divendres, 30 de setembre del 2011

Linyola: correré com un cargol?

En el moment de començar aquesta entrada falten menys de 48 hores perquè de nou em calci les sabatilles per participar en una altra cursa, després del període de tres setmanes de descans que em vaig autoimposar. Encetarem el mes d'octubre amb una cursa d'aquelles que més m'agraden, aquest diumenge a Linyola, poble que es troba molt a prop de Mollerussa, a la comarca del Pla d'Urgell, i que de ben segur és només conegut per ser la vila natal d'un exfutbolista del Barça i de nom una mica complicat de pronunciar, en Bojan Krkic (ara a la Roma). Bé, si més no a mi no em sona de res que no sigui per aquest fet; i ja sabeu del meu més que demostrat odi vers aquest esport tan estúpid. Però tornem al tema que ens ocupa. A les 10:00h del matí és previst que s'iniciï la 3ª cursa de Linyola, ara anomenada del Cargol però que si no estic mal informat no se'n deia d'aquesta manera a les anteriors edicions sinó que tenia l'adjectiu de "solidària" perquè crec que col.laborava amb el centre d'iniciatives solidàries Àngel Olaran (enllaç). Però l'any passat ja no es va celebrar, tot i que en desconec els motius, i ara veig que l'han batejada amb un nom crec que més adient per aquestes contrades.

La cursa segueix un recorregut circular en direcció oest, hi predominen els camins entre camps de conreu (ja ho té això aquesta comarca en què imagino que deu ser difícil trobar un arbre que no sigui fruiter) i tot i que la web diu que no presenta gaire dificultat, si feu una ullada al seu perfil (enllaç) tampoc és del tot plana sinó que més aviat sembla farcida de petits tobogans. Per tant, no sé si aquesta ha estat la millor opció per reprendre les curses. Però de ben segur que n'hauré fet d'altres que tot i ser planes, hauran estat més dures que aquesta. D'altra banda, estic segur que tractant-se d'una cursa per Lleida l'ambient familiar estarà més que assegurat, alhora que una bona organització i un excel.lent tracte al corredor. I per assegurar això suposo que no s'ha volgut estirar més el braç que la màniga i s'han tancat les inscripcions en la data fixada (avui mateix), amb poc més de 200 i no acceptant-ne de més al mateix dia. I si voleu saber la meva opinió crec que això és un encert per evitar sorpreses de darrera hora. De fet, les dues anteriors edicions (2008 i 2009) tampoc van aplegar molts corredors, en concret 185 i 259, respectivament.

I si us demaneu que podré fer jo a Linyola, doncs confesso que no en tinc ni idea. Confio que aquestes dies de descans i alhora de diversificació de la meva activitat física (treball al gimàs amb peses i abdominals, estiraments, cinta i algunes sortides a fora però de no gaire volada) m'hagin fet més bé que mal. No sé amb quines sensacions em presentaré el diumenge però per poc bé que em surti, ja em donaré per satisfet. Al cap i a la fi em prendré aquesta cursa com un test abans de la següent, que serà dues setmanes més tard a Mollerussa, per la seva mitja marató. I surti com surti la de Linyola, després farem honor al nom de la seva cursa i anirem a un conegut restaurant de la zona a crospir-nos una bona ració de cargols a la llauna. Mmmm!!!


2 comentaris:

  1. Anda disfruton, si que et cuides!! Segur que et surt una cursa rodona, com els cargols.

    ResponElimina
  2. Mentre no se'm caigui massa la baba!!
    Gràcies.
    Ja ho explicaré al bloc.

    ResponElimina