dissabte, 27 d’abril del 2013

Al maig, cada dia un raig

O quasi! perquè aquest mes de maig se'ns presenta amb un ampli ventall d'interessants curses gairebé per a cada cap de setmana, sempre i quan us declareu seguidors acèrrims de les meves preferències per a l'elecció d'unes i el descart d'unes altres, i que no repetiré un cop més per no fer-me pesat. De fet, ja començaríem a fer-ne alguna el mateig primer dia de mes, diada del treball, com després detallaré. El que passa, però, és que jo em limitaré a tan sols una i depenent de com vegi que està el meu peu uns quants dies abans, potser en faré una segona. Però hores d'ara, això és impossible d'assegurar i si vull continuar corrent amb unes mínimes garanties per no acabar fent el paper de la trista figura, em veuré obligat a fer cas del meu cos i del que aquest em "digui". Dit això, us detallo les curses que més m'han interessat per aquest maig que estem a punt d'inaugurar, amb la seguretat que en alguna ens hi trobarem.
  • Cursa que faré: n'incloc una que fins ara no he fet mai però que ja fa un temps que li tinc posat l'ullet. Es tracta del Cross del Traginer (12 de maig), una cursa de 10 km. que es fa a la vila bagenca de Balsareny, que transcorre per pista, té una mica de desnivell i pel la informació de les edicions passades, no crec que siguem gaire gent.
  • Cursa que em rumiaré: com deia abans, dependrà de com tingui el peu, però si aquest respon m'agradaria incloure al sarró, un cop més, la Cursa de Muntanya de Castelltallat (19 de maig). La d'enguany serà la seva tercera edició i hi he estat en les dues primeres per la qual cosa puc dir que més o menys, la conec: uns 13,3 km. amb un desnivell acumulat superior als 460 m. tot i que no hi ha trams que siguin exageradament molt costeruts, llevat d'algun de puntual. A més, si voleu un bon al·licient per no perdre-us-la, la seva inscripció val només 5€ (i no és broma) i si la feu el mateix dia, 10€ (moltes d'aquesta distància ja en valen més d'entrada).
  • Curses que no faré (però molt recomendables): per a l'1 de maig teniu el Cros d'Artés, de poc més de 10 km. amb una mica de desnivell però que es pot fer perfectament si s'està una mica en forma. Per al dissabte 11 de maig no us hauríeu de perdre la Cursa 11.111m pel Cor de la Fageda, a Olot, i que transcorre per uns paratges dignes de badar una bona estona; hi ha l'opció de fer dues distàncies, 13'5 km. i 24 km. L'endemà (12 de maig) podríeu fer la Cursa del Corriol de Solsona, que com les altres que estic fent darrerament, s'ajusta del tot bé als meus criteris quant a distància, desnivell i nivell d'exigència, volum de gent i tipus de ferm. I per descomptat, si esteu una mica més en forma, no us hauríeu de perdre la Punk Trail de Fonollosa, gratuïta, diferent a la resta de curses i amb dos recorreguts que si un és dur, l'altre encara més. Però per l'ambient que de ben segur s'hi viurà, l'esforç pagarà la pena.

També parlaria d'altres curses, i les citaré, però per un motiu o altra, no penso fer-les mai més: la del Mosquit de Manresa, que ha canviat de dia i de mes i que amb un cop que la vaig fer, ja en vaig tenir prou, i la Mitja Marató de Tàrrega, absolutament recomenable per als amants d'aquesta distància (també hi ha l'opció del Quart de Marató) però que ja ha deixat d'entrar en els meus plans perquè com ja vaig dir al seu moment, he descartat per sempre més aquesta distància. Val a dir que les meves tres participacions les guardo amb un molt bon record i si estigués en un nivell òptim de forma, no dubtaria ni per un moment en tornar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada