dissabte, 16 d’octubre del 2010

Mollerussa: a saldar comptes!

Demà, si no hi ha cap imprevist de darrera hora, faré la mitja marató de Mollerussa. I dic "faré" perquè no estaré acompanyat per la resta del "Team" ja que en aquests moments està més mort que viu i qui no té un all té una ceba. I ja sabeu que jo tampoc estic per llençar coets malgrat que les molèsties al bessó i tendó que he arrossegat les darreres setmanes sembla que van a menys. Tot i així, no estaré sol davant del perill perquè les 600 places fixades s'han cobert i entre aquesta i la cursa paral.lela de 7 km. s'espera aplegar al voltant de 800 persones. Això vol dir que quan al setembre vaig fer la previsió de les curses a fer aquest mes, no anava equivocat en tenir aquesta en el meu punt de mira. Les referències que en tinc són molt bones i deixant de banda la meva més que coneguda preferència vers les curses de Ponent, ja tinc ganes d'afrontar aquesta distància i veure com em responen les cames més enllà del qm. 10 (tingueu present que des de la passada mitja de Tàrrega del maig que no n'he fet cap altra). A més, si ens hem de refiar del seu perfil, no es pot trobar una cursa més plana que aquesta.

D'altra banda, ja va sent hora que faci una cursa a la capital del Pla d'Urgell tenint en compte que si no em vaig equivocar a l'hora de fer el recompte (amb motiu d'una entrada del mes de juliol), se n'hi fan fins a 7 (la mitja, una de 10 km. i 5 més de menor distància). I d'aquestes un parell de ben curioses, com una de marxa enrere i una altra de córrer despullats. És ben bé que deuen tenir una afició atlètica molt arrelada i una visió de les curses populars d'allò més divertida Per tant, com fa temps que m'havia plantejat córrer a Mollerussa, demà no tindré excusa per no anar-hi. I si a això li sumem que la previsió meteorològica apunta sol i no gaire calor i que després ens espera un bon àpat a casa d'un cosí que viu a la vora, ja tenim la jornada organitzada i l'agenda ben ocupada. És a dir, que la cursa -com darrerament és costum- serà el de menys. Malgrat això últim, no estaria de més intentar fer un temps una mica més ambiciós -però alhora tocant de peus a terra- i suposo que m'enganxaré com una lapa a una de les 4 llebres que l'organització posarà a disposició dels corredors; descartant les dues primeres, que han fixat el seu objectiu en un crono d'1h:24’ i 1h:30’, suposo que la meva haurà de ser la de l'1:40’ i intentar que no m'atrapi la de l'1h:50’.

Finalment, esmentar que l’Associació Atlètica Xafatolls -l'organitzadora de la cursa- celebra enguany el seu 25è aniversari i per això ha organitzat per avui dissabte dia 16 a les 8 del vespre, una taula rodona sobre el passat, el present i el futur de les curses atlètiques amb la participació de Bep Solé (director de la Marató BCN), Artur Peguera (periodista de TV3 i també corredor), Domingo Catalán (atleta campió d’Espanya dels 100 km.) i Ascensió Ibáñez (entrenadora nacional d’atletisme). I si hi passeu una estona abans, podreu veure una exposició sobre aquests 25 anys de l’entitat. Jo no hi podré assistir però de ben segur que serà interessant.

Per si us interessa, us convido a llegir aquestes altres entrades sobre curses a Ponent i a Mollerussa. Que us vagi de gust:

4 comentaris:

  1. Doncs ens veiem demà! Jo faré la de 7km perquè després de l'enèsim refredat estic tornant a començar.

    Salut!

    ResponElimina
  2. Home, a veure si ara tenim l'oportunitat de parlar una estoneta. Jo no és que torni a començar però estic caient de mica en mica!!

    Cuida't i fins demà.

    ResponElimina
  3. Bona nit!
    Espero que demà tinguis una bona cursa. Com bé dius, els desnivells seran pocs o sigui que espero que això t'ajudi a aguantar bé el ritme. Aquest cap de setmana m'he quedat a BCN: al barri s'han (re)inventat la Festa de la Tardor i tenim el carrer ple de paradetes i de festa. T'escric per dir-te que m'hauria agradat molt veure't i conéixer l'Stanis. Que passeu un molt bon diumenge i molt bon profit de caragols també! (I gràcies pel que vas dir a l'últim comentari que et vaig escriure.)

    ResponElimina
  4. Gràcies pels ànims i bons desitjos però com diré a la meva crònica, la mitja m'ha gairebé rematat. La lesió continua i no acaba de marxar i amb tanta distància per córrer, tard o d'hora torna a sortir. Si ahir no vam poder coincidir tranquil.la que de curses pel Pla d'Urgell en faré més, sempre i quan el cos aguanti.

    Seguim en contacte i una abraçada.

    ResponElimina