divendres, 22 de març del 2013

Tornem als inicis: Torà

Doncs sí, si res ho impedeix aquest diumenge faré la quarta cursa en el que portem d'any i un mes després de la darrera, a Vilanova i la Geltrú. A l'anterior entrada ja us anunciava un canvi d'estratègia (això sona un pèl exagerat i fins i tot pedant), per referir-me simplement a escollir a partir d'ara unes determinades curses i descartar-ne unes altres a les quals m'hi havia començat a aficionar, més que res per donar una treva al meu peu dret. En aquest sentit ja no vaig participar a la Cursa Saltamarrades de Santa Maria d'Oló de fa uns dies (i casualitats de la vida, just ahir em vaig trobar al Sergi Sanz que sí hi va anar i pel que va dir, em va confirmar l'encertada que va ser la meva decisió). Alhora, tampoc seré a Sallent, amb motiu de la segons edició de la Punk Trail, recomanable de totes totes si voleu una mica de "tralla" (o una mica més si opteu pel circuit llarg) i a un preu molt econòmic i fins i tot, gratuïta. En aquesta hi vaig ser l'any passat i malgrat passar-m'ho molt bé, coneixent de quin pal va es millor que de moment, no hi torni. I suposo que el mateix passarà amb altres curses Punk que es faran als propers mesos (la de Fonollosa i la novetat de Salelles). I per descomptat tampoc em veuran el pèl a Manresa amb motiu de la seva Cursa de muntanya, pujada al Collbaix, més que res perquè aquest turó ja el tinc una mica trepitjat i tant per tant, posats a escollir, em quedaria amb la de Sallent. I per cert, diria que aquesta darrera veurà mermada la seva inscripció perquè la de Sallent suposa una forta competència.

A tot això, on sí em veuran el pèl serà a la vila segarrenca de Torà i repetirem presència després de dues participacions, al 2009 i 2011. A aquest pas ja podem pressuposar que la propera serà al 2015, el següent any imparell. I per què aquesta? doncs perquè com ja la conec m'he volgut assegurar de trobar allò que, com deia abans, estic buscant ara en el moment de triar una cursa i descartar-ne una altra. Potser és allò de més val boig conegut que savi per conèixer. Més en concret, i com detallo tot seguit,
  • El circuit de la cursa s'ajusta a les meves limitades capacitats físiques, tant per l'estat del peu com pel meu baix nivell de forma: si no ha canviat, predomini de pista, un desnivell acumulat no gaire exagerat (p. ex. res a veure amb la Punk Trail de Sallent o la Cursa de muntanya de Manresa), no gaire trenca-cames i de 10 km. una distància que no dóna temps a cansar-se gaire. Us adjunto la imatge del recorregut que penja del web de l'organització.
  • La possibilitat de passar-hi una bona jornada familiar: mare i fill i un parell d'avis ho han d'assegurar a la vegada que també l'ambient popular que s'entreveu hi haurà. Penseu que en les tres edicions de les quals hi ha dades al web (2008, 2009 i 2010) aquestes indiquen que van aplegar-s'hi entre 120 i 150 persones, mentre que del 2011 no n'hi ha i l'any passat tinc entès que la cursa no es va celebrar. Així doncs, un pretext més per agafar-se la cursa amb calma i estarem a l'expectativa de si finalment, l'Stanis s'anima a creuar la meta amb mi.
  • Derivat de l'anterior, la possibilitat de fer un bon àpat en un conegut restaurant de la vila, com a cloenda d'una més que previsible bona jornada. I tot apunta que el temps (meteorològic) també ens hi acompanyarà.

En qualsevol cas, ja us avenço que no faré la marca del 2011 (uns 45') en una actuació personal de la qual jo mateix em vaig quedar sorprès. Llàstima que en aquella edició sembla ser que va haver-hi una errada tècnica amb el control del cronòmetre i no es va publicar la classificació. Per acabar, us adjunto les cròniques de les meves dues participacions anteriors per si voleu un tast de la cursa (2009 i 2011) i després ja en faré la crònica amb la corresponent avaluació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada