divendres, 11 de maig del 2012

Mura: una altra cursa nova al Bages

Fa unes setmanes vaig fer una entrada sobre l'organització de tres noves curses al Bages (Sant Feliu Sasserra, Avinyó i Fonollosa) quan poc després en vaig descobrir una quarta i que també mereix que se'n parli i se'n faci promoció. Es tracta de la I Cursa de Muntanya de Mura que organitza el Club Excursionista d'aquest bonic poble i es farà aquest proper diumenge 13 de maig. Entendreu que no us pugui donar gaires referències -per no dir cap- perquè  en serà la primera edició i per tant, qui decideixi fer-la haurà d'anar una mica a l'"aventura" de què s'hi pot trobar. D'entrada el seu recorregut tindrà una distància de 16,5 km. (es remarca al web que res d'asfalt) i un desnivell acumulat de 550 m. I tot això a un preu de 10€ tot i que si no em falla la memòria crec recordar que fa uns dies al web s'anunciava a 6€ (vaig pensar que tenia el mateix preu que la cursa de Castelltallat i que no era gaire habitual). De totes formes, aquests 10€ per una cursa de més de 13 km. són, per mi, una relació encara bastant correcta. I a part d'això i del procediment per fer la inscripció no hi ha res més, llevat del mapa del recorregut i el seu perfil (això sí, publicat al web al llarg del dia d'avui). Segons aquest pot ser una cursa una mica trenca-cames i per tant requerirà un estat de forma una mica òptim per fer-la amb una certa comoditat.


Per part meva ja us informo per endavant que no entra als meus plans, tot i que quan vaig publicar la previsió de curses per aquest mes la vaig deixar com una possibilitat a considerar. Deia que per calendari és possible però no la trobo gens viable després de dos caps de setmana seguits corrent (Castellar de la Ribera i Tàrrega) i prèviament a una altra cursa (Castelltallat). El meu cos és el que és i no dóna per a aquest "trote" tan constant. Què voleu que us digui? l'edat, manca d'entrenaments, una època de mandra i  de ben segur, una mica de tot plegat. De totes formes, cal guardar aquesta proposta per a futures edicions -esperem que se'n facin- perquè a qui li agradi aquesta mena de proves, no tant per fer-hi un bon paper sinó per gaudir d'altres elements més "intangibles" -paisatge, entorn, no gaire gent, etc.- estic convençut que valdrà molt la pena. Amb aquesta ja tenim un municipi més del Bages que s'afegeix a la llista dels que organitzen curses, i el primer d'aquesta zona a tocar el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i serra de l'Obac (tindríem també el Pont de Vilomara però aquest queda una mica més apartat). Per tant, quin millor motiu que aquest per no deixar-se caure-hi enguany o més endavant? De totes formes, recordeu que fa un temps (octubre del 2009) en aquest bloc ja parlava de la idea que vam tenir jo i el Frans d'organitzar una cursa pels voltants de Rocafort, aprofitant el gran coneixement que en té ell de la zona i la quantitat de camins i corriols que hi ha per trepitjar. Fins i tot ja li vam trobar nom: "La cursa de les tines". La cosa, però, ha quedat una mica aturada i ja es veurà amb el temps. Potser quan jo i ell ja no ens aguantem més els pets i les curses populars encara estiguin en auge, qui sap si ens hi acabarem animant? De moment, aquest bloc està a la plena disposició per a la seva promoció i com a plataforma informativa. Aquí podeu llegir l'entrada.

Vinga, a veure si algú s'hi anima -a la cursa de Mura, que no a prendre'ns la idea de la de Rocafort- i ens ho explica. Per si de cas, procuraré estar-ne al cas. Bé, us deixo amb aquest enllaç a una entrada que es remunta al juny del 2009 en què ja feia una primera relació de les curses que podíem trobar al Bages. Òbviament d'ençà aleshores la situació ha evolucionat i ara en trobaríem unes quantes més. I és per això que si voleu estar a l'última us remeto a la taula que teniu enllaçada al menú de l'esquerra de la pantalla. Crec que no se m'ha "escapat" cap cursa. Per cert, heu de saber que Mura és un poble que em porta molts bons records de quan era estudiant de BUP ... fa d'això gairebé tres dècades (uf! com passa el temps); i quins temps aquells! Però això ja és una altra història que no té res a veure amb el món de les curses. Potser algun dia, quan sigui famós i publiqui les meves memòries, ho explicaré, tret que algú em tregui l'exclusiva i m'aixafi la guitarra.

2 comentaris:

  1. Un company de l'equip Ashi Running, el nostre internacional suís Roman Kessler, hi va participar. És un crack de la muntanya i va aconseguir el tercer lloc. N'hi que són molt bons. El millor de tot és que el senyor suís havia arribat de Barcelona a Mura...en bicicleta!!! (i, evidentment, també va tornar en bicicleta).
    El que dic, un crack.

    ResponElimina
  2. Hola Raúl,
    És ben bé que hi ha gent amb unes cames que no vegis i que a més, deu tenir moly temps lliure perquè les tinguin com les tenen. De BCN a Mura, anar i tornada hi ha un bon tute. Per mi ja ho és quan algun cop m'hi he acostat des de Manresa. És clar que després em quedo a dinar per la zona i torno a,mb cotxe, amb la bici al maleter, faltaria més.
    I sí, un veritable crack.
    Salutacions ben cordials.
    JC

    ResponElimina