dilluns, 17 de setembre del 2012

Què fer el proper cap de setmana?

Hem deixat un cap de setmana amb un parell de curses clàssiques en el calendari, tot i que molt diferents una de l'altre, com són la Mercè de Barcelona i el Cross de l'Ametlla de Merola. A la primera, s'hi han aplegat unes 16.000 persones (ja veieu perquè no hi he anat mai i ni penso fer-ho) mentre que a la segona han estat gairebé uns 350 corredors (sense comptar els més petits). En aquesta ja hi vam ser el 2010 i aleshores en vaig treure una impressió agredolça: una cursa molt ben organitzada però no em va acabar de convèncer el fet que consistís en fer dues voltes a un mateix recorregut. Potser per això no hi he tornat. És clar que si volíeu participar en una cursa una mica més modesta que aquesta i alhora, a anys llum de la Mercè, no us havíeu de perdre la dels Molins de Calldetenes: maca, barata i enguany amb poc menys de 100 corredors. Confesso que hi vaig estar a punt d'anar-hi de nou (hi vaig ser també el 2010) però a casa aquests dies estem una mica minvats de salut i jo vaig preferir també donar descans al peu abans de la que ha de ser la meva segona cursa d'aquest més: la Trail Senders de les Cabanyes del Penedès. I és que aquest setembre tenim curses a dojo amb cinc caps de setmana més les que es devien celebrar per la Diada. Per tant, encara tinc marge per complir l'objectiu de dues curses mensuals i no acabar de "trencar-me" abans de la segona.

Per tant, ja podreu deduir que el proper cap de setmana tampoc faré cap altra cursa, malgrat que n'hi ha unes quantes que m'agradaria destacar i que recomano de totes totes. És clar que totes no les podreu fer perquè llevat que sigueu Déu, no crec que tingueu el do de la ubiqüitat. Oi que no? Així que anem a pams:
  • El dissabte 22 podeu tastar una mica la muntanya del Moianès i anar a Monistrol de Calders on fan la Cursa del Sot. Ja en vaig parlar fa un any (entrada) amb motiu de la seva estrena (és, doncs, una prova molt recent en el calendari) i destaca la duresa del seu recorregut, amb més de 500 m. de desnivell en uns 11 km. a més d'incloure trams bastant tècnics. En altres paraules, i em sap greu dir-ho, ara mateix no gaire apta per a les meves limitacions. De totes formes, estic segur que faran ple -tampoc costarà gaire ja que només hi ha 150 dorsals disponibles- i una dada que cal ressenyar: es permet una inscripció diferenciada en funció de si vols o no samarreta de record.
  • Per a l'endemà no caldrà que moure'us de la comarca del Bages ja que a Sant Vicenç de Castellet tindrà lloc una altra cursa que va camí d'esdevenir un "clàssic", la de Vallhonesta. Hi vaig ser el 2009 i ja em va semblar una prova dura però molt maca i enguany el recorregut s'ha escurçat a 10 km. però diria que el desnivell acumulat ha pujat (ara supera els 800 m.). No compto que gaires corredors aconsegueixin el repte de baixar de l'hora, a canvi de rebre una ampolla de vi. I si no ho feu, doncs la podeu comprar amb els calés que us hagueu estalviat per haver pagat només 5€ d'inscripció.
  • I el mateix dia però una mica més lluny de les contrades bagenques, us recomano la Volta pels volcans d'Olot. L'he feta en dues edicions seguides (2009 i 2010), quan encara estava en un nivell de forma bastant acceptable i és d'aquelles que tornaria a fer sense dubtar-ho ni un moment, tot i alguns canvis: ara hi ha xip i s'ha encarit un xic respecte edicions passades (vaig començar pagant-ne 6 i ara val 10). Potser per al meu gust s'ha "sofistificat" un pèl. Però tot i això, paga la pena anar-hi per gaudir dels volcans olotins durant 13 km. i més de 600 m. de desnivell positiu.
Però no us penseu que aquest cap de setmana estaré apartat de les curses; justament tenim previst a casa una sortida cap a Olot per veure les evolucions del nostre nebot "putatiu" (l'Octavi), a qui sembla que li està començant a agradar el món de les curses popular. Aniré en qualitat de "manager" no sigui que fem la primera pela!




4 comentaris:

  1. Gracies per anar informant del calendari, em fas descobrir curses que desconeixia.
    Jo aniré a Monistrol de Calders, a veure que tal amb la baixa forma que arrossego...
    Salut!

    ResponElimina
  2. Albert,

    Ja m'agradaria a mi estar al teu nivell!! De res, com m'agrada córrer, que menys que trasmetre aquesta "passió" a la resta de gent, en la mesura de la meva més absoluta modèstia. Una cursa per agafar-se-la amb calma si com dius, estàs en baica forma. A gaudir del paisatge, l'entorn i la companyonia pròpia d'aquestes curses.
    Seguim en contacte.
    JC

    ResponElimina
  3. Com sempre, bona tria i bones curses, minoritàries i de qualitat. Com et vaig comentar, ho tinc complicat, però m'encantaria anar a Olot per fer la dels volcans. M'ho vaig passar "teta" l'altra vegada a la mitja de la Garrotxa!

    ResponElimina
  4. Raúl,

    Doncs si vols fer una bona mitja, tot i que del tot còmoda, et recomano la d'Olot (tu vas fer la de la Fageda). I si no et surt una bona actuació tens com a consol el regal d'un pernil. A mi em va sortir bo, molt millor que la cusa en si.
    Salutacions ben cordials i seguim en contacte.
    JC

    ResponElimina