diumenge, 17 de febrer del 2013

Març: ple d'incerteses

Ja fa unes setmanes que tinc clar que no sé encara en ferm quines curses faré aquest mes de març. Potser aquest és el primer cop que em trobo en aquesta situació ja que generalment sempre he manifestat la meva certesa en participar en una cursa (o dues) i deixava després un marge de temps per acabar de decidir-ne alguna altra. En canvi, ara em trobo que hi ha unes quantes opcions, totes elles interessants, i que per un motiu o altre em fan dubtar de quina (o quines) acabaré fent. Això sí, tinc bastant més clar aquelles que d'entrada descarto però que també les incloc en aquesta entrada perquè crec que són curses que val la pena tenir-les en compte per a més endavant, quan els altres cartutxos ja els haguem gastat. Hi trobem algunes de noves i la resta que no ho són però que tampoc tenen molts anys d'experiència.

Tot plegat, aquí teniu la tria que he fet (un total de 6) amb la seguretat que alguna cursa caurà al sac i la resta quedaran per a un altre any (o potser mai). Fixeu-vos com en la línia del que he dit aquesta entrada ja comença de forma diferent a les habituals, ja que no indico cap cursa que faré amb total seguretat:
  • Curses que em rumiaré: potser la que té més butlletes és la Cursa Salta Marrades de Santa Maria d'Oló (diumenge 10), de poc més de 12 km. però amb pinta de ser un pèl trenca-cames. A més, del seu vídeo promocional penjat al web no sé si pensar que és massa tècnica per mi i el meu masegat peu. Té l'al·licient de ser la d'enguany la primera edició i sempre és bo ser present al "bateig" d'una cursa. En segon lloc incloc la Cursa Atlètica Rural de Torà (diumenge 24) en què recordeu que ja hi vaig ser al 2009 i 2011. L'any passat no es va organitzar i ara hi torna i és d'aquelles -com moltes més- de les que de ben segur sempre se'n guardarà un bon record. A més, no és gaire exigent, amb una distància de 10 km. i un desnivell que encara em puc "permetre". I tercer, incloc la segona edició de la Punk Trail de Sallent, bastant més dura que l'anterior, amb dues distàncies (15 km. i 23 km.) però alhora amb un ambient i caliu que difícilment es troba a altres curses. A més, segueix sent gratuïta (si es vol es pot col·laborar amb 5€ a canvi d'un tubular per al coll) i té també un component solidari amb el banc d'aliments de Sallent. La llàstima és que es fa el mateix dia que la cursa de Torà i això pot ser, per mi, un obstacle des del moment que no podré fer les dues alhora.
  • Curses que no faré: en aquesta categoria n'incloc tres més; en primer lloc, la Cursa de Muntanya d'Ullastrell (diumenge 17), que l'any passat ja la vaig tenir en el punt de mira i que tot i ser la d'ara la segona edició, ja va arrancar amb molt bon peu. És d'uns 10 km. i el seu preu és raonable (10€) i per això estic convençut que faran ple. Al mateix diumenge, a Cardona, tenim el seu Tercer Cros Competitiu, amb dues distàncies (10,3 km. i 18,5 km.). I per últim, el mateix diumenge que Sallent i Torà tenim la tradicional Cursa de muntanya de Manresa (6ª edició). L'edició d'enguany és més curta (14,7 km) i, pel que recordo, diria que també un pèl més barata. Tot i que m'hi podria acostar caminant des de casa meva, el fet de córrer per una zona que en part ja vaig trepitjar amb motiu de la passada ARCS de Sant Joan de Vilatorrada (del gener) i on podria fer-ho en qualsevol altre moment, fa que la descarti.

Tot plegat, un mar de dubtes: no sé si incloure alguna cursa de les dures (p. ex. Sallent) o optar per  altres nivell de dificultats a priori, més assequibles (Santa Maria d'Oló, Torà i qui sap si no hauríem de descartar del tot l'opció d'Ullastrell). I per acabar, ja que les he citades i per si us interessen, us deixo les cròniques de les participacions en algunes d'aquestes curses i altres de relacionades:
  • Curses de Torà (2009 i 2011).
  • Punk Trail de Sallent (2012).
  • ARCS-Anbaso de Sant Joan de Vilatorrada (2013).
  • Escrit sobre el naixement de la cursa de Cardona (2011).
  • Escrit en què ja feia referència a la cursa d'Ullastrell (2012).
  • Reconeixement del recorregut de la cursa de muntanya de Manresa (2012).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada