dijous, 30 de maig del 2013

Juny: molta tria i interessant

Aquest proper mes de juny que estem a punt d'encetar ens porta 5 caps de setmana i una bona pila de curses de totes les modalitats, distàncies, perfils, etc. Per tant, de ben segur que acabareu fent alguna o altra i faig servir la segona persona del plural i no la primera del singular (és a dir, el "jo") perquè hores d'ara no estic segur que hi pugui participar en cap de concret. I és que per motius familiars i laborals dubto que pugui participar en una que m'ha cridat bastant l'atenció, com detallaré després. Com ve sent habitual, també llistaré unes quantes més que crec us poden agradar, algunes de les quals les conec personalment per haver-hi estat algun cop i unes altres de les quals en tinc referències però poc més. A diferència d'altres entrades similars a aquesta, enumeraré les curses seguint un ordre cronològic, és a dir, per caps de setmana, més que res per variar una mica l'esquema habitual i perquè potser així us va millor de cara a la vostra agenda, si fos el cas. Tot plegat, seran 8 curses i concentrades als tres primers caps de setmana i deixo de banda els dos darrers perquè la tria ja no dóna cap més opció atractiva. Eps! sempre d'acord amb les meves preferències.

Així que, sense cap més preàmbul, anem al gra:
  • Cap de setmana 1 i 2 de juny. Casualment aquest primer cap de setmana se celebren tres curses que conec una mica perquè a totes tres hi he participat un cop. Es tracta de la Cursa de la Guineu (Vilanova de Bellpuig), la Cursa del Riu Cornet (Sallent) i la Cursa de Muntanya de Calders. La primera és una de 10 km. rural i bastant plana, que es corre entre camps de conreu (aquestes terres ja ho tenen això), amb uns preus encara raonables i que crec que als darrers anys ha anat a més. De la de Sallent heu de saber que la seva distància és de 13,2 km, no és del tot plana i al meu parer, té un circuit un pèl avorrit perquè vas i tornes pel mateix camí. A més, la informació publicada al web no és que sigui gaire detallada i d'altra banda, crec que és una cursa un pèl cara (14,3€ si fas la inscripció on-line perquè carreguen la pertinent comissió bancària). I de la prova de Calders, cal dir que ofereix dues distàncies (14km. i mitja marató) i és de les que "piquen", amb circuits trenca-cames i desnivells acumulats significatius. Tot i això, si algú m'hagués dit d'anar-hi a aquesta darrera encara m'hi hagués animat (a la "curta") però per córrer-hi sol, no em ve de gust.
  • Cap de setmana 8 i 9 de juny. En destaco dues que són les de Cantonigros, Memorial Ramon Oliu i la Cursa del castell d'Olèrdola - Moja. La primera és d'aquelles que creen afició, d'una distància de 10 km. per pista, no gaire desnivell i un circuit agradable (tot i que em sembla que en part és repetit d'anada i de tornada). I compte a la dada: és gratuïta i ja per això val la pena tenir-la en compte. Hi vaig ser al 2011 i val a dir que em va sortir una cursa rodona. Si no sou de la contrada (com en el meu cas), és un molt bon pretext per passar-hi el dia. I la segona opció és la que em fa més gràcia de totes perquè per distància, perfil, ferm i preu crec que s'ajusta bastant bé al que busco. Potser l'únic inconvenient és que comença a les 9:00h i venint des de Manresa, hauríem de retallar hores de son. De totes formes, també és un bon motiu per, si després el temps acompanya, passar la resta del dia a la platja.
  • Cap de setmana 15 i 16. Us destaco el Cros de Callús (prop de Manresa) perquè està bastant ben organitzat, 10 km. per pista i una mica de desnivell com per després no aprofitar l'entrada a la piscina inclosa amb la inscripció (tot i així penso que és un pèl cara per no ser federat). També us recomanaria la Cursa de la Campana de Vacarisses però ja fa dies que les inscripcions estan tancades. I per acabar, i si voleu asfalt d'inici a final, no us podeu perdre la Cursa dels Templers de Lleida, molt ben organitzada per la gentada que s'hi espera i barata (8-10€).

Per acabar, si voleu perdre el temps llegint les meves "batalletes" de les curses que he fet de les aquí citades, us deixo uns quants enllaços:
  • Crònica de la Cursa de la Guineu a Vilanova de Bellpuig (2009).
  • Crònica de la Cursa del Riu Cornet de Sallent (2009).
  • Crònica de la Cursa de Muntanya de Calders (2011).
  • Crònica de la Cursa de Cantonigròs (2011).
  • Crònica del Cros de Callús (2009).
  • Cròniques de les Curses dels Templers (2009 i 2011).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada