dimecres, 30 de març del 2011

En abril, aguas mil? Doncs no gaire

Estem tancant el març i si em paro a pensar en el que he fet en aquests tres primers mesos de l'any, ja m'he passat pel folre dels pantalons un dels objectius que em proposava a principis de temporada: fer un màxim de dues curses per mes ja que el març el vam començar amb la "mitja" marató de Barcelona i després ha vingut Torà (aquesta no estava prevista) i la darrera de Lleida. Crec que de seguir aquest ritme les cames em faran figa abans d'hora i petaré per totes bandes. És per això que l'abril em vindrà molt bé en aquest sentit perquè tot i que de curses n'hi ha per triar i remenar, no són gaires les que m'interessin d'allò més i per acabar-ho d'adobar, ens ve a sobre la Setmana Santa que més aviat és temps de menjar mones de Pasqua i no tant de pensar en córrer. Si de cas, al maig ja les acabarem purgant una rere l'altra.

Dit això, i per variar una mica el format d'aquest tipus d'entrada que anuncia les curses del mes següent que, per un motiu o altre faré o més m'han cridat l'atenció, aquí en teniu unes quantes ordenades en tres categories:
  • Cursa que faré: fixeu-vos que ho dic en singular perquè com deia abans, de la resta d'oferta n'hi ha alguna altra que encara no ho tinc clar. Es tracta de la mitja marató de Cunit (9 d'abril) a la qual ja fa temps que hi estic inscrit i que com es fa en dissabte tarda, és un bon pretext per passar-hi el cap de setmana. Si mireu el web es tracta de fer dues voltes a un circuit urbà (això potser és el que m'agrada menys) i tot i córrer bona part arran de mar, no és ben bé plana perquè tindrà un parell de punts de pujada. Tot plegat, ja ens ho trobarem.
  • Curses que em rumiaré: n'incloc dues de les quals em quedaré amb una (arribat el cas) perquè es fan el mateix cap de setmana. D'una banda el Cros de Sant Jordi de Navàs (dissabte 16) i del qual tinc entès que enguany han suavitzat el recorregut; i de l'altra, la Gran Follada d'Igualada (diumenge 17), una cursa "rara" que es fa en parella i d'una una distància que no deixa de ser "suggeridora" -6.969 m. Més que res per fer alguna cosa diferent. Algú s'hi anima?
  • Curses que no faré: òbviament n'hi ha moltes però de les quals hagi buscat informació en destacaré aquestes. A Barcelona ciutat tenim la del Corte Inglés (diumenge 3) i la dels Bombers (diumenge 10), dues que en altres escrits del bloc ja n'he parlat i que no em convencen gens pel seu caràcter massificat, més que popular (a més, en aquesta darrera fa dies que les inscripcions s'han tancat). Com més enllà de l'àmbit metropolità hi ha un món per descobrir, destacaria la cursa dels 10 km. de Girona (diumenge 3) que en ser molt plana i asfalt, és idònia per aquella gent que busqui fer marca en aquesta distància, així com també tres altres mitges maratons: Lleida i Tossa de Mar (coincideixen, però, el mateix cap de setmana de Cunit) i Olot (diumenge 17) que enguany no toca (el seu recorregut no és gaire còmode i a la capital de la Garrotxa ja hi hem estat tres cops).
Per acabar, i ja que n'he fet esment, aquí us deixo els enllaços d'entrades anteriors relacionades amb algunes d'aquestes curses, per si us ve de gust repassar-les:

5 comentaris:

  1. Jo teacher! aquesta d'Igualada té bona pinta, però com és la cursa? et lligen els cordons com quan érem petits? jeje. Jo el dissabte 16 faré una de muntanya, així que encara que seria divertit, dubto molt que el diumenge pugués fer cap cursa, ni tant sols 6.969 m. per suggeridora que sigui la xifra. Si participes, recorda't de emportar-te la càmera!

    ResponElimina
  2. No, la corda te la lliguen a la cintura, crec. I si corres dissabte una de muntanya no crec que sigui gaire recomanable fer-ne una altra l'endemà.
    Vagi bé i gràcies.
    JC

    ResponElimina
  3. Veig que la prudència i les curses més "alternatives" són el teu camí de bitàcora. Està bé i més sent de Manresa. Jo perquè visc a Mataró i treballo a Barcelona, si no, em faria mooooolta mandra haver de baixar a la capital per fer tantes curses. La mitja de Tossa té bona pinta i els 10 de Girona també. Llàstima que em coincideixin amb el meu calendari. La d'Igualada, igual per un altre any intento enganyar la dona, però crec que l'hauria d'enganyar i molt (potser hauria d'anar amb una altra perquè no crec que s'animi...je,je)

    Seguim en contacte!

    ResponElimina
  4. Ah! No m'enrecordava. La mitja de la Garrotxa sí que la faig. Ja fa temps que la buscava i anirem a disfrutar-la com bé saps.

    ResponElimina
  5. Raúl, entenc que els que viviu prop de Barcelona i amb la quantitat de curses que es fan pels voltants, us costi més anar a comarques. La mitja de Tossa no la conec però pel que he llegit no és d'aquelles idònies per fer marca en la distància (és clar que sempre hi ha també l'opció de fer-hi la cursa dels 10 km, però potser per tu no n'hi haurà ni per començar). I sobre la d'Igualada, jo també ho tinc com tu: la meva dona és molt difícil d'entabanar i quan sent la paraula "cursa" ja es fa l'orni!
    I de la mitja d'Olot, crec que és una bona opció per passar una bona jornada o cap de setmana en família, però tampoc busquis fer-hi marca perquè si no ha canviat el recorregut, no és el més idoni. Busca-hi gaudir-la i pensa en recollir el pernil un cop acabada la cursa.
    Records.

    ResponElimina