dimecres, 14 de juliol del 2010

Balanç de curses: gener-juny 2010

Sense haver fet cap més cursa durant els darrers 30 dies i amb la gairebé seguretat que ja no m'hi posaré de nou les piles fins el setembre, crec oportú doncs, fer un breu balanç de la que ha estat la meva més que discreta minitemporada, tant quant al nombre total de curses com pel que fa també als resultats obtinguts. Així, sense comptar dues caminades (Sant Fruitós de Bages i Puig-reig) que vaig fer corrent, enguany he fet 9 curses en 6 mesos de les quals us ofereixo unes quantes dades a mode de curiositat, totes extretes o calculades a partir de la taula que podeu consultar al menú de l'esquerra de la pantalla. Ara bé, perquè us en feu una idea de com ha canviat la situació respecte el mateix període de l'any passat, penseu que aleshores van ser 17 les curses que van tenir el "privilegi" de comptar amb la meva presència.
  • Pel que fa a la distància, tenim una marató, tres mitges maratons (hi incloc la cursa de Blanes que és de 20 km.), quatre curses de 10 km, una de 13,5 km. i les dues caminades ja citades (de 26 i 15 km.). En total, uns 200 km. Penseu que fa un any el còmput total va ser de 211 km. però és clar, després de la marató de Barcelona vaig estar aturat gairebé un mes. En aquest sentit, diguem que l'objectiu de fer una marató es va complir. I que quedi clar que n'estic molt orgullós però no tan boig com per no adonar-me que aquesta no ha de ser la meva distància preferida.
  • Si ens fixem en el perfil, tenim només una que podríem considerar de muntanya (Berga-resort) i la resta presenten uns perfils més assequibles, suaus i algunes gairebé planes.
  • En termes geogràfics, he tornat a defugir les curses per les comarques tarragonines i les que he fet es reparteixen per les de Barcelona (4), Lleida (3) i Girona (2). Destaquen el Bages i Berguedà (amb 2 cadascuna) i he repetit Tàrrega (la mitja marató) i Bell-lloc d'Urgell. Ho podeu veure al mapa amb més detall.
  • Pel que fa als resultats, si mirem les classificacions tenim que les pitjors han estat Manlleu-Vic (vaig ser superat pel 82% de corredors), seguida de Berga (80%) i Tàrrega (62%). Per contra, les tres millors han estat Blanes, les Borges Blanques i Bell-lloc d'Urgell (movent-me dins el primer tercil). A la "cursa" per excel.lència -la marató de Bcn- vaig ser sobrepassat per gairebé el 57% de corredors. Pel que fa a les tres pitjors curses, val a dir que la meva actuació a la de Manlleu-Vic hagués estat força millor de no haver estat que vaig fer de "llebre" d'un company que anava amb unes quantes marxes menys que jo. Tot i així, si compareu aquests resultats amb els de fa un any, la conclusió és prou clara i rotunda: he baixat el nivell uns quants esgraons ja que en cap cas he pogut quedar per sota del 25-30%.
  • Donant per fet que amb uns quants corredors haurem coincidit en més d'una cursa, he compartit patiments amb unes 14.000 persones que repartits entre les 9 (no incloc les dues caminades) tenim una mitja d'unes 1.555 per cursa. És clar que això amaga una dada que desvirtua del tot aquest valor: només la marató de Barcelona ja va aplegar 10.550 corredors. A part d'aquesta, destaquen les curses de Blanes (841) i Manlleu-Vic (830) i pel cantó contrari tenim les de Berga i Manresa, amb 118 i 189 corredors.
  • Aquestes 11 curses m'han suposat una despesa de 164 EUR i un preu mitjà d'inscripció de 18,2 EUR. És clar que només per córrer la marató ja vaig haver de pagar 45 EUR. A canvi, i deixant de banda el plaer de participar-hi, m'he fet amb unes quantes samarretes (tampoc és que n'hi hagi cap que diguis que és molt collonuda), alguns lots de productes típics de la terra i el que sens dubte és el millor regal quant a la relació preu-qualitat, el pernil de la Mitja d'Olot.
Tot plegat, esperem que en el futur hi pogueu llegir més entrades com aquesta perquè voldrà dir que continuaré fent més curses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada