divendres, 13 de gener del 2012

Per què no correré a Moià?

El passat 28 de desembre, i no és cap innocentada, publicava l'entrada sobre les curses a fer aquest mes de gener i si el repasseu veureu que no em mullava per cap en particular i que si de cas, em rumiaria de fer dues de muntanya i al Bages, com són les de Moià i Súria. Per tant, un inici del 2012 força dubtós i bastant en l'aire doncs confesso que a banda d'aquestes dues, els calendaris que consulto no inclouen cap altra que m'atragui d'allò més. Ara bé, després de rumiar-m'ho uns dies he pres la decisió de no participar a la primera, la dels Dos turons de Moià. I tot seguit us exposo els motius:
  • Primer de tot, hauria d'anar sol i això és un fet que cada cop em fa més mandra. D'una banda, els altres col.legues del "Team" han optat per una sortida de muntanya, de la qual he declinat la invitació per afegir-m'hi doncs encara em fa més pal. Només de pensar en la quantitat de material que hauria de carregar per tan sols una nit ... uf, ja em canso. I de l'altra, la família tampoc farà acte de presència doncs potser tampoc val gaire la pena. I no els en trec part de raó ja que s'haurien de llevar d'hora per a un viatge de poc més de 20', i a tot això amb el fred que farà segons els darrers pronòstics.
  • Un segon motiu té a veure amb la meva salut: des de fa dies que arrossego les seqüeles d'un principi d'otitis que la malparida no s'acaba d'esvair, i el metge m'ha aconsellat que en la mesura del possible eviti les activitats a l'aire lliure quan faci molt fred. És clar que he de reconèixer que no li he fet gaire cas perquè tant el diumenge com aquest dimecres jo i el Frans hem fet sengles sortides en BTT, de no gaire durada però sí la suficient com per haver d'anar amb el cap ben tapat per protegir les orelles. I tot i que sembla que la cosa ha millorat, he preferit curar-me en salut (mai millor dit), malgrat que demà he quedat per anar a córrer de bon matí. M'hauré de posar unes orelleres amb escalfadors.
  • I per últim però no per això menys important, el tercer motiu es refereix al preu. Ja sabeu que darrerament m'he tornat bastant combatiu en aquesta qüestió i que mentre abans no li donava gaire importància, ara sí que és un criteri més a tenir en compte a l'hora de fer la tria final de les curses. En aquest sentit, si accediu al web veureu que es diu que el preu és de 13€ però després quan un va a fer la inscripció on-line, s'apuja fins els 14,5€ per despeses bancàries. Doncs bé, què voleu que us digui? fer pagar aquest extra (més d'un 10%) per aquest concepte em sembla excessiu, encara que en números absoluts estiguem parlant només d'1,5€ de més. El preu inicial és aquest si es fa la inscripció presencialment i si un té temps per fer-la en una determinada botiga de Moià (els de fora ens hem de fotre) i si a més tens la sort de ser de la mateixa vila, et beneficies d'un descompte i et fan pagar només 10€. Amb el temps que porto participant en curses i mirant encara més reglaments, confesso que són molt poques les que he vist que apliquen aquesta "discriminació" (positiva per alguns i negativa per a uns altres) i de vegades he tingut la impressió que és com si l'organització volgués evitar que vingui gent de fora. Ja sé que alguns em poden dir que això va més en la línia d'incentivar la participació dels propis veïns, la qual cosa em semblaria molt bé si no anés en contra dels interessos de la resta de gent que tenim la "desgràcia" de no ser de Moià. A més, em faig una pregunta: com es demostra això últim? cal portar el certificat d'empadronament, potser?
També he de ser sincer i dir que si algun altre dels col.legues s'hi hagués animat, potser jo també m'hagués afegit, i aquest darrer motiu o qualsevol dels altres dos haguessin quedat en un segon pla. Però hi ha coses sobre les quals, com deia abans, sóc més crític i intento evitar de caure-hi. Compte, la setmana següent hi ha la cursa de Súria i és més cara (15€) però aquí ja ho saps de bon principi i el descompte que hi apliquen és en funció de si estàs o no federat, res a veure amb la procedència o la possibilitat de fer la inscripció presencial a vés a saber quina botiga. Potser el que té de bo la cursa de Moià és que els preus no han variat dels de l'any passat, com podeu veure en aquesta entrada en què ja em queixava d'aquesta mateixa qüestió. Per cert, mantinc la pregunta que ja em feia fa un any: per què li duen "Dos turons" si segons el seu perfil sembla que la cursa en tingui tres?

Tot plegat, que per un motiu o altre, diumenge m'estaré a caseta ben calentó. A veure si al final aquest mes quedarà en blanc.

2 comentaris:

  1. Hola Joan Carles!

    Vaja, veig ens ens fem vells, oi? he he he, de totes maneres, no sé què dic, ja que jo, tot i ser més jove des d'un punt de vista purament cronològic, de ben segur que des d'un punt de vista físic estic més fotut!

    Veig que estàs fet tot un esportista!

    Records!!

    Mateu

    ResponElimina
  2. Hola Mateu,

    Quant de temps ... Més vell? doncs sí, per què enganyar a ningú? Però això no és obstacle perquè continuï volent fer curses. El que passa és que ara m'ho prenc amb més calma i sóc una mica més estricte en l'elecció de quines faig i quines descarto. I si resulta que m'he de passar uns quants caps de setmana sense fer-ne cap perquè l'oferta no em satisfà, doncs no passa res.

    Records i bon any.

    JC

    ResponElimina