dijous, 27 de gener del 2011

Febrer: mes de rebaixes

És època encara de rebaixes i això s'ha de notar també en el món de les curses populars, no tant perquè se'n facin menys que a altres mesos de l'any sinó perquè la tria del febrer no és gaire lluïda, si faig cas de les meves preferències. Tancaré el mes de gener amb només una cursa -la de les Borges Blanques- ja que aquest cap de setmana toca una sortida en BTT. Si feu una ullada als calendaris comprovareu que el febrer és el mes de la MITJA (la de Granollers) com el març ho serà el de la MARATÓ (de Barcelona). Però és clar, com no farem ni una ni altra haurem de buscar altres opcions; a veure si com a mínim podrem tancar el proper mes havent fet dues curses, tal com em proposava a principis d'any.

Dit això, les curses que destacaria per al febrer que està a punt d'arribar són les següents:
  • La 23ª Mitja Marató de Balaguer per al diumenge 20. Tenint en compte que no vaig ser a la de Terrassa a veure si puc amb aquesta doncs ja faria quatre mesos de la meva darrera mitja (la de Mollerussa al novembre). No en tinc cap referència i tampoc conec res del seu recorregut (només que tot és asfalt) però té un preu molt raonable (13€) i per a la gent que venim d'una mica lluny té de bo que l'hora d'inici no és fins a les 10:30h. Per tant, no caldria matinar molt per fer-hi acte de presència.
  • La IV Cursa Popular Puigverd de Lleida per al diumenge 27. Va ser una de les nostres primeres (ens hem de remuntar al 2009) i en guardem un bon record, tant per la nostra actuació personal (encara estàvem bé) com per l'ambient. Una d'aquelles curses rurals per terres lleidatanes i que en poques edicions ha agafat una gran volada. Només un petit inconvenient per a la gent que vingui de fora i/o de lluny: sembla ser que enguany hi haurà mancança de serveis (vestuari, dutxes i WC) perquè la zona esportiva es troba en obres. Com a mínim, aquests avisen! Potser no la farem -per allò de no repetir- i també perquè sembla que pot haver-hi una alternativa més còmoda.
  • Efectivament, per aquest mateix darrer diumenge de mes hi ha la I Cursa de Muntanya de Terrassa (també s'hi fa alhora una duatló). Organitzada pel Club Natació Terrassa, si mireu el seu perfil no sembla més dura que altres que hem fet recentment (Navarcles i Avinyó). No és cara (10€) i com Terrassa no és gaire lluny de casa, potser ens hi deixarem caure.
Deixant de banda aquestes tres, també podríem parlar de la 1ª Cursa 10 km. de Vilafranca del Penedès però ha tingut tant d'èxit de convocatòria en la seva primera edició que ja fa dies que va tancar inscripcions. O de la 2ª Mitja Marató de Cambrils però posats a escollir em quedo amb la de Balaguer. Ja veieu, doncs, que el mes de febrer no dóna per a gaire però alguna cosa o altra acabarem fent. I de ben segur que serà el moment de reprendre de nou la BTT. Per cert, ja que l'esmentada, aquí teniu la crònica de la cursa de Puigverd de Lleida del 2009, per si us interessa llegir-la (una de les primeres entrades al bloc).

2 comentaris:

  1. Joan Carles, t'has deixat (o no has contemplat) la mitja de Gavà!!! És que la faig jo. És una mitja força planera, com per fer marca, com a mi m'agraden...

    Es fa el 13 de febrer. Per la resta, informació completíssima, com sempre. Ets un crack.

    Salutacions

    ResponElimina
  2. Raúl, no me l'he deixada, aquest mitja. Ja l'havia vist però no ha entrat mai en els meus plans. Crec que és una amb molta gent (potser massa) i vés a saber-ne el motiu però no m'ha atret mai. Potser perquè és d'aquelles de molt conegudes i a mi em van curses més "anònimes" (en general), potser perquè Gavà no m'atreu com a ciutat per passar-hi després una jornada, no ho sé. Prefereixo fer la de Balaguer (que a més puc aprofitar per altres motius familiars) i de moment, aquesta distància ja l'hauré coberta per un temps.

    Gràcies per l'apunt. Records.

    ResponElimina