dissabte, 1 d’octubre del 2011

Marathon man derrotat pel futbol?

Doncs sí, el meu visceral i més que confessat odi vers el futbol m'ha acabat passant factura! Aquest modest bloc no ha aconseguit, finalment, el Premi dels Blocs Catalunya d'enguay en la categoria d'esports i ha estat derrotat per un altre dels 3 finalistes, el bloc Tuit United. Vagi per endavant la meva més sincera enhorabona als guanyadors que, reconec, van tenir una idea força original en aquest "experiment". Es veu que fa cosa de poc més d'un any naixia, com una broma entre uns quants amics, el primer club de futbol amateur integrat per usuaris del Twitter. Si accediu al bloc veureu una pestanya de "Sala de premsa" on hi ha un recull de les notícies que diferents mitjans de comunicació van publicar i on podreu llegir la història amb més detall. Com no he assistit a l'acte de lliurament de premis no sé com anat el tema i quins han estat els motius del perquè d'aquesta decisió del jurat. De totes formes, i agafant-nos a la naturalesa del certamen, suposo que aquesta faceta del Twitter com a xarxa social hi ha pesat molt; en altres paraules, m'agradaria pensar que el fet que no deixi de ser un bloc de futbol no hi ha tingut res a veure i que la decisió hagués estat la mateixa si el club "twittero" fos de bitlles o puntes de coixí.

I potser aquest ha estat, al meu parer, un dels errors -diria que l'únic- de l'organització, que no he vist enlloc cap llistat dels criteris amb els quals jutjar els diferents blocs (a diferència de l'edició de l'any passat). En canvi, al seu moment ja vaig dir que em semblava un gran encert que el mecanisme de votació obligués al votant a enregistrar-se, a fi d'evitar les votacions múltiples de part d'una única persona cap a un bloc concret. I ja posats en aquesta línia, tinc un petit dubte: no es podria considerar el bloc guanyador més aviat com a "corporatiu" i no "personal" ja que un dels criteris establerts per identificar-lo com a tal és que estigui fet per una institució o entitat amb la finalitat de parlar de si mateixa. I no em negareu que un club de futbol, bé sigui més tradicional o bé estigui més en aquesta ona de les noves tecnologies, no és una entitat. I de la mateixa manera, jo entenc per "personal" una altra cosa. Però bé, ara tant se val. Per a mi ja va ser un gran èxit passar el primer filtre -el de les votacions- tot i que feia uns quants dies que sospitava que no em faria amb el premi en no rebre cap missatge que m'ho digués (més que res perquè suposo que l'organització voldria assegurar-se de reunir a la cerimònia dels premis tots els guanyadors i així poder fer la foto de rigor).

Repeteixo, la meva més sincera enhorabona als guanyadors i als organitzadors del certamen per haver-nos donat aquesta oportunitat de promocionar i fer més visibles els nostres blocs que, al cap i a la fi, és el que busquem tots. I si em demaneu si em presentaré l'any vinent ja us anuncio que no. Algú podria dir allò de "a la tercera va la vençuda" però jo sóc més de l'opinió que "no hi ha dos sens tres" i que si en dues edicions no he guanyat el premi ningú m'assegura que ho faci en una tercera. Per tant, em disculpareu si em retiro aquí i al 2012 deixaré a uns altres l'opció de guanyar sense que hagin de competir amb Marathon man. Ara espero que aquest cop tan baix a la meva moral (¡!) no em passi factura per a la cursa de demà a Linyola.

Per cert, si voleu veure la llista completa de blocs guanyadors, aquí la teniu. N'hi ha uns quants de molt bons.

6 comentaris:

  1. JC!
    Ho he vist... Quina llàstima que no hagis guanyat... Però, només el fet de ser dins dels 3 finalistes ja és una gran victòria! Enhorabona un altre cop!
    I espero que d'ací a l'any vinent et canviïs d'idea i et presentis als Premis una altra vegada! :) Ja tinc el dit preparat per a votar-te!
    Una abraçada, Raul.

    ResponElimina
  2. "La nostra recompensa es troba en l'esforç i no en el resultat. Un esforç total és una victòria completa." (Mahatma Gandhi)
    Sí ja sé que sona a consolació, però de fet vas fer pòdium, ets un guanyador!
    PD. HAURIES D'HAVER-TE ESFORÇAT MÉS!! jajaja.
    ptons.

    ResponElimina
  3. Oh, vaja...

    M'afegeixo a tot el que diuen els comentaris anteriors: 1. Cal estar content d'haver estat finalista i 2. L'any que ve, quan el temps hagi passat una mica i l'"enfadament" no sigui tan gros, ho hauries de tornar a provar.

    Espero que els caragols que et deus haver menjat a Linyola t'hagin fet més gustós el cap de setmana.

    Una abraçada i una recomanació blocaira (diria que t'agradarà per força): http://www.hortografia.cat

    ResponElimina
  4. Hola Raul,
    Gràcies, i tens raó: ser un dels tres finalistes ja és un gran èxit. Però sempre et queda aquell regust de boca ... I de cara a l'any vinent no crec que canviï d'idea però et podré recomanar un altre bloc a què votar.

    Una altra per tu.

    JC

    ResponElimina
  5. Conchy,
    Quanta raó tenia aquest Gandhi. Per això el van pel.lar! I potser ben mirat, tens raó: vaig fer podi.
    Gràcies.
    JC

    ResponElimina
  6. Eps, Irene,
    Que no estic enfadat!! No em malinterpretis. Només que si l'any passat tenia menys opcions de guanyar pel fet de ser 10 finalistes, enguany ho tenia millor perquè només érem 3. Un 10% de possibilitats contra un 33%. Però què hi farem!

    Si més no, avui en tot el dia ni hi hem pensat perquè ens ho hem passat molt bé a Linyola (cursa) i després a Vilagrassa (cargols). "Tantot monta, monta tanto".

    I gràcies per la recomanació del bloc. SI sospito de què va crec que m'ho passaré mol bé.

    Records i vagi bé per Croàcia.

    JC

    ResponElimina