diumenge, 26 de febrer del 2012

Març: per triar i remenar

S'acosta el final de febrer i per l'escassa "vida" que li he donat al bloc aquestes darreres setmanes ja podeu deduir que el tancaré amb només una cursa (la de Puigverd de Lleida) que, juntament amb l'única de gener (Súria), fan un magre balanç de dues en el que portem d'any. I és que entre que el fred ens ha tingut a tots un pèl congelats i que la tria de curses que hi ha hagut no ha estat gaire bona per al meu gust, he tingut més ganes d'estar-me més casa que de cap altra cosa. De totes formes, aquest març se'ns presenta força diferent ja que com veureu tot seguit, el nombre d'opcions interessants (i algunes molt) és bastant ampli. És com si en poc temps passéssim de la gairebé hivernació més absoluta a un més que ressenyable esplendor en el món de les curses populars a casa nostra, això sí, i repeteixo, seguint els meus criteris a l'hora d'escollir-ne una i descartar-ne unes quantes més. Per tant, va sent hora que comencem a posar-nos les piles i tornar al saludable hàbit de la competició, si no volem que la tota poderosa mandra se'ns apoderi dels nostres esperits i ni un terratrèmol ens faci moure del sofà.

Dit això, i seguint l'esquema habitual que utilitzo per aquesta mena d'entrades, us ofereixo -i de franc- la meva relació de curses que més m'han cridat l'atenció per aquest març, amb la intenció que us serveixi de guia i que en alguna també ens hi poguem trobar. I ja les podeu comptar perquè en són unes quantes:
  • Curses que faré: la I Punk Trail de Sallent (11 d'abril). Potser aquesta ja és la prova definitiva de la transició que estic fent, és a dir, deixar les curses planes i d'asfalt i passar-me a les de muntanya, siguin més dures o més suaus. Es tracta d'una cursa que munten els amics del Koala's Team i tot i que no els conec encara personalment, per les referències que en tinc i el seguiment que n'he fet d'algunes de les seves proves, us asseguro que aquesta, de còmoda, no ho serà res. Per sort, ens deixen als i les patidores escollir entre dues distàncies i jo m'he inscrit a la "curta", de 15 km, i 750 m. de desnivell. Tot i així, que Déu m'agafi confessat. I si voleu un bon motiu per seguir-me, dir-vos que és gratuïta, cosa que en els temps actuals, no s'hauria de desaprofitar. És ben bé que aquesta gent s'ho sap muntar molt bé. Encara que em facin patir d'allò més, només per això ja me'ls miraré amb bona cara.
  • Curses que em rumiaré: n'incloc dues. La primera no és una cursa sinó la Caminada de la Transèquia (4 de març) que durant 26 km. ressegueix la sèquia que des del segle XIV porta l'aigua del Llobregat des de Balsareny fins Manresa. Per bé que sembli mentida, encara no l'he feta mai sencera i potser ara seria una bona oportunitat. Això sí, la meva intenció és fer-la corrent perquè fa temps que no faig aquesta distància i tot i que el seu recorregut és pla no sé com respondré, no les tinc totes. I la segona opció és una de coneguda i alhora molt bona, com és la 5ª edició de la Cursa Rural de Torà (18 de març) una d'aquelles que tant m'agraden (no gaire gent, ambient molt familiar, no gaire cara, logística ben resolta, recorregut dur però no molt exigent, etc.). Si es confirma aquesta darrera opció, serà el tercer cop que hi correrem.
  • Curses que no faré: aquí hi trobem unes quantes d'interessants -ja us deia abans que el març dóna per triar i remenar- però que per un motiu o altre no entren enguany en els meus plans. Per començar, les mitges maratons de Balaguer (de molt bon record perquè hi tinc la meva millor marca en la distància) i Banyoles (la segona que vaig fer, allà pel 2009); la marató de BCN (de moment n'he fet dues, la primera i la darrera, i ja he dit més d'un cop que no en penso fer més); i unes quantes curses de muntanya com són la d'Ullastrell (aquesta era la meva primera opció per al diumenge 4 però les inscripcions s'han tancat i jo m'he quedat amb un pam de nassos), i dues més a Manresa organitzades per dues entitats diferents i en dates diferents però que transcorren pel mateix lloc - el cim del Collbaix. Ara bé, no em de gust pagar per córrer per un indret on puc fer-ho qualsevol altre cap de setmana i gratis. I podria acabar parlant de Vilanova del Camí (gratuïta), Sabadell (Cursa del Rodal), Lleida (Bombers), Cardona (cross) però no em voldria fer pesat.
No em digueu, doncs, que no us ofereixo alternatives per a tots els gustos. Si aquest març us quedeu a casa és perquè, finalment, la mandrà ha pogut amb vosaltres. Per cert, aquesta és la primera entrada al bloc que redacto amb el meu nou ordinador -un Mac- doncs fa uns dies que vaig decidir d'acomiadar el Sr. Gates i donar la benvinguda al Sr. Jobs (rip). Encara ens estem coneixent.

12 comentaris:

  1. Ei, teacher! que t'has deixat la XVI edició de la Vall del Congost, el 18 de març.
    Ens veiem l'11 a Sallent.
    ptons.

    ResponElimina
  2. No me l'he deixada, simplement que aquesta ni me l'he mirada.
    Ja dic que és la tria de curses que faig d'acord amb el meu gust i aquesta no s'hi ajusta.
    Fins Sallent.
    JC

    ResponElimina
  3. Ei crack! aviam si la meva tendinitis em permet acompanyar-te a la punkie... esperem!!!!

    ResponElimina
  4. jajaja, fa un any la Punk Trail de Sallent tampoc s'ajustava al teu gust. T'estàs metamorfitzant teacher! gneis?
    ptons.

    ResponElimina
  5. David,
    Esperem-ho. Però abans no facis cap bestiesa que aquesta cursa ja ho és, de bestial!
    Salutacions ben cordials.

    JC

    ResponElimina
  6. Conchy,
    Amb l'edat, la gent canvia. Què hi farem!! Posats a no destacar gens en curses planes, fem-ho també en les de muntanya on, com a mínim, si no et surt gaire bé sempre podràs argumentar que era massa dura, el perfil, bla, bla, bla.
    Vagi bé.
    JC

    ResponElimina
  7. La veritat és que aquest mes de març fa molt goig!, les opcions que tenim per tot el territori són variades i de qualitat, s'ha d'aprofitar!. Veig que la teva transició cap a la muntanya és gairebé total, però dona-li alguna oportunitat a l'asfalt i mira't els 10K de Caldetes (11 de març). Una cursa maca, petita i amb bons serveis. Tú mateix, enguany serà el tercer cop consecutiu que la faré....espero...jeje.

    ResponElimina
  8. Llàstima que estigui apuntat a una cursa de dimensions reduïdes i de record especial per a mi, com és Caldetes. Si no, tenia molt bona pinta la Punt Trail, ja l'he recomanat als meus amics seguidors de les curses de muntanya. Té molt bona pinta.

    ResponElimina
  9. Jordi,
    Tens raó, el març és el mes de l'inici de la primavera i com un esclat de flors, això també s'ha de notar en el món de les curses populars: fa més bo, el temps de claror del dia va en augment, etc. Tot això suposo que contribueix a aquest esclat i que la gent comenci a deixar enrere la seva etapa d'hivernació. La meva transiciò va pas a pas pe`ro ni molt menys vull deixar els meus orígens i de bens egur que alguna que altra d'asfalt de 10 km. caurà al sac aviat (fins i to vés a saber si alguna mitja). El que passa és que les que he vist per al març no m'han atret gaire. I respecte la de Caldetes, m'agafa una mica lluny. Si he d'agafar el cotxe i fer uns quants qms. m'estimo més anar cap a Ponent. Però me n'han parlat bastant bé d'aqueste en concret. Espero que la gaudeixis.
    Salut i qms.

    JC

    ResponElimina
  10. Raúl,
    Fes-te'n pagues que tard o d'hora acabarem coincidint en alguna d'aquestes de muntanya. Un cop hagis fet tota la feina que havies de fer en curses d'asfalt i planes (és a dir, quan guanyis una mitja de prestigi, per exemple), veuràs que et vindran ganes de provar nous reptes. I aquestes de muntanya són una bona opció: t'ho di jo que no en sóc un "atxa" i que si les corro és per gaudir, més que per la marca en si mateixa.
    Que gaudeixis de la de Caldetes -igual que el company Jordi.
    Salut i qms.
    JC

    ResponElimina
  11. Ep, jo aniré a Banyoles!. (la meva 1ª mitja)
    Que recordes tu?, consells, menjar, etc..

    Salut
    pep/moià

    ResponElimina
  12. Hola Pep,

    Una mitjana bastant maca, si no ha canviat el recorregut combina asfalt amb pista (suposo que més el primer que el segon), relativament fàcil de fer quant als eu perfil, tot i no ser del tot plana. Bon ambient, no massa gent i crec que enguany tens la possibilitat d'inscriure't sense rebre cap obsequi a canvi i per un preu inferior (potser són 10€ que està molt bé). Si això és cert, potser altres prendran el relleu. Logística també fàcil quant a l'aparcament, vestuaris i dutxes, etc, perquè tot es concentra al voltant de l'estany (si no ha canviat, a la seu del club de natació). Vaig anar el 2009 i m'ho vaig passar bastant bé i vaig fer bona marca, tot i que eren altres temps i ara no la repetiria.

    T'ho passaràs bé i a més, no està gaire lluny de Moià.

    JC

    ResponElimina