divendres, 23 de març del 2012

Opcions de cap de setmana

Començo aquesta entrada per dir que aquells que vulgueu fer alguna cosa interessant de running aquest cap de setmana no té gaires opcions a escollir, òbviament sota el meu parer i seguint els meus criteris per triar unes curses i descartar-ne unes altres. Suposo que deu ser casualitat però tinc la impressió que el diumenge que se celebra la celebèrrima marató de Barcelona, la resta de propostes previstes aquest mateix dia s'amaguen, s'endarrereixen ... conscients que la cursa de la ciutat comtal és com un forat negre que "absorbeix" tots els corredors que podrien ser potencials inscrits en altres proves. De fet, una cursa que és capaç d'aplegar gairebé 20.000 inscrits -i a uns preus que poden ser qualsevol cosa menys barats- sens dubte fa restar participació en d'altres. Per part meva, ja he dit més d'un cop que amb la que vaig fer el 2010 en tinc més que suficient perquè aleshores va significar per mi, l'assoliment d'una fita que tot corredor popular amb una certa experiència tard o d'hora es planteja, però alhora la constatació que aquesta no ha de ser la meva distància predilecta, ni molt menys. Em quedo amb les curses de 10 km. i mitges maratons, les de caire més aviat rural, les de mitja muntanya i, totes, amb no gaire gent, en què em tractin com una persona i no un simple dorsal. És que si faig una ràpida comparativa, és com si gairebé una 1/4 part de la gent que viu a Manresa, decidís fer la marató. Uff!!

Per tant, si no voleu fer aquests 42 km. i escaig us proposo tres curses més, dues al Bages i una a la ciutat de Girona, tot i que confesso que no n'he fet cap d'aquestes. Quant a la darrera, es tracta de la cursa dels bombers gironins, que no té el poder d'atracció amb la seva homònima de BCN (que es farà a l'abril i també és un imant de corredors), però és bastant més barata (9-10€ d'una per 16-18€ de l'altra). Tot i així, em quedo amb el record de la dels bombers de Lleida de l'any passat (enguany no l'he feta), com un exemple de molt bona cursa urbana, no gaire cara i que tot i superar el miler de corredors, la cosa no ha sortit de mare. I esperem que els seus responsables no perdin el cap. Pel que fa a les curses de la meva comarca tenim, en primer lloc, la cursa del Collbaix, que podria dir que ja l'he fet quan el diumenge passat vaig sortir per "explorar" el seu recorregut. És de poc més de 16 km. no és molt dura però és clar, has de pujar al cim que dóna nom a la prova, i això té el preu d'haver de suar una mica la cansalada. I en segon lloc vull destacar el Cross de Cardona, una cursa encara jove (tot just serà la segona edició) i que fins ben bé avui m'he rumiat si anar-hi. Finalment, però, ho he descartat perquè hauria d'anar sol (i això em fa cada cop més mandra) i sobretot, la meva presència a la vila ducal seria molt fugaç, un anar, córrer i tornar ràpid cap a Manresa (el motiu és un dinar familiar) quan crec que es mereix passar-hi unes quantes hores més. De totes formes, per al meu criteri seria un pèl cara -13€- perquè jo hagués optat pel recorregut dels 10 km. en comptes d'un altre de 17 km.

Tot plegat, que no faré cap més cursa fins a mitjans d'abril -ja tinc en el punt de mira la de muntanya de la Fageda d'en Jordà- i a principis de maig la mitja marató de Tàrrega, tot i que suposo que al mig en caurà una altra. Mentrestant, aniré sortint pel meu compte per mirar de recuperar una mica el meu nivell. Per cert, aquest diumenge tindrem el "Team" dividit: el Jordi a la marató amb el repte d'apropar-se a les 3 hores, el Xavi a la cursa del Collbaix, el Frans, que ho ha deixat sine die per una lesió al genoll i jo que m'ho agafaré amb calma (potser sortiré a córrer i m'acostaré a veure els participants a Manresa, potser faré una mica de BTT, potser res de res, etc.). Per acabar, voldria desitjar sort a tots els maratonians, en especial al Jordi i també als col.legues bloggers que seran a Barcelona: el Raúl, l'Ernest i el Lluís.

2 comentaris:

  1. Aquesta cursa a Manresa la tenia en ment fa unes setmanes, però finalment no m'he inscrit per temes varis...cap de setmana d'entrenament doncs :-)

    ResponElimina
  2. Jordi, si no és aquest, serà l'any vinent. Amb l'acceptació que està tenint estic convençut que es continuarà fent.
    I sí, cap de setmana d'entrenament.
    Salutacions ben cordials.

    JC

    ResponElimina