dijous, 3 de gener del 2013

Per començar l'any, una cursa ARCS

Si reviseu l'escrit que vaig fer ara fa un any per detallar la llista de possibles curses a fer el gener del 2012 (aquí us en deixo l'enllaç) veureu que parlaré gairebé de les mateixes (Moià, Súria, Les Borges Blanques, etc.) la qual cosa vol dir que el calendari és el que és i que no hi ha gaires canvis en la seva oferta, si més no per aquest primer mes de l'any i per les curses en què més em fixo. De totes formes, i a diferència de fa un any, enguany sí tinc clar amb quina cursa encetaré la temporada i és també una llàstima que aquesta coincideixi en dia amb una altra que també tindria moltes butlletes. Tot plegat, i com detallaré a continuació, la previsió és que aquest gener acabi fent només una cursa perquè la resta d'opcions que he trobat, o bé són inviables per calendari, o bé ja no responen a les meves preferències i capacitat física del meu cos.
  • Cursa que faré: com altres vegades, en singular perquè només contemplo participar-hi en una. Es tracta de la quarta prova del circuit ARCS i en concret, a Sant Joan de Vilatorrada. Recordeu que aquest circuit es va iniciar l'any passat i que de les quatre curses inicials n'ha incorporat una cinquena que és, justament, aquesta. Es farà el 20 de gener i com és molt a prop de casa -de fet, m'hi podria acostar gairebé fent un escalfament previ- no caldrà matinar. A més, té de bo que tot i ser una cursa de muntanya de les que comencen a "picar" (per mi), part del circuit ja me'l conec perquè hi he anat més d'un cop a córrer o en BTT. Això no li treu dificultat però si d'entrada se sap què ens hi trobarem, millor. I com la resta de proves del circuit, molt poc asfalt, no gaire gent, preu assequible i segur que molt bon ambient.
  • Curses que no faré: òbviament aquí n'incloc unes quantes. En primer lloc, la Cursa dels Dos Turons (Moià) per al diumenge 13. Va ser una de les primeres en què vaig participar (allà pel 2009) i ara s'ajustaria més a les meves preferències. De totes formes no la faré perquè preferiré descansar i, sobretot, perquè no em dóna la gana de pagar 17€ pel simple fet de no ser resident del Moianès. Ara bé, a qui li agradin les curses de muntanya no molt dures ni llargues, és una opció més que interessant. Segon, aquest mateix dia també es celebra a Blanes la Cursa Mar i Murtra, molt idònia si busqueu fer una tirada llarga (20 km.) i alhora amb un cert desnivell. També la vaig fer fa uns anys i em va encantar (i hi tornaria sinó fos que he descartat participar en curses que superin un llindar concret de distància). Tercer, per al mateix dia que la cursa de Sant Joan (diumenge 20) hi ha la sempre interessant Cursa de l'Oli de les Borges Blanques. Aquest cop tampoc hi tornaré (l'he feta en dues edicions) però si busqueu una cursa de poc més de 10 km. per pista, sense gaire desnivell i amb molt bon ambient pre i post cursa, aquesta us l'hauríeu de reservar a la vostra agenda (a més, coincideix amb la Fira de l'Oli i això sempre dóna un valor afegit). I per últim, per al darrer diumenge de mes (27) hi ha la cinquena prova del circuit ARCS, a Súria, a la qual no hi tornaré enguany perquè ja la vaig fer l'any passat i em va semblar un pèl dura per al meu limitat físic. Potser hi seré com a "reporter", que sempre és més descansat.
Per acabar, recordeu que aquest gener també es fan dues conegudes mitges maratons, la de Sitges (13) i la de Terrassa (27) però ja sabeu que he descartat fer mai més aquesta distància, oimés en asfalt. De totes formes, veig que Sitges torna a repetir un circuit urbà que per mi, no té cap interès perquè són dues voltes, i els seus preus tampoc és que siguin gaire econòmics (això tampoc ha canviat). Per la seva banda, l'altra és un pèl més econòmica i a més té un component solidari perquè la inscripció és més barata per aquells participants en situació d'atur. Ja només per això, i si per mi fos, m'inclinaria per aquesta i no pas la de Sitges (sembla com si les organitzadors de certes curses encara no s'hagin adonat de la greu crisi econòmica que ens està colpejant a tots plegats).


Així doncs, s'entreveu un mes de gener bastant tranquil i amb no gaire activitat però ja ho anirem veient a mida que passin els dies. Per cert, i ja que n'he fet esment, aquí us deixo uns quants enllaços que potser us ve de gust de fer-hi una ullada. Apa, ja teniu lectura per a uns quants dies.
  • Crònica de la meva participació a la Cursa dels Dos Turons (2009).
  • Entrada de perquè vaig descartar córrer a Moià el 2012.
  • Crònica de la meva participació a la Cursa de Mar i Murtra (2010).
  • Entrada en què també parlo de la Cursa de Mar i Murtra (edició 2011).
  • Cròniques de les meves dues participacions a la Cursa de l'Oli (2010 i 2011).
  • Entrada en què també parlo de la Cursa de l'Oli, com a exemple d'èxit.
  • Crònica de la meva participació a la Mitja de Sitges (2009).
  • Crítica a l'edició de la Mitja Marató de Sitges (2012).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada