divendres, 10 de febrer del 2012

Puigverd de Lleida: hi tornem!

D'aquí menys de 48 hores hauré fet la segona cursa del que portem d'any, la V edició de la de Puigverd de Lleida i val a dir que en certa forma és com si tornéssim a les arrels ja que aquesta va ser la tercera del meu historial, després que l'iniciés el 2009. I ja us dic d'entrada que no espereu de mi una actuació com la d'aquella vegada que, sense ser d'allò més brillant, crec que la podríem qualificar de bastant reeixida amb un temps final que, estic segur, no repetiré ni de bon lluny. I és que assolir un temps de 43':30" en aquesta prova que té un turonet al mig no està ara al meu abast. Temps era temps i en aquest sentit, les coses han canviat, i molt. En aquest enllaç podeu llegir la crònica de la meva cursa d'aquell any perquè en tingueu més detalls.

Si feu una ullada al web de la cursa veureu que és una d'aquelles que tant m'agraden i que sovint he deixat mol bé perquè he tingut l'oportunitat de fer-ne unes quantes i a més, tractant-se de les terres de Lleida, això per mi ja és, d'entrada, una mena de "segell de qualitat". No em cansaré mai de repetir les virtuts d'aquestes curses que en poques palabres, les podem resumir en: molt poc asfalt i molta pista, no és plana però tampoc té un perfil gaire dur, un ambient familiar -també s'hi fan curses infantils i un canicross- una logística còmoda per al corredor -aparcament, recollida de dorsal, dutxes, etc.- i no gaire gentada. Perquè en tingueu una idea les xifres de corredors de les quatre edicions anteriors són aquestes: 268 (2008), 395 (2009), 385 (2010) i 265 (2011). Algú podria estanyar-se de la davallada del darrer any i confeso que no en sé el motiu, perquè això aniria en sentit contrari a la tendència general que ja s'ha comentat al bloc del creixement de moltes curses populars als darrers anys. Però sembla que la d'enguany es recuperarà ja que el límit d'inscripcions està fixat en 450 i pel que he vist al web, a dia d'avui quasi s'han assolit.

D'altra banda, entenc que per als que visquin a les comarques de Barcelona aquesta en concret els hi caigui un pèl lluny però crec que de tant en tant és bo "arriscar-se" i descobrir que més enllà de l'àmbit metropolità hi ha un món de curses per fer i, a més a més, molt bones. Continuaré fent-ne proselitisme a veure si captem més "adeptes", convençut que si algú acaba fent el pas, no es penedirà en absolut. Aquesta de Puigverd va ser la primera que vaig córrer per Lleida i aquí em veieu, no n'he deixat de fer en aquests anys. I perquè compareu l'abans i l'ara, us deixo la foto que em van fer en aquella ocasió de camí cap el punt més alt de la cursa (encara duia les primeres vambes amb què vaig començar a córrer). En pocs dies, la crònica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada