dissabte, 11 de juny del 2011

Sobre la II Challenge de Mitges Maratons

A través d'una de les meves amistats al Facebook -en Salva Pou- m'assabento que el web d'atletisme.com publica una notícia (amb data del passat dijous 9 del present) sobre un rànquing de les mitges més importants que s'han fet a Catalunya entre el setembre del 2010 i el maig del 2011, amb un total de 11.472 d’homes i 1.296 dones. El que passa, però, és que la notícia és tan escarransida que no em queda gens clar el criteri a partir del qual surten els corredors que surten -potser els que s'han inscrit abans en la lliga de Championchip. No sé, tant se val. No m'hi busqueu perquè no compto que el meu nom aparegui per enlloc, oimés si fa poques curses que corro amb xip propi.

El que vull comentar en aquesta entrada és, més aviat, l'enllaç que inclou la notícia, i que és el de la II Challenge 21 km. El primer que se'm va passar pel cap va ser que es tractava de la competició que organitza anualment la Diputació de Barcelona (la DIBA) i que aplega un
conjunt de mitges maratons (en aquesta edició -la cinquena- han estat 13) homologades per la Federació Catalana d'Atletisme i que es fan a la província de Barcelona. Però després m'he adonat que deu ser una altra perquè el web parla de la segona edició i només inclou 6 curses, a saber: Sabadell, la del Mediterrani, Mataró, Sitges, Terrassa i Gavà. L'organitzador és ChampionChip i els col.laboradors i patrocinadors són una caixa d'estalvis, dos diaris esportius i els diferents ajuntaments de les ciutats implicades. Si m'heu anat seguint, ja sabreu que l'única que fet d'aquestes 6 mitges va ser la de Sitges (2009), i amb què em vaig estrenar en això de les curses populars, però cap més, tot i que enguany vaig estar a punt de fer també la de Terrassa. De la resta, res de res però tampoc és que m'atreguin gaire, oimés després de veure els preus d'algunes:
  • Mitja de Sabadell: 17€ més opció de compra del xip (8€). No es lloga xip però existeix la possibilitat de fer la cursa sense aquest (no s'apareix a la classificació final).
  • Mitja del Mediterrani: 20€ i opció de lloguer del xip (3€). Alhora també s'hi fa una marató i una cursa de 10 km.
  • Mitja de Mataró: 15€ més opció de compra del xip (15€). No es lloga xip.
  • Mitja de Sitges: 22€ i opció de lloguer del xip (3€).
  • Mitja de Terrassa: 15€ i opció de compra del xip (9€).
  • Mitja de Gavà: de 16€ a 18€ (depenent del termini) i opció de lloguer del xip (2€).
Com deia, veient alguns preus (p. ex. Sitges), poc m'hi veuran el pèl i cap desig tinc d'inscriure'm en aquest challenge o en algun altre que es faci per l'àmbit metropolità. Un té la sensació que com més a prop del cap i casal de Catalunya, la cursa mostra una preocupant tendència natural a encarir-se. Per cert, no entenc la mania d'alguns per recórrer a anglicismes quan al nostre idioma (més igual si és català o castellà) tenim paraules pròpies (p. ex. repte?). Potser és que això de challenge vesteix més? I per acabar -i ja que l'he esmentada- us rescato aquesta entrada del setembre del 2010 i que vaig fer sobre la competició que organitza la DIBA .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada