diumenge, 31 de maig del 2009

8ª Cursa Internacional Riu Cornet (Sallent)

Ahir dissabte a la tarda va ser el torn de la 8ª Cursa Internacional Riu Cornet, a la vila bagenca de Sallent i organitzada pel Club Natació Sallent. Abans d'entrar una mica en detall sobre la mateixa, deixeu-me fer una breu pinzellada històrica. A més del nucli urbà de la vila, el terme de Sallent està constituït per unes quantes entitats menors, sent la caseria de Cornet la més important (incorporada al terme municipal el 1840). Es troba a l'extrem NE en una zona de boscos i conreus, drenada pel riu homònim i travessada per la carretera que enllaça Balsareny i Avinyó. De poblament molt antic (històricament document d'ençà l'any 946) hi trobem unes quantes masies disseminades, una església romànica (Santa Maria de Cornet) i dalt d'un turó (388 m.), i mig perdudes entre pinedes, les runes del que foren el Castell (o Castellet).

Dit això, i pel que fa a la cursa en concret, val a dir en primer lloc que és del tot recomanable si us agrada córrer per un entorn plenament rural seguint la vall del riu que li dóna nom. A més, la tarda va acompanyar -tot i la calor- i el paisatge -ple de verdor- era agradable de contemplar. El seu recorregut té una llargada de 13,3 km. d'anada i tornada pel mateix camí amb un desnivell que va dels 280 m. a la sortida fins els 400 i escaig del punt més alt (a la meitat de la cursa i que dóna inici al retorn). En segon lloc, la meva actuació no va passar de discreta i en cap moment em vaig trobar gaire còmode, sense saber trobar un ritme que em permetés seguir altres corredors amb un punt més de velocitat que el meu. Ja no diré que potser va ser la calor, o les restes d'una butllofa que arrossegava al peu dret o altres excuses de mal pagador. Simplement no vaig tenir una molt bona tarda i confesso que abans de començar pensava que faria uns 2-3 minuts menys, però al final vaig marcar un temps d'1h:05':08" (classificació) ocupant el lloc núm. 117 (just la meitat) que curiosament, coincidia amb el meu dorsal. Potser per la distància m'havia imaginat una cursa semblant a la de feia unes setmanes a Vallhonesta però mentre en aquesta darrera els darrers 3,5 km. eren de baixada "brutal", a la de Sallent la tornada era d'un perfil descendent molt més suau. I tot i que això implica que la pujada també era igual de suau, no és ben bé el mateix. A més, el perfil presentava petits tobogans amunt i avall que tampoc és que ajudessin gaire a trobar el ritme més adient. Per la seva banda, el company Frans va tenir un millor dia i de bon principi ja vaig perdre la seva estel.la arribant a la meta amb uns 3 minuts menys. Enhorabona! Es veu que això d'entrenar amb mi li està provant d'allò més.

Pel que fa a l'organització no hi ha gaire cosa en contra a ressenyar; potser crida l'atenció que la informació disponible al Web sigui escassa, que estigui en construcció i, sobretot, que en cap moment s'hagi publicat el recorregut i perfil de la cursa quan acostuma a ser força habitual en moltes altres curses i ajuda a fer-se una idea molt més precisa de la seva possible duresa (en descàrrec d'això, però, cal dir que una persona de l'organització me'l va detallar molt amablement a través del fòrum del Web de corredors.cat). Per aquest motiu, potser el recorregut que us he marcat no és del tot exacte, encara que tampoc compto que m'hagi equivocat de gaire. També una cosa a millorar -i ho senties a dir en boca dels mateixos corredors- és que l'aigua que donaven als punts d'avituallament estava calenta. D'altra banda, però, cal destacar l'encert de posar dos punt de dutxa a mitja cursa que, us ho ben asseguro, s'agraïen amb la caloreta. Finalment, algú m'hauria d'explicar perquè aquesta cursa s'autoqualifica d'"Internacional". Si és per la presència habitual del contingent de corredors magrebins, aleshores gairebé totes les curses populars de les nostres contrades també ho haurien de ser; si és perquè així es pretén atraure més gent no sé si dóna gaires bons resultats (ja que el nombre final de corredors no va arribar als 240); si és perquè en alguna edició anterior sí hi va haver la presència de moltes més nacionalitats però ara ja no, aleshores valdria la pena suprimir aquesta etiqueta. Ves a saber. Per cert, vaig coincidir amb un estudiant meu de Geografia a la UAB -l'Albert Prat- que ja va córrer el Cros de Navàs i a qui pel que em va dir, li van més les duatlons. El seu temps fou notòriament millor que el meu, o ... què us esperàveu? Que ens portem uns quants anys de diferència!!

Com sempre, ja sabeu què fer amb aquesta icona si voleu veure el recorregut de la cursa.
View Interactive Map on MapMyRun.com

2 comentaris:

  1. Espero que estiguis preparat per millorar el teu temps!

    ResponElimina
  2. Pep, doncs no ho sé. El 2010 no la vaig fer i enguany (ja 2011) tampoc la faré, no perquè no en tingui ganes sinó perquè seré fora.

    ResponElimina