dissabte, 26 de juny del 2010

Què farem al juliol? Doncs N.P.I.

Suposadament a l'hora que començo a escriure aquesta entrada ja hauria acabat la XXI Cursa d'estiu de Bagà, de la qual ja us en vaig parlar com una possibilitat per fer aquest cap de setmana. I és clar, ja haureu deduït que no ha estat així. No és que hagi començat i abandonat després traient la llengua en un corriol al bell mig de la Serra de Gisclareny sinó que ni tan sols m'hi he presentat. Després de rumiar-m'ho una estona, ahir em vaig reunir amb mi mateix i vaig prendre la decisió de no fer cap cursa ni avui ni demà. Per tant, tant aquesta com la de Callús hauran d'esperar un any més. Amb això intento ser coherent amb mi mateix (de vegades em costa, però) i respectar el criteri que em vaig posar a principis de temporada de fer només dues curses per mes (o fins i tot una tercera si valgués molt la pena). No em voldria cremar abans d'hora i castigar les meves cames anant-hi a curses que després, dit i comptat, poden fer més mal que bé. I recordeu que aquest mes ja n'he fet dues, Manresa i Bell-lloc d'Urgell. Val a dir també que he de reconèixer que aquest cop m'ha fet mandra anar-hi sol (el "Team" el tenim al Montblanc), agafar el cotxe i tornar cap a casa, sense opció de passar la jornada a Bagà.

Per tant, haurem de concloure aquest juny amb el que ja hem fet i pensar en el següent. Ja us dic d'entrada que el juliol és el mes de calor per excel.lència, amb la qual cosa no espereu de mi que em posi a fer la feina que no he fet en tot el que portem d'any. I el calendari tampoc és que estigui farcit de curses que siguin d'allò més atraients. A més, si sempre que faig aquest tipus d'escrit sobre les properes curses ja dic que és una previsió, en aquest cas encara ho és amb més raó. I és que a casa nostra estarem a l'espera d'un fet que no passa cada dia i amb què se'ns acabarà la bona vida. Si en voleu una pista, comença i acaba per la lletra "S". I com es deia al famós concurs del "Un, dos, tres, responda otra vez", "hasta aquí puedo leer".

Dit això, tot seguit una relació de les curses del juliol que més m'han cridat l'atenció i a veure si ens ho podem combinar d'una forma o altra per fer-ne alguna. Són aquestes:
  • La 7ª Desértica Extrema, al zona de Belchite (3-4 de juliol). Aquesta ja li vaig posar l'ull l'any passat i crec que és una bona opció per fer una cosa diferent al que estem acostumats a les nostres contrades (no exempta d'una certa duresa). Si accediu al Web veureu que les opcions de curses a peu i/o en BTT són diverses, la qual cosa encara la fa més atractiva. Això sí, requereix de tot un cap de setmana i buscar algun hotelet per la zona. I la calor està assegurada; no cal anar al Sahara per fer bestieses com la "Marathon des Sables".
  • La 31ª Cursa de Muntanya de Torrelavit, el dissabte 10 de juliol. És de 10 km. i pel que he vist el recorregut és més o menys assumible. Si accediu al Web veureu que és una cursa batejada amb el no gaire esperançador nom de "El patiment de l'estiu". Tot i així, és una cursa barata: 6€.
  • La XI Cursa de Muntanya d'Ossera, el diumenge 18 de juliol. Forma part del "Circuit fer" de curses de muntanya de l'Alt Urgell i és de 10 km. Ja la vam fer l'any passat i l'experiència, tot i que un pèl dura, va ser molt satisfactòria perquè és una bona excusa per passar fora el cap de setmana i el caliu que s'hi va viure va ser molt agradable. Fixeu-vos en la data! Encara haurem de buscar un antic búnquer per amagar-nos del militars revoltats.
Ja veieu que la tria és reduïda. Després ja ens anem al diumenge de Sant Jaume (d'aquí que el 2010 sigui un any jubilar), en què segurament estarem gaudint d'una festa major per les terres del Segrià, i para de comptar. Les més probables altes temperatures ens obligaran a fer bondat, tot i que a mi en particular és d'esperar que m'obligui una altra cosa. Perdoneu per la incògnita.

Si voleu una alternativa a alguna d'aquestes tres curses, teniu aquesta: la 1ª RecRace, una altra cursa a incloure en el calendari que es fa el dissabte 10 per commemorar el 15è aniversari de la colla castellera del Moixiganguers. És de 10 km. i té un itinerari que segueix el nou parc fluvial que s'ha condicionat entre Igualada i Vilanova del Camí. No he estudiat gaire el seu recorregut però suposo que deu ser força planer, sense gaires dificultats afegides. És una bona opció si no es vol anar a Torrelavit. El que m'emprenya, però, és el preu, doncs 14€ (12€ si ja es te xip) per a una primera edició ho trobo car, sobretot si la comparem amb altres curses que deuen ser semblants. És cert que no ens ha de venir d'uns quants euros però si de bon principi es posa aquest llistó ... no sé.

Potser també t'interessa llegir aquestes altres dues entrades:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada