dimarts, 26 d’abril del 2011

Al maig cada dia un raig!

Estem a les acaballes d'abril i en aquests darrers dies no tinc previst fer cap més cursa; de fet, tancarem el mes amb la mitja marató de Cunit i el Cros de Navàs, la qual cosa s'ajusta a l'objectiu de principis de temporada de fer-ne dues per mes. Les meves cames són les que són i si vull mantenir un cert to com per continuar gaudint d'aquest esport, no els puc donar més canya per risc que facin figa abans d'hora. A més, com deia en l'escrit de finals de març sobre les properes curses que faria, entre que s'ha escaigut Setmana Santa i que tampoc han estat gaires les que m'han interessat d'allò més, malgrat la tria, tancarem el mes amb aquestes dues i a esperar el maig.

Dit això, després de tants dies seguits atipant-me de mones de Pasqua (és que m'agrada molt tot allò que sigui dolç), ara toca purgar-les i recuperar una mica el to que, val a dir-ho, no l'he perdut del tot perquè aquests darrers dies encara he tingut prou temps com per sortir a córrer uns quants cops i reprendre de nou la bici. Doncs bé, aquí teniu el llistat de les curses del maig que faré o que més m'han cridat l'atenció, i ordenades en tres categories:
  • Curses que faré: per començar l'1 de maig tenim el Cros d'Artés que no he fet mai i com és a prop de casa i no és una cursa llarga, el tastarem. A més, coincideix amb una fira d'aquestes multisectorials en què tant pots comprar un tractor com el darrer model de panell solar casolà. El cap de setmana següent toca la Mitja Marató de Tàrrega (8 de maig) a la qual ja fa temps que hi estic inscrit perquè crec que és una de les millors curses de Ponent i si no recordo malament, l'única que hauré fet 3 cops seguits. A més, entre que l'any passat no em va sortir gaire bé, que enguany han canviat el recorregut i que es manté en uns preus raonables, doncs no em negareu que hi ha prou al.licients com per no perdre-se-la. Si feu una ullada a la Web veureu que conté molta informació i us ben asseguro que l'organització s'encarrega prou de recordar-nos-la amb enviament periòdic de missatges.
  • Curses que em rumiaré: n'incloc una, la I Cursa de Muntanya de Castelltallat (22 de maig), de 13,5 km. i de la qual ja en vaig parlar fa poc amb motiu del seu "natalici". A favor, que és barata, a prop de casa i té tota la pinta que serà d'aquelles amb pretensions modestes, no gaire gent i un ambient molt familiar. En contra, el seu perfil i que si les previsions es compleixen, ja hauré fet dues curses.
  • Curses que no faré: òbviament n'hi ha unes quantes però de les quals hagi buscat informació i/o fet en destacaré aquestes. Coincidint amb la d'Artés, hi ha la mitja marató d'Empúries (també hi ha l'opció de la marató sencera) i crec que tard o d'hora caurà al sac, doncs és un bon pretext per una escapada de cap de setmana. Per al següent cap de setmana tenim la Cursa de Sant Quirze del Vallès Memorial David Rovira, que malauradament em coincideix amb Tàrrega però que val molt la pena, tant pel motiu com perquè està organitzada per corredors i per a corredors. L'any passat ja vaig dir que d'enguany no passaria però ... Espero que el Natxo em disculpi. Aviam si el proper és el bo. I per acabar dues que no faré perquè el diumenge 15 seré fora per motius laborals són la Cursa del Corriol (Solsona) i el Cros del Traginer (Balsareny). La primera ja la vaig fer fa dos anys i la segona suposo que no trigarà gaire a ser inclosa al meu historial. Si aquest dia esteu per aquestes contrades i busqueu alguna cursa rural, barata i sense gaire gent, aquestes són dues bones opcions.
Tot plegat, que aquest mes de maig n'hi ha per triar i remenar i qui no n'acabi fent cap és que és un gandul de mena. Per acabar, i ja que n'he fet esment, aquí us deixo els enllaços d'entrades anteriors relacionades amb algunes d'aquestes curses, per si us ve de gust repassar-les:

2 comentaris:

  1. Joan Carles compte amb les mones!! que després...
    i gràcies pels consells, he estat repassant el teu històric sobre la preparació de la marató de Barcelona (febrer-març 2010) i m'he quedat just a la recollida de dorsals.
    De moment però, sembla que anem bé!!

    ResponElimina
  2. Marc, les mones ara s'estan acabant de purgar que hem de recuperar el to (el poc que ja ens quedava d'abans) per a les properes curses.
    M'alegro que els consells maratonians et serveixin i ànims per a les properes curses.
    Seguim en contacte.
    JC

    ResponElimina