dijous, 1 de novembre del 2012

Després dels panellets ... què?

Primer dia de novembre i encara he de menjar panellets, on s'és vist això? Siguin els que siguin els que acabi engrapant entre avui i els propers dies, haurem de pensar en què fer aquest penúltim mes de l'any per rebaixar els seus efectes corporals i que aquests no se m'acumulin a la cintura. No hi ha res que m'emprenyi més que haver de canviar de pantalons -amb la mandra que em fa comprar roba- no tant per vells sinó per l'augment de la talla. Però per evitar això, aquest novembre ens ofereix unes quantes opcions força interessants, tant a peu com en BTT, tot i que també tinc molt clar que amb un parell de caps de setmana que m'hi dediqui em donaré per prou satisfet. Així doncs, i després de fer una ullada al calendari, les proves que més m'han cridat l'atenció són les que us detallo tot seguit:
  • Cursa que faré: com ja comença a ser habitual ho dic en singular perquè només en tinc clara de una, que és la Navarclina (diumenge 18). Com del seu nom es deu deduir es fa a la vila de Navarcles, força a prop de Manresa i és una prova que s'ajusta al que busco: 10 km. predomini de pista, amb desnivell però alhora assumible, amb no molta gent i un preu raonable. I m'imagino que la cosa deu haver anat millorant força d'ençà la primera edició (la d'enguany serà la 4ª) ja què s'ha passat de gairebé 70 corredors a més de 300. Per tant, si no hi ha cap imprevist, contribuirem a seguir en aquesta evolució.
  • Curses que em rumiaré: tenim dues que es fan el mateix dia (diumenge 11) i serà allò de caixa o faixa, una o altra: primera, la marxa ciclista Berga-Santpedor, de 55 km. més els que haguem d'afegir-hi per arribar després a Manresa (total: uns 65 ). Ja la vam fer el 2010 i l'experiència va ser força bona però el que passa enguany és que el preu se m'enfilarà fins els 23€ (per la maleïda assegurança). Si en canvi busco una opció totalment diferent en tot, tenim de nou la cursa de Manlleu, "Córrer per córrer" que ja vaig fer l'any passat i que a més d'endur-me una molt bona impressió per la seva bona organització, és gratuïta o a un preu molt més baix (3€). I pel que he vist al web crec que el circuit és diferent.
  • Curses que no faré: en primer lloc, de nou tenim la Cursa del Pont de Vilomara (diumenge 4) per un cop més, em perdré. Al seu moment ja vaig dir que alguna cosa ha de tenir aquesta prova perquè encara no hi hagi anat, oimés quan només sento bones paraules. Acabo de comprovar el llistat d'inscripcions i ja s'ha arribat als 600 (potser per mi un pèl massa) i pel que he llegit en un fòrum hi haurà gent de la talla d'en Pol Guillem i del mateix Reyes Estévez. Sembla ser que per qualitat, no quedarà. Per tant, i en la modèstia que en mi és innata, m'abstindré d'anar-hi no sigui que els acabi fent ombra. Una segona opció interessant seria la Volta a l'estany d'Ivars d'Urgell (diumenge 18) que ja vam fer el 2009, quan encara estàvem en un bon nivell de forma (temps ere temps!) i tot i que el recorregut ha canviat per afegir-hi més pista en detriment de l'asfalt, la volta a l'estany està garantida. Llàstima que coincideixi amb la Navarclina. I per acabar dues curses més que deuen ser molt semblants: la de Rajadell del circuit ARCS - Anbaso (que ja conec de l'any passat) i una "troballa" que he fet, la Trail Running d'Arbeca. El que passa és que bé sigui per un motiu (distància, duresa) o un altre (llunyania des de Manresa), tenen molts números que no en faci cap de les dues.
I per acabar, us deixo els enllaços a les entrades de les meves participacions anteriors a les curses que he citat abans, així com a d'altres en què en parlava. Són uns quants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada