dissabte, 25 d’abril del 2009

Exploració prèvia a Vallhonesta

Ahir a la tarda vam fer (amb el company Frans) una de les nostres sortides en bici i vam aprofitar per conèixer una mica el recorregut de la nostra propera cursa, la V de Vallhonesta (al municipi de Sant Vicenç de Castellet, Bages). L'objectiu inicial era fer-ne un tram -bàsicament el de la pujada- però no ho vam aconseguir del tot. El motiu és que no vam saber trobar una connexió fàcil per camí venint des de Manresa i al final vam anar a petar al nucli del Pont de Vilomara i Rocafort i la urbanització del Marquet Paradís. Des d'aquí, en lloc de dirigir-nos a Sant Pere de Vallhonesta (que és gairebé el punt culminant de la cursa) ens vam arribar a l'antic hostal i ermita de Sant Jaume de Vallhonesta.

I confesso que va ser per a mi una autèntica troballa. Situada a l'antic cami ral de Manresa a Barcelona, en un lloc privilegiat de la carena muntanyenca que separa els municipis de Sant Vicenç, el Pont i Mura, va ser també una antiga caserna i punt de defensa de la zona durant la Guerra del Francès. Avui dia, però, el complex es troba en ruïnes i només queda dempeus l'ermita per haver estat restaurada. Em va cridar molt l'atenció que el camí passés, literalment, per dins d'un dels edificis de l'hostal i veure com encara s'aguantaven l'estructures de les seves diverses estances a banda i banda. Per cert, també vam topar amb un trio de francesos acampats (amb cotxes i tendes) en una acció de suposada il.legalitat doncs sospito que deu estar prohibit acampar dins un espai protegit (el lloc es troba dins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac).

Tan se val, després vam baixar i aleshores sí que vam contactar amb el camí cap a Sant Pere de Vallhonesta, més o menys a mitja pujada. Això ens va servir per fer-nos una idea de com de llarga i sostinguda serà aquest tram quan demà estiguem fent la cursa (d'aquí poc més de 12 hores). Fent un càlcul aproximat el pendent de pujada serà un 4,5% (de mitjana) mentre que el de la baixada superarà el 5,7%.

Els dos companys de patiments creuen que estic en condicions de fer la cursa en menys d'1 hora (se suposa que l'al.licient per fer aquest temps és que et regalen una ampolla de vi i que deu ser una mena de "fita" digna de ser tinguda en compte). Jo crec, però, que no ho aconseguiré perquè per les curses amb desnivell que porto fetes fins ara, tinc més que comprovat que les pujades no són el meu fort i per tant, el temps que esmerci en aquest tram (d'uns 5 km) no el podré recuperar després a la baixada (amb una distància d'uns 3,5 km).

Tot plegat, ja veurem com anirà demà i ves a saber en quines condicions meteorològiques acabarem fent la cursa ja que les previsions indiquen pluja i més pluja.