divendres, 3 d’abril del 2009

Quant de covard hi ha pel món!

Aquest diumenge es farà la famosa cursa de bombers de Barcelona, en la seva 11ª edició i segons les darreres dades, s'ha arribat a l'esgarrifosa xifra de 17.500 inscrits, superant el rècord de l'any passat amb 15.000. Si fem cas de l'ex-futbolista del Barça en Carles Reixach, quan deia que córrer era de covards, aleshores és ben bé que aquesta cursa n'estarà plena. Però alguna cosa ha de tenir per atreure tanta gent, encara que no serà el preu de la inscripció, que és de 16€ o 13 si hi vas amb xip propi. Ha esdevingut una de les més populars i esperades per tothom i de fet, en el rànquing de la Reial Federació Espanyola d'Atletisme està considerada com la segona a nivell nacional en la distància dels 10 km. només superada per la San Silvestre Vallecana. De tanta gentada que hi ha l'organització agilitza el moment de la sortida dividint els corredors en grups en funció de les seves marques personals, que cal indicar i demostrar en el moment de fer la inscripció. Així, hi ha 5 grups, que són: sub37', sub40', sub43', sub48' i la resta de corredors.

Per les meves marques jo hauria d'estar en el grup sub43' però no m'hi trobareu pas. No sé si sóc covard o no però això de córrer amb tanta gent no crec que vagi amb mi. Ja em va semblar que n'hi havia molta a la cursa de Sitges i només érem 1/7 part dels que correran a Barcelona. M'imagino que des que donin la sortida fins que passes pel lloc passaran uns quants minuts i que si et despistes encara t'entrebancaràs amb els altres corredors. Qui em conegui sabrà que les multituds m'atabalen. A més, en alguns fòrums especialitzats podeu trobar opinions molt crítiques per la seva excessiva massificació, la parafernàlia que l'envolta, que el fet que molta gent acabi corrent amb la samarreta que dóna l'organització (tot i no ser obligatori) fa que sembli la congregació d'una secta, etc. Òbviament també trobareu moltes d'altres a favor. Al cap i a la fi, si tanta gent s'hi ha inscrit no deu ser tan dolenta!

Per cert, ahir vaig fer la inscripció de la meva propera cursa (a Girona el 19 d'abril) que tot i no haver-hi anat mai, estic convençut que serà més tranquil.la i amb molta menys gent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada