divendres, 28 de setembre del 2012

Octubre: una o dues curses? I potser també BTT ?

S'acosta final de mes i com és preceptiu hem de pensar ja en què farem el proper octubre. De fet, en el meu cas no em serà gaire difícil decidir-me per les meves limitacions físiques i la necessitat de prendre-m'ho encara amb més calma del que ho venia fent darrerament. És per això que hores d'ara no tinc gaire clar si faré només una cursa i alguna sortida en BTT o substituiré aquesta darrera per una segona cursa. És clar que també podria apostar per ambdues opcions ja que per si mateixes són del tot compatibles i el fet d'anar en bici no ha de repercutir en el meu maleït taló del peu dret. De totes formes, però, no volguem ser agosarats i anem per allò que tenim clar de bon principi. Així, tot seguit us detallo el llistat de curses que aquest mes d'octubre m'han cridat més l'atenció, i algunes altres en què per un motiu o altra no em veuran el pèl.
  • Cursa que faré: incloc només una (de moment) i es tracta de la Corriols de Sant Salvador de Guardiola. Aquesta proposta és nova en el calendari (hauré d'actualitzar el meu mapa de curses al Bages) i per les dades que en tinc s'ajusta bastant bé al tipus de curses que puc fer, com ja vaig dir en una entrada recent: poc més de 10 km. no plana però crec que tampoc gaire dura, que passa per indrets que estic segur paga la pena de veure, m'agafa molt a prop de casa i no s'enfila de preu (10€). Per cert, es fa el diumenge 21 d'octubre.
  • Curses que em rumiaré: en primer lloc, la del Cargol, a Linyola. Ja la vaig fer l'any passat i en vaig sortir prou content motiu pel qual no em sabria gens greu repetir-hi: molt bon ambient assegurat, 10 km de recorregut bastant còmode, oportunitat de tornar a assaborir després uns bons cargols, etc. Si busqueu una cursa rural, res d'asfalt, per pista, molt ben organitzada i relativament barata, aquesta us l'heu d'apuntar a l'agenda. Crec que tard o d'hora l'acabareu fent. El que passa és que aquest mateix dia (diumenge 7) pot ser que participi a la Rocaforttina, una bicicletada que com es dedueix del seu nom, es fa al poble bagenc de Rocafort (una bona oportunitat de coincidir de nou amb part del "Team"). I la segona cursa que rumio de fer és, de nou, la del Torró, a Agramunt (diumenge 14): hi he estat dos cops i és bastant semblant a la de Linyola quant als principals trets. I per descomptat, és un molt bon pretext per visitar després la seva Fira del Torró i de la Xocolata a la Pedra. Tant per tant, després de l'esforç de córrer, a recuperar forces i omplir l'estómac.
  • Curses que no faré de ben segur: en aquest apartat sempre n'hi ha més que als altres dos, com és de suposar. Tot i així, en destacaré algunes que, o bé ja m'han deixat d'atreure (o no m'han atret mai), o bé ara no em puc plantejar de fer tal i com tinc el peu. I sense voler-ho ni fer-m'ho venir bé, totes es faran al Bages (escombrem cap a casa). Així doncs, tenim: la de la Penya Blaugrana de Santpedor que ja vaig fer l'any 2009 i no em va acabar de convéncer; la Mitja marató dels tres Pics (Navàs) la qual no he fet mai i que m'hagués agradat ser-hi però per distància la descarto (ja vaig dir que deixava les mitges maratons, oimés si són de muntanya); la Cursa 2.0 de les Pinedes de Castellnou de Bages que, val a dir, s'ajustaria encara al perfil que ara busco però que sempre he trobat una mica cara per al que és; la cursa de les Barraques de Vinya de Viladordis (Manresa), massa dura per a mi però amb molt bon rotllo (per descomptat si hi són els Koala's pel mig). I per últim, i no ens movem de la comarca del Bages, la clàssica dels 10 km. urbans de Manresa, que ja he fet un parell de cops i que enguany, un cop més, me la miraré des de l'altre costat de la barrera.

És cert que aquest octubre l'oferta és molt àmplia i n'hi ha per triar i remenar. Per tant, siguin quines siguin les que acabeu fent segur que encertareu. I per acabar, qui sap si us ve de gust llegir les cròniques  d'algunes de les curses que he esmentat:


  • Crònica de la meva cursa de Linyola (2011).
  • Cròniques de les meves curses a Agramunt (2009 i 2010).
  • Crònica de la cursa de Santpedor (2009).
  • Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada