dijous, 20 d’octubre del 2011

Manresa: tornen els 10 km. urbans

Doncs sí, un cop més per aquestes alçades d'any torna una de les curses urbanes que com unes quantes més, han pujat com l'escuma als darrers anys, suposo que aprofitant allò que ja s'ha dit de la popularització de l'atletisme i el "boom" de les curses. Es tracta de la dels 10 km. pels carrers de la capital del Bages. No m'estendré aquí en parlar-ne amb detall perquè ja ho he fet en entrades anteriors i també perquè, un any més, enguany no la faré. I és que després d'haver-hi participat en dues edicions, crec que ja he complert amb el meu "deure ciutadà", a més del fet que no em ve de gust córrer per uns carrers que ja em conec amb escreix i per on he fet una bona pila de quilòmetres. Suposo que tindria la sensació de pagar per una cosa que puc tenir de franc. De totes formes, no sóc ningú per dir-vos què heu de fer i si voleu participar en una cursa que té fama de ser bastant ràpida, aquesta és una molt bona opció, a més de competir (bé, això més aviat és un dir) amb corredors de l'elit nacional. Recordeu que l'any passat el guanyador va ser en José Ríos, amb un temps inferior als 30', és a dir, que va anar com una fletxa, mentre que el segon fou en Pol Guillen, que no va trigar gaire més, tot sigui dit. Malauradament, pel que he llegit al diari, crec que enguany en Ríos no correrà per estar lesionat. Ves per on, si no hi és ell, jo ja no em sento motivat per calçar-me les vambes.

És clar que si voleu córrer aquest diumenge ho haureu de fer sense dorsal (si és que no el teniu ja) perquè les inscripcions es van tancar el passat dilluns. I això que el límit estava fixat en 1.000. Com us deia al principi, passarem de poc més dels 200 corredors a la primera edició (2004) a aquest miler. Perquè us en feu una idea, us detallo tot seguit unes quantes dades que donen fe del creixement de la cursa:
  • 1ª edició (2004): 223 classificats.
  • 2ª edició (2005): 11 € (10 amb xip propi), límit d'inscripcions de 600 i 554 classificats.
  • 3ª edició (2006): 11 € (10 amb xip propi), límit d'inscripcions de 500 i 428 classificats.
  • 4ª edició (2007): 12 €, 473 classificats.
  • 5ª edició (2008): 12 € (11 amb xip propi), 600 classificats.
  • 6ª edició (2009): 13 € (12 amb xip propi), límit d'inscripcions de 700 i 637 classificats.
  • 7ª edició (2010): 14 € (13 amb xip propi), límit d'inscripcions de 800 i 868 classificats.
  • 8ª edició (2011): 13 € (12 amb xip propi), límit d'inscripcions de 1.000 i ... classificats.
Fixeu-vos com ha anat pujant tant el topall de les inscripcions com el nombre total de corredors classificats, i com el preu d'enguany baixa un pelet respecte el del 2011. I és que pagar 14€ per una cursa de 10 km. que té, crec, un únic avituallament, em sembla un pèl massa, tot i que 13€ tampoc és que sigui una ganga. A més, un dels aspectes que sovint es critica d'aquesta cursa és el de les dutxes; i és que sense conèixer-lo a fons -perquè quan he acabat de córrer m'he dutxat a casa (avantatges de viure molt a prop)- tinc entès que els corredors han d'anar a les instal.lacions esportives del Congost, a les afores de la ciutat. És a dir, que després de córrer i arribar esgotat a la meta, cal agafar el cotxe. No sé si això ha canviat (doncs no se'n diu res al fulletó) però si la cosa és com dic, crec que aquest aspecte ha de millorar (sobretot per a la gent que ve de fora), oimés si a prop hi ha un pavelló municipal. I ja posats, també estaria bé que es donés informació del recorregut, en forma d'imatge aèria i/o mapa ja que només l'he trobat en un enllaç de la primera edició (del 2004). I això després de navegar (o potser hauria de dir naufragar?) una bona estona per Internet.

Però tant se val, no és ara el moment de fer crítiques de la cursa. Espero que vagi tot bé i que tothom en gaudeixi i surti content perquè aquesta és la millor garantia que hi tornarà. Per acabar, us deixo els enllaços de les curses del 2007, 2009 i 2010 (en aquesta vaig fer de "paparazzi").

2 comentaris:

  1. Saps, els manresans que vivim fora com jo, sempre tenim tirada a gaudir de les nostres arrels. Resumint, que jo correré pels carrers que tantes vegades vaig trepitjar.
    Espero saludar-te novament!. I treu el cap que el bàsquet és més tard...

    pep/moià

    ResponElimina
  2. Hola Pep,
    Doncs et desitjo una bona cursa. Com dic a l'escrit jo no la correré i potser a diferència de l'any passat, tampoc hi seré (fent fotos) ja que tinc l'opció d'una bona sortida en BTT. I és justament el bàsquet (al migdia) el que em pot fer pensar de no fer-la per manca de temps.
    Per cert, sàpigues que si sortim en bici ens arribarem a Moià, ja que hi ha un cros escolar i els fills del col.lega ciclista hi corren.

    ResponElimina