divendres, 19 d’abril del 2013

Tornem a Navàs per Sant Jordi

Doncs sí, com es pot deduir del títol, la propera cursa és el Cros de Sant Jordi de la vila bagenca de Navàs, de demà dissabte, una de les poques proves que m'interessen que es fa en dissabte a la tarda. Aquesta serà la seva sisena edició i ja la conec una mica després d'haver-hi participat en un cop, al 2011, i val a dir que amb una actuació bastant bona (eps, tractant-se de mi, que tot s'ha de relativitzar): posició núm. 112 d'un total de 309 classificats i un temps de 48'. És clar que el primer va ser un crack com en Jaume Leiva, corrent que se les pelava! I sembla ser que tornarà a ser-hi demà. Aviam si el veig abans que sortim tots perquè el que és després, haurà recollit el premi que jo encarà estaré fent gambades. D'altra banda, aquesta serà l'única cursa que faré aquest mes d'abril, com ja vaig anunciar a la previsió de fa unes setmanes i de fet, ja m'està bé i el meu peu ho agrairà, doncs no acaba de fer net de cap de les maneres de la lesió que arrossega (no us tornaré a explicar de què va el tema per no fer-me pesat). Oimés si com espero al maig en faré dues, de curses, i ja us avenço que si us agraden els meus criteris i preferències, serà un mes farcit de propostes interessants.


Pel que fa a la de demà, dir-vos que es tracta d'una prova de 10 km. amb un predomini molt alt de pista (diria que l'asfalt només te'l trobes al principi i al final del recorregut) i un desnivell total molt assumible si s'està una mica en forma. No espereu, però, un circuit pla i per tant, no hi busqueu fer-hi la vostra MMP (aquí teniu el seu track). Com es diu al web de l'organització "el desnivell positiu acumulat és de 208m; per tant, es tracta d'una cursa ràpida per als corredors més experts, i d'una cursa molt assequible i divertida per als corredors més novells". Òbviament jo em trobo, en part, en aquest segon grup, i tot i que no sigui un novell tampoc sóc tan experimentat com per pretendre fer la cursa a un ritme molt viu, o si més no, prou ràpid com per poder millorar el temps de fa dos anys. Sóc com sóc però de vegades també toco de peus a terra i ara mateix, ja us dic que no espereu de mi una actuació "memorable" sinó més aviat el contrari. Per tant, hauré d'anar amb la idea de divertir-me i poca cosa més, que ja és prou. D'altra banda, una altra cosa a valorar -a més del circuit- és l'ambient que s'hi espera: no serà una cursa amb massa gent ja que les inscripcions ja s'han tancat i com no se'n faran més el mateix dia, serem poc més de 300 corredors (no s'ha arribat al topall de 400). Això sí, el caliu vindrà donat també, i sobretot, pel fet que també hi ha curses infantils i per tant, entre pares i mares, nens, avis, mascotes i demés espècies, el caliu està més que assegurat i no compto que tinguem temps per avorrir-nos. I si la previsió meteorològica indica sol i una temperatura agradable, normal per a l'època de l'any en què ens trobem, aleshores què més es pot demanar per passar la tarda d'un dissabte, més enllà de fer soffing?

Tot plegat, tant la de demà com les curses que previsiblement acabi fent el maig, seguiran més o menys el mateix perfil i a més, no caldrà que em mogui de la comarca per trobar-ne d'interessants (que també va bé per a la butxaca). Apunteu-vos a l'agenda, per si de cas, les opcions de Balsareny i Castelltallat. Per cert, i posats a promocionar la vila de Navàs, també hi podeu venir i/o tornar per fer una altra cursa que no he fet mai, que al seu moment m'ho vaig plantejar però que ara, sent realista, l'he descartada, com és la Mitja Marató dels 3 Pics. I si us agrada caminar i sou tan antisocials com per fer-ho durant molta estona i no voler estar amb ningú, teniu la més que coneguda Marxa Romànica de Resistència (més 83 km. que aviat són dits). Tot plegat, a partir de dilluns, més i espero que també millor!

2 comentaris:

  1. Bona proposta, molt interessant i em vindria força de gust, si no fos perquè demà en faig una al matí (el Cross de Can Caralleu) i diumenge aquella cursa que tu MAI NO FARIES (sí, Bombers de Barcelona, amb 26.500 ànimes al costat...)
    A passar-s'ho bé, que és el que toca!

    ResponElimina
  2. Dues curses en un cap de setmana?
    Deus estar molt entonat. Jo, amb una-dues al mes en tinc prou.
    I sí, NO FARIA MAI la dels bombers de BCN, no em ve de gust córrer envoltat de tanta gentada. Segur que quan arribi el primer, l'últim encara deu estar creuant la línia de sortida.
    Salutacions ben cordials i sort.
    Records.
    JC

    ResponElimina