divendres, 26 de novembre del 2010

De nou Navarcles: una cursa més

Fa uns dies feia un escrit sobre dues curses per aquest mes de novembre de les quals vaig parlar però no fer, sent-ne una la de Navarcles. Doncs bé, ahir em va arribar informació d'una altra cursa que es farà al desembre en aquesta vila bagenca, prop de Manresa, i que en serà la seva primera edició. Es tracta de la Bell Race, organitzada per una colla d'amics anomenada Outcat (no sé si tenen al darrera el "paraigües" jurídic d'alguna entitat) i que com es pot llegir en el seu grup de Facebook -qui no el té avui dia?- es va crear a finals del 2009 amb la voluntat d'organitzar activitats esportives d'exterior com pedalades, curses de muntanya, etc. De fet, si accediu al Web veureu que hi ha informació de dues proves de BTT ja fetes, una de 3 hores de resistència al voltant d'un circuit a la zona esportiva de El Congost de Manresa (a l'agost) i una segona (al juny) que és d'aquelles que treuen l'alè quan te l'expliquen: la volta al Bages en dos dies i un recorregut total de 235 km. i més de 6.500 m. de desnivell. Si de la primera ja m'havia arribat informació (i al seu moment vaig pensar que seria una mica avorrida), de l'altra no en tenia constància, per sort!! No sigui que se'm girés el cap 180º i m'hagués decidit per fer-la.

Doncs bé, la tercera prova que organitzen -que jo sàpiga- és aquesta cursa de nom, certament, curiós. Està prevista per al diumenge 19 de desembre i és d'uns 10 km. al voltant de la vila de Navarcles i els entorns del monestir de Sant Benet de Bages. Segons la descripció que en fan, es tractarà d'una cursa amb un recorregut exigent, amb pendents forts, corriols estrets i algun tram tècnic, amb constants pujades i baixades. El que crida més l'atenció -i d'aquí ve el nom- és que en el punt més alt de la cursa (a la zona del Cap de la Serra, al km. 5,6 i a 386 m. d'alçada) caldrà tocar una campana per poder continuar en carrera. Com ja he dit més d'un cop, podeu donar per fet que com aquesta no s'ajusta al meu tipus de cursa preferida, d'entrada descarto fer-la. I més si el mateix dia ja hem programat la nostra assistència a Vic per participar a la seva segona Eco-Mitja Marató. Val a dir que és una llàstima que les darreres curses al Bages de què he parlat no les hagi fet, però sembla ser que el destí juga en contra meva i no se'n fan altres de més suaus, planes. La veritat és que no em faria gens de gràcia arribar tan trencat als peus d'aquesta campaneta i que fos algú altre que l'hagués de tocar, però a morts!!

Per cert, jo que sóc una mica "triquismiquis" he de dir que pel que fa a l'apartat de la informació cartogràfica el trobo molt correcte i complet. Un bon perfil de la ruta, imatge i mapa amb el Wikiloc i dades tècniques, algunes de les quals és el primer cop que les veig ressenyades (les podeu veure a l'apartat "circuit"). A més, si es fa la inscripció dins el termini previst, no és gaire cara pels temps que són (10€) però si us despisteu i tant sí com no la voleu fer, aneu amb compte que potser n'acabareu pagant 15€. Total, que des d'aquí els desitjo sort i que la cursa sigui un èxit en tot els sentits. N'estaré al cas per veure com els ha anat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada