dimecres, 21 d’octubre del 2009

Manresa: tornem als inicis

Aquest proper diumenge, 25 del present, tindrà lloc els 6ns 10 km urbans de Manresa. Això vol dir que tornaré als inicis del meu breu i modest currículum atlètic ja que la primera cursa en què vaig participar va ser, justament, aquesta, en la seva l'edició del 2007. I a fe de Déu que aquesta deu ser una de les més ràpides que he corregut mai, amb un temps aproximat d'uns 42'. Dic això últim perquè si llegiu l'escrit que en vaig fer (amb data del 21 de març) ja confessava que anava de "passarell" i que quan em van donar el xip no vaig saber ni què era ni per a què servia. Conclusió: que no sortia a la classificació. Tant se val, sí recordo que anava com una moto i que vaig acabar molt content, per ser la primera. Després ja heu pogut comprovar que en alguna altra cursa he fet un paper més o menys semblant (p. ex. Igualada o Girona) però que a bona part de la resta la cosa no ha millorat, si ens atenem estrictament a la qüestió dels temps.

Per això, estic convençut que el diumenge em quedaré lluny de la meva marca de fa dos anys, bo i més si tenim en compte que a les darreres setmanes el meu règim d'entrenaments s'ha reduït força i ara són molts menys els dies que surto a córrer. Quins temps aquells que regularment ho feia 4-5 cops per setmana!! Què voleu que us digui, dec estar en una fase de mandra sostinguda en què un cop instal.lat, costa de sortir-ne. Per tant, no demanem peres a un pomer ni cap miracle que sóc ben bé de carns i ossos. En aquesta situació, em conformaria amb un paper més o menys digne i si em feu dir una xifra, potser un registre de 45'. Posats a pensar en aspectes més positius, me l'agafaré com un entrenament ràpid de cara a la nostra propera i primera mitja marató de la temporada, a Salou.

De totes formes, participaré de la festa juntament amb la resta dels 700 corredors que s'hi han inscrit, superant de llarg els 600 de l'any passat. Això ha fet que l'organització hagi hagut de tancar les inscripcions quatre dies abans del termini establert i que aquesta edició sigui la més nombrosa de la seva curta història, confirmant-se com una de les millors curses del calendari català en aquesta modalitat. Bé, si més no això diuen els organitzadors i el diari Regió 7 en una notícia publicada al dia d'avui (no és pas dolent escombrar una mica cap a casa). Deixant de banda això últim, cal dir que es compta amb la participació d'atletes de prestigi com José Ríos i Pol Guillén, aquest amb el rècord de la cursa amb 29':59", just l'any que jo hi vaig ser (algú l'hi devia dir i no va voler prendre riscos que li prengués la victòria), i Rosa Morató, Anna Bové i Hasna Bahom en categoria femenina. Ara bé, suposo que ni els veuré passar perquè quan ells estiguin enfilant el primer quilòmetre jo encara hauré de creuar la sortida. Per si de cas, adjunto un parell de fotos d'en Pol i la Rosa per saber com a mínim, quina cara fan per si mai me'ls trobo pel carrer (per cert, ambdós són parella i residents a Navarcles, un poble ben a prop de Manresa).

Respecte la cursa, dir-vos que d'acord amb opinions que he llegit per algun fòrum, és força ràpida i propícia per aquella gent que vulgui fer marca personal (jo ja em descarto). El seu recorregut és completament pels carrers de Manresa i tot asfalt (abstingueu-vos aquells de vosaltres que odieu aquesta superfície), amb sortida i arribada al Passeig Pere III -que vindria a ser l'eix vertebrador del centre de la ciutat- tot i que se surt i s'arriba a dos llocs diferents (la zona de la Ben Plantada i la plaça de Crist Rei, respectivament). De fet, qui faci la cursa veurà que passarà unes quantes vegades per aquest Passeig que, darrerament, ha estat remodelat (gràcies al famós Plan E d'en Zapatero). D'altra banda, i segons un missatge de l'organització en un fòrum, hi ha un canvi en el tram final del recorregut que fins i tot pot ajudar a que la cursa sigui encara més ràpida, ja que arran d'unes obres la part que coincideix amb una darrera pujada un pèl pronunciada s'ha hagut de desviar i ara aquesta segueix sent-hi però és més suau. En aquesta foto, teniu el moment de la sortida de no sé ben bé quin any, perquè la font original (el diari Regió 7) no ho especificava.


Tot plegat, que ja veurem com va i no cal que ens trenquem ara les banyes per veure quina cursa em sortirà. En pocs dies és impossible recuperar els entrenaments que he deixat de fer a les darreres setmanes. Qui sap si aquesta cursa marcarà l'inici del meu declivi? O potser ja ha començat i encara no me n'he adonat? Per cert, deixaré per a un posterior escrit els comentaris que acostumo a fer altres vegades sobre les meves pinzellades turístiques dels llocs on faig una cursa. Més que res per no fer aquest massa llarg. No ens enganyem, però, no és que Manresa tingui molt d'interès turístic i doni per escriure una enciclopèdia sencera però ... ja que és la meva ciutat, permeteu-me si m'esplaio una mica més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada