dissabte, 15 de desembre del 2012

Cursa del Gall: a posar-hi ous?

Dema diumenge se celebra la 4ª edició de la Cursa del Gall, al municipi bagenc de Sant fruitós de Bages, a tocar de Manresa. No estic gaire segur si aquesta serà l'única cursa que faré el desembre o en faré una segona -potser alguna tradicional Sant Silvestre, però sí que tenia clar de fa setmanes que volia tornar a participar en aquesta prova. I dic "tornar" perquè ja hi vaig ser al 2009, el que va ser el meu primer any de curses populars i quan estava en un nivell de forma que, encara que modest, era francament millor que l'actual i combinava proves d'asfalt amb altres per pista i corriols. Però què hi farem, és allò de temps era temps. En aquell any ja em va semblar una prova d'una certa duresa i això que si no em falla la memòria, era de "només" 10 km. però com jo devia estar amb el xip de voler córrer ràpid i fer un bon temps, potser va ser això el que m'ho va fer semblar. D'ençà un temps, però, i com ja heu vist darrerament, m'estic agafant les curses amb una altra filosofia i no m'importa tant el cronòmetre (de fet, de vegades ni el porto) com sí gaudir del caràcter popular de la cursa, córrer per un entorn agradable i retrobar-me amb amics i coneguts. I per descomptat que demà tornaré a anar amb aquest mentalitat.

Seguint les característiques de les darreres curses que estic fent, aquesta altra també s'ajusta bastant bé a les meves preferències, és a dir, propera a casa (no caldrà matinar gaire per acostar-s'hi), un predomini de pista i corriol, un nombre de corredors no massa elevat (un màxim de 200), una certa exigència (en aquest cas en concret suposo que hi haurà algun tram en què caldrà deixar de córrer i posar-se a caminar) i a un preu encara contingut perquè la inscripció costa 12€ (per una distància de 13 km.), i que és el mateix que vaig pagar fa tres anys (desconec el preu de les edicions posteriors). Una part de la inscripció va destinada a la Marató de TV3 i ja sabeu què en penso d'aquest tipus d'iniciatives però com tot i així el preu de la cursa s'ha contingut, ja m'està bé. A més, suposo que sent la "nostra", a casa també hi acabarem col·laborant doncs, qui no té un amic o familiar més o menys proper que ha patit o està patint un càncer, se n'hi hagi sortit o no? A més, una altra cosa que valoro positivament és que la informació publicada al web s'ha anat actualitzant regularment i en una darrera notícia se'ns diu que el recorregut ha canviat lleugerament respecte l'inicialment previst, a causa de la negació d'un propietari a deixar passar per les seves terres. Tot i que la descripció que inclou és bastant detallada, desconec si el canvi ha afegit més o menys duresa al recorregut i tot plegat ja m'ho trobaré demà.


Sobre això, fixeu-vos que la meva darrera cursa -la Navarclina- va transcórrer molt proper a aquesta i que fins i tot una part -això sí, petita, del recorregut de la del Gall- crec que hi coincideix (entre el complex de Món Sant Benet i el pont que travessa el riu Llobregat). Demà, però, no el creuarem sinó que hi correrem al seu costat durant més o menys 1 km. Potser aquest canvi ha fet que el recorregut, vist en una imatge aèria, sembli una mica "liat"amb uns quants trams de coincidència. Però mentre això ja estigui controlat per l'organització no ha de suposar cap inconvenient -oimés si en el meu cas, i com és de preveure-, d'entrada ja m'hauré despenjat al grup de cua i no crec que em trobi amb gaires corredors (ja m'hauran deixat enrere). Així doncs, per demà tranquil·litat i a córrer, més que a competir, ja que voldria acabar amb els ous sencers i no fets a miques (si voleu un símil culinari, un ou ferrat i no un ou estrellat). Ja us ho explicaré amb més detall quan faci la crònica de la cursa però ara per ara, i per l'hora que és en aquests moments a punt de publicar aquesta entrada, em vaig a córrer una estona amb el Frans. Espero que tot i anar a un ritme molt tranquil, no em passi factura per demà.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada