dilluns, 20 d’abril del 2009

La 2ª cursa per terres gironines

Ahir vaig fer la XII cursa de 10 km per Girona patrocinada per una coneguda botiga d'esports (Parra). Aquesta ja feia temps que estava al meu calendari, tant per la distància com pel seu recorregut, amb un perfil gairebé pla i, per tant, molt idoni per intentar batre la marca personal. I en aquest sentit, encara que en un anterior "post" vaig dir -amb la boca petita, però, no fos que després m'hagués d'empassar les meves pròpies paraules- que la meva intenció era aquesta, no ho he aconseguit. Dit i no fet, el meu propòsit era moure'm al voltant dels 41' i si fos possible, baixar-los. Al final, però, he marcat poc més de 42' tot i que el temps oficial indica un minut més. Aquest decalatge es deu a la gran quantitat de participants (gairebé 900) i que jo sortís de molt enrere. És el que passa en nombroses curses quan el temps oficial és el de la sortida i no és te en compte el temps transcorregut des d'aquest fins que passes per l'arc. Tant se val, per això ja portem els nostres propis cronòmetres.

El temps registrat és similar al d'altres curses de la mateixa distància i semblants en perfil, i qui sap si hauré de pensar que aquest és el meu límit i que em serà impossible de rebaixar-lo per molt que m'ho proposi (més aviat hauré de procurar mantenir-lo). Potser si canviés la meva dinàmica d'entrenaments ... però no estic per aquestes històries que suposin una planificació metòdica, regularitat, canvis dràstics en la meva vida quotidiana, etc. Corro perquè m'agrada i només busco una simple satisfacció personal. Total, que més em dóna marcar 42' que 41' quan ja sé que això només suposarà avançar uns quants llocs a la classificació final de les curses? Això sí, pel que fa a aquesta en concret, he de dir que fins el quilòmetre 5 vaig estar marcant uns parcials molt bons (fins i tot menors als 4'/km), que d'haver-los mantingut més o menys, sí m'haurien assegurat aquest propòsit de rebaixar el temps. Però com ja ha passat en altres curses, he tingut una petita davallada entre els 5-7 km per després recuperar-me i córrer a un ritme més bo i alhora suportable. De fet, en el darrer terç de la cursa ha estat quan he pogut mantenir una posició estable, és a dir, poca gent més m'ha avançat a la vegada que jo tampoc he pogut fer el mateix amb els que em precedien. Tot plegat, i segons la classificació oficial, he arribat en el lloc 219 d'un total de 885 corredors, és a dir, he quedat inclòs dins el primer quartil que per a les meves modestíssimes possibilitats, no crec que estigui gens malament.

Val a dir que tenia l'"esperança" de trobar-me amb dos companys de feina que feia uns dies em van plantejar que segurament hi anirien i bla, bla, bla. Al final es van "rajar" i quan els vegi ja els hi recordaré. No esmentaré els noms per tal que no hagin de carregar amb la vergonya de la seva "covardia". M'hagués fet gràcia trobar-me'ls però què hi farem! Una altra vegada serà.

Si voleu veure el recorregut de la cursa, cliqueu a la icona d'aquest programa (mapmyrun) i el podreu visionar tant en format de mapa com d'imatge satèl.lit:

View Interactive Map on MapMyRun.com

1 comentari:

  1. Estava pensant que si realment el recorregut feia uns 10,250 km. i tenint en compte el meu temps mitjà per quilòmetre, aleshores potser sí que podem parlar d'un temps que es mou entre els 41' (és dir, aproximadament 1 minut menys que el marcat).

    ResponElimina