dilluns, 25 de març del 2013

Abril: poca tria interessant

Després de la cursa d'ahir a Torà (aviat en publicaré la corresponent crònica) dono el mes de març per finiquitat ja que el proper cap de setmana la gent estarà més pels grans àpats pantagruèlics (amb mona de Pasqua inclosa) que no pas altres històries. Això dóna més marge de temps per a la propera cursa que, en el meu cas, serà ja ben entrat el mes d'abril. I és que després de fer una ullada al calendari confesso que les opcions a escollir no són gaire atractives, sempre i quan d'acord amb els meus propis criteris i preferències per triar-ne una i descartar-ne unes altres (és allò del canvi d'estratègia que vaig explicar no fa gaire). Per aquest motiu, i si les coses no canvien molt, només tinc clara una cursa i com a molt deixo la porta oberta a inscriure'm en una caminada per fer-la corrent, a mode d'entrenament. De la resta de proves que us llisti no us cregueu que les pensi fer, ni molt menys, sinó que les incloc per si hi ha alguna persona despistada. Així doncs, haurem d'esperar el maig perquè la tria sigui més lluïda i ja us dic d'entrada que tindré molts més dubtes per una o altra atès que les opcions seran més nombroses i encara més atractives.

Tot plegat, aquí us deixo la meva relació de curses per aquest mes d'abril:
  • Cursa que faré: com altres vegades ho dic en singular perquè només n'he trobat una que s'ajusti a aquestes noves preferències, i es tracta d'una que en poc temps ha assolit al Bages un cert reconeixement i en què ja hi vaig ser fa al 2011: el cros de Navàs del dissabte 20, una prova on predomina la pista, amb uns quants petits desnivells i que està bastant ben organitzada. I tot això a un preu que sense ser del tot barat (12€), és encara prou ajustat i pel que estic veient, bastant habitual de trobar cada cop més en curses d'aquest perfil (si més no és el mateix que vaig pagar fa dos anys).
  • "Cursa" que em rumiaré: ho poso entre cometes perquè no és una cursa sinó una caminada, la de Puig-reig i en què, casualitat, també hi vaig participar al 2010. No és una mala opció sempre i quan m'ho agafi com un entrenament ja que si no recordo malament, té alguns trams costeruts i /o altres que potser no s'acaben d'ajustar gaire a les meves capacitats. Però com no hi haurà cap "esperit competitiu", tampoc estaré "obligat" a res.
  • Curses que no faré: si busqueu asfalt, un circuit planer per fer marca i un ambient que encara es manté en uns nivells "humans", no us podeu perdre la dels bombers de LLeida (diumenge 7), tot i que tinc la impressió que s'està deixant portar per aquesta dèria de com més gent, millor (es vol arribar als 2.500 corredors). Una altra cursa apta per fer marca és la dels 10 km. de Girona (diumenge 14); i per descomptat, amb qualsevol d'aquestes dues estic segur que en sortiríeu més que satisfets i són més recomanables que la celebèrrima Cursa dels Bombers de BCN, per mi un robatori (però tot és opinable). I per acabar, teniu la Cursa de Muntanya de La Talaia, a Vilanova i la Geltrú (diumenge 14) que amb dos circuits (12,8 km. i 22 km.) no seria una mala opció si no fos que ja vam ser en aquesta vila no fa gaire. És clar que si cap d'aquestes quatre opcions us crida l'atenció, sempre us quedarà la Cursa (¿?) de El Corte Inglés, de la qual ja m'estalvio qualsevol comentari ja que amb els signes d'interrogació que he posat, deixo ben clar que per mi pot ser qualsevol cosa menys una cursa strictu sensu.

I ja que les he esmentades, us deixo aquí les cròniques d'algunes d'aquestes curses en què he participat més alguna que altra crítica. Espeo que us siguin d'interès.
  • Crònica del Cros de Navàs (2011).
  • Crònica de la Cursa de Bombers de Lleida (2011).
  • Crònica de la Cursa dels 10 km de Girona (2009).
  • Crítiques a la Cursa de El Corte Inglés (2009, 2010 i 2011).
  • Crítiques a la Cursa de Bombers (20092012).

2 comentaris:

  1. Hay meses en los que se compite poco y otros en los que no se para. En todo caso, lo importante es que disfrutes ese cross y esa posible marcha de Puig-Rei. El tiempo ya acompañará para entonces. Un besote

    ResponElimina
  2. Celina,

    ¡Cuanto tiempo sin saber nada de ti! ¡¡Ya creía que me habías abandonado!! Es cierto, lo importante, más que nada, es disfrutar de lo que uno haga y adaptarse a las circunstancias del calendario. Carreras, las hay a punta pala pero siempre hay que elegir unas u otras en función de lo que se busque: asfalto, pista, circuito plano, con desnivel, precio, número de participantes previsto, ambiente, etc. Y lo que yo busco ahora entiendo que no tiene porqué ajustarse a lo que busca mucha más gente pero com decía hace unos días, en cierta forma, mi cuerpo y nivel de forma me "obliga" a un retorno parcial a mis orígenes: carreras de 10 km y poco más, con cierto desnivel y nada más. Eso sí, descarto las que sean de asfalto totalmente, no así antes puesto que en mi historial tengo unas cuantas.

    Saludos.

    JC

    ResponElimina