dimecres, 27 de febrer del 2013

Eix Diagonal: també uneix?

Fa unes quantes setmanes vaig publicar una entrada en què reflexionava sobre la possibilitat que la inauguració del desdoblament de la carretera de l'Eix Transversal (la unió de la C-15 i la C-37)  facilités l'aparició i/o consolidació de noves curses en el calendari, pel fet que suposava una millora substancial de l'accés a determinades contrades per als veïns de les comarques implicades. Doncs bé, en aquesta present entrada voldria reflexionar sobre el mateix però al voltant d'una altra carretera que també no fa gaire temps va entrar en funcionament. I és que bé sigui en direcció est-oest, bé en nord-sud, el Bages en general i Manresa en particular poden estar d'enhorabona: a finals del 2011 es va inaugurar la carretera C-15, altrament dit Eix Diagonal, i que uneix Manresa amb la capital del Garraf -Vilanova i la Geltrú- passant per Igualada (Anoia) i Vilafranca del Penedès (Alt Penedès). Deixant de banda certes polèmiques (el cost que suposa per a l'Administració el pagament d'un peatge a l'ombra, que no sigui una via de doble carril per cada sentit, etc.) no hi ha dubte que per als residents a la Catalunya Central suposa una millora en comoditat, temps i costos quan decideixen desplaçar-se a la costa del sud de Barcelona. I per descomptat, també per als veïns d'aquesta franja del litoral si, per qualsevol motiu insospitat, trien d'endinsar-se vers l'interior. Personalment sóc bastant dubitatiu que aquesta comunicació en un sentit i altre sigui de la mateixa incidència -més aviat crec que serà desequilibrada- i si de cas, pot funcionar bastant bé per potenciar la connexió entre les comarques veïnes del Bages i Anoia, tot i que potser no anirà més enllà.

Sigui com sigui, personalment aquesta carretera em va com anell al dit, bé sigui per anar a la platja -de tant en tant ens escapem a Sitges o Vilanova, tot i que qui em conegui ja sap que sóc una persona heliòfoba- bé per donar-me la possibilitat de rumiar seriosament participar en altres curses que abans ni m'ho hagués plantejat. I ho he pogut comprovar a la Cursa dels Colls de Vilanova i la Geltrú d'aquest passat diumenge atès que un dels motius pels quals em vaig decidir per aquesta prova va ser, justament, aquest, la millora de la comunicació vers el Garraf: respectant els límits legals de velocitat vaig trigar poc més de 50' d'un pàrquing a un altre. I de retorn cap a casa, després d'un bon àpat a la vila vilanovina, vaig estar pensant en el contingut d'aquesta entrada a mida que anava veient els cartells indicadors de les diverses localitats, algunes de les quals em consta que organitzen bones curses. Així doncs, us vull detallar tot seguit algunes de les que us podeu trobar si seguíssiu de nord a sud aquest nou Eix Diagonal. Vagi per endavant que m'estalvio citar les que s'organitzen a Manresa perquè serien unes quantes i ja les podeu trobar al llistat de curses del Bages, que hi ha en una de les opcions del menú de l'esquerra de la pantalla. I per descomptat, sóc conscient que de ben segur alguna o altra em deixaré de citar ja que no les tinc totes al cap, i tampoc tinc gaire temps per dedicar-me a aquesta tasca "detectivesca". Faltaria més!! No em paguen per això.


Mostra Curses Eix Diagonal en un mapa més gran

Com veieu, deixant de banda les que m'hagi pogut deixar, em surten al voltant d'una trentena i n'hi ha per a tots els gustos, modalitats, distàncies, perfils, algunes de gratuïtes i altres que no ho són, hivernals i estiuenques, etc. De ben segur que alguna que altra caurà al sac als propers mesos. I sinó, temps al temps. Per tant, els que vivim pel centre de Catalunya, bé sigui mitjançant l'Eix Transversal, bé amb aquest altre de Diagonal, ens podem sentir d'enhorabona perquè el nostre ventall de curses es pot haver vist ampliat de forma més còmoda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada