diumenge, 29 de gener del 2012

Febrer: poca tria a fer

Fa uns quants dies que estic mirant els calendaris de curses per veure què ens ofereix el febrer i com aquest gener que estem a punt de deixar enrere, la tria no és que sigui, sota el meu gust, gaire lluïda. Només en tinc clara una, una segona que m'agradaria però no sé si podré fer-la i unes quantes més en què segur que no m'hi trobaran, peti qui peti. Potser és que amb el pas del temps i amb l'experiència que em dóna que aquest 2012 sigui el quart any seguit que porto fent curses, m'he tornat més exigent, més "tiquismiquis"; o potser que ara tot això m'ho prenc amb més calma i no estic disposat a fer qualsevol prova si no reuneix uns estàndards de qualitat que ara són és alts. Sigui com sigui, les curses en què m'he fixat són les següens, bé perquè tinguin molts números, bé perquè no en tinguin cap però per un motiu o altre les vulgui destacar.
  • Curses que faré: primera (i última), la V Cursa Carnestoltes de Puigverd de Lleida (12 de febrer), una de rural de 10 km. amb molt bona premsa, no gaire gent però tampoc amb quatre gats i un perfil que sense ser pla tampoc és gaire dur. A més, el fet que també s'hi facin curses infantils i un canicross assegura un bon ambient. Ja hi vam ser el 2009 (va ser la quarta cursa del meu historial) i com m'ho vaig passar bé, no em sabrà gens greu repetir-hi. A més, aquesta és també una bona oportunitat per fer després una cargolada.
  • Curses que em rumiaré: igual que abans, n'incloc només una, la de muntanya de Mont-rodon (a Matadepera). Com es dedueix del seu nom, no és plana però com sembla que estigui donant el pas vers aquesta mena de curses, és una bona opció. El desnivell no és tan alt com les darreres que he fet i les referències que en tinc (molt bones) em diuen que gran part del recorregut és per pistes forestals, lluny dels corriols per mi massa tècnics. Per poc que pugui hi aniré però no les tinc totes.
  • Curses que no faré: tenim les mitges maratons de Granollers i Barcelona, ambdues cares i que són capaces de reunir tanta gent que crec que jo estaria de més. I si de la primera les referències són bones (allò de la MITJA en majúscules), de la segona no ho són tant, sobretot pel que fa als serveis per al corredor. Qui vulgui córrer en asfalt i assolir un bon temps, aquesta és una bona cursa però que no esperi res més. I tampoc faré la que ja vaig citar fa poc en aquest bloc, la Botifarunner, tant perquè les inscripcions vam "volar" en poques hores com perquè encara no se m'ha girat prou el cap com per aventurar-m'hi. Però suposo que tot arribarà.
Com veieu, aquest febrer la tria no dóna per gaire i millor anar per allò que és bo i ja coneixem i no escollir altres opcions pel simple fet de ser diferents i que no s'ajusten a les nostres preferències. Això rai que l'oferta és àmplia i de curses comença a haver-n'hi per triar i remenar.

2 comentaris:

  1. Fa dos anys vaig estar a Puigverd. Bona cursa!, pero ojo!, que la pujada de kilòmetre i mig que hi ha a mitja cursa no és tonteria. Els serveis al corredor un pel justets, recordo que no em vaig poder dutxar...

    ResponElimina
  2. Jordi,
    Tens raó, no és plana però tampoc és molt dura en aquest sentit. Això afegeix una mica més de "diversió". Sobre el segon aspecte, és cert el que dius però jo diria que és perquè crec que havia obres al pavelló municipal o una cosa per l'estil. Recordo haver llegit quelcom a la mateixa web de l'organització. Al 2009, quan jo hi vaig anar, no vaig tenir cap problema en aquest aspecte.
    Gràcies i seguim en contacte.

    ResponElimina