dissabte, 3 de setembre del 2011

Cursa de Cervera: la prèvia

En el moment de començar a escriure aquesta entrada, quedaran 24 hores perquè s'iniciï la nova temporada de curses del 2011-2012, amb la dels 10 km. de Cervera (Segarra). I si us demaneu per quines són les meves expectatives doncs confesso que no sé què dir-vos: no sé si estic gaire fi (diria que no, però), tampoc sé si demà em llevaré amb molèsties vàries (tornen a aparèixer els vells fantasmes de la renyonera i el tendó) com em passa als darrers dies, etc. Per tant, hi anirem a veure-les venir i ja veurem què passa. De fet, tampoc sé si aquesta primera cursa de setembre és la més idònia per calibrar el potencial que pugui desenvolupar al llarg dels propers mesos (perdoneu però això sona una mica pedant), i diria que per dues raons: la primera, perquè venim d'un parell de mesos d'estiu en què la gent "normal" està més per altres coses que no pas per les curses i durant els quals busca fer un reset. I segona, perquè aquesta en concret no té un perfil del tot còmode; no és que sigui molt dura (si fos així ja l'hauria descartat) però té uns darrers dos qms. de pujada que obliga que la majoria de la gent s'ho hagi de prendre amb calma i hagi de reservar forces abans per aquest tram final (a més d'alguna que altra pujada curta però alhora molt empinada bastant abans).

De totes formes, i malgrat tota mena d'inconvenients que hom pugui tenir, també és cert que ja tenim ganes de començar a córrer en curses populars, de tornar a aquesta rutina que tant de suor i sacrifici ens costa al llarg de l'any, tot i que en el meu cas particular podríem dir que ja m'hi he posat (la setmana passada a la Vall d'en Bas). Si llegiu la crònica de la meva participació a la cursa de Cervera del 2009 (la meva única presència fins el moment) veureu que tampoc em va sortir una cursa rodona -suposo que devia notar els efectes de les dues raons abans citades- ja que vaig marcar un temps discret (al voltant dels 46'). Dos anys després, però, reconec que ara mateix firmaria per mantenir aquest registre. Però no avancem resultats i un cop acabada la cursa ja us ho explicaré amb més detall. Sigui com sigui, i com tot plegat espero sortir de la dutxa abans de les 11:00h aprofitarem el matí dominical per fer un volt per la ciutat -si no plou!- donat que prou coses té per perdre-hi una bona estona.

I dic "dominical" perquè la novetat d'enguany respecte les edicions anteriors (demà en serà l'11ª) és el canvi de dia: passa de la tarda del dissabte al matí del diumenge. No n'he esbrinat el(s) motiu(s) però m'atreviria a dir que un deu ser el d'evitar la calor de les tardes que encara acostuma a fer per aquestes dates. Desconec si n'hi ha d'altres de caire organitzatiu, evitar la competència d'altres curses amb més "ganxo", etc. però sigui com sigui, a mi ja em va bé doncs tot i el baix nivell de forma que pugui tenir, crec que es rendeix més al matí ben d'horeta que no pas a la tarda d'un dissabte, quan potser estàs fent encara la digestió i tens més mandra que ganes de calçar-te les sabatilles. I no sé si el canvi de data ha servit per augmentar la participació de la gent o això hagués passat igual sense aquest canvi, però el cert és que s'han tancat les inscripcions amb gairebé 300 corredors (el màxim eren 400), quan l'any passat van ser 268 (classificats) i fa dos anys 245. I això que coincideix amb la primera mitja marató de la temporada (Sabadell). En tot cas, sense tractar-se d'una cursa minoritària tampoc serem pocs els corredors que ens hi aplegarem.

I de ben segur que aquesta també em donarà arguments perquè continuï parlant bé de les curses organitzades a les Terres de Lleida. I aquí us en deixo el primer: el preu. Fa dos anys vaig pagar 12€ (sense xip propi) i enguany 8 (amb xip). Descomptant el lloguer del xip diria que el preu de la inscripció s'ha rebaixat i si això es confirma, estaríem davant d'un fet bastant insòlit en el món de les curses populars. Deu ser aquesta l'excepció que confirma la regla dels preus a l'alça. I per acabar: dues entrades anteriors relacionades:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada