diumenge, 26 d’abril del 2009

Vallhonesta: Running in the rain!

Podríem batejar aquesta cursa adaptant el títol de la coneguda pel.lícula "Cantant sota la pluja" ja que, efectivament, una bona part s'ha fet sota una pluja persistent (més o menys a partir de quan arribava al 4,5 km.). En aquest sentit les previsions meteorològiques no han fallat com tampoc les nostres pel que es refereix als temps enregistrats, atès que el suposat repte de baixar de l'hora no s'ha assolit, però tant jo com el Frans ens hi hem acostat. Fins el 5è km. els temps marcats han estat normals (aproximadament 4':10") però a partir de mitja pujada he afluixat el ritme i aquests s'han incrementat, òbviament. Fins i tot, cap el 8è km. el Frans m'ha superat i després ja no l'he pogut atrapar. Ja era conscient que les pujades no són el meu fort (potser és que no m'agrada gens cansar-me excessivament). Això sí, un cop arribat al punt culminant del recorregut el tram de baixada (d'uns 3,5 km.) ha estat fantàstic; de fet, la pancarta que havia al 10è km ja ho deia ben clarament: "A volar"! I així ha estat. Llàstima que aquest tram estava molt relliscós i tampoc podies baixar tan ràpid com haguéssim volgut pel risc de deixar-te els dents al terra. Al final, el meu temps ha estat d'1:02:21 que, com us deia abans, està dins la meva previsió i acabant en el lloc núm. 90 d'un total de 294 corredors (classificació).

D'altra banda, la cursa m'ha agradat força i la recomano per a les properes edicions. Crec que el seu recorregut és molt maco -sobretot la part rural- i llàstima que la pluja avui no hagi acompanyat, i m'ha permès descobrir dues "joies" del patrimoni arqueològic de la comarca que si bé ja coneixia, encara no les havia vist mai (i ja té delicte quan es troben molt a prop de casa meva). La primera és la Torre del Breny, un sepulcre monumental romà del segle III d. C. mentre que la segona és l'església romànica que dóna nom a la cursa - Sant Pere de Vallhonesta-, dels segles XI-XIII.

Per acabar el "post", dues qüestions molt diferents entre elles. La primera, hem coincidit a la cursa amb el conegut presentador d'esports de TV3 i molt experimentat corredor de fons, l'Arcadi Alibès. Diria que pel temps que ha fet s'ho deu haver agafat amb molta calma. I la segona és una notícia que casualment va sortir publicada el 17 d'abril al diari intercomarcal "Regió 7" i que es feia ressò de la la intenció del propietari de la finca de Vallhonesta de posar-la a la venda, així com de la demanda del Centre Excursionista de Sant Vicenç de Castellet que l'Ajuntament mogués fitxa. El Centre mostrava la seva preocupació que passi el mateix amb altres icones de patrimoni santvicentí (com el mateix Hostal de Sant Jaume de Vallhonesta) que han restat en l'oblit i en runes després que passessin a mans de particulars i empreses.

Per cert, en aquesta foto penjada al Web de la cursa em podeu veure tot xop amb el dorsal 2544 després d'haver superat la zona de l'església (al fons es distingeix el seu típic campanar d'espadanya).

Finalment, i com en altres curses, si voleu veure el recorregut d'aquesta cliqueu en la icona d'aquest programa:

View Interactive Map on MapMyRun.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada