dilluns, 21 de setembre del 2009

Curses pel més d'octubre

No hem acabat el setembre (de fet, encara hem de participar a la cursa d'Olot) i ja estem pensant en les que previsiblement farem durant l'octubre. Com sempre, és una previsió que potser no s'acabarà complint del tot, i així mateix oberta a canvis varis. Però si més no la intenció hi és. Doncs bé, les curses que m'han cridat l'atenció són les següents:

- La 17ª Cursa Penya Blaugrana de Santpedor (10 km) la tarda del dissabte 3 d'octubre. Té de bo que es fa a molt prop de casa meva (de vegades fins i tot m'hi acosto quan surto a córrer), que conec més o menys el recorregut per haver-lo fet en bicicleta i que es fa en dissabte, amb la qual cosa diguem que em quedaria el diumenge "lliure". Ara bé, tindria pebrots que sent una persona que odia el futbol i també a qui el F.C. Barcelona ni fu ni fa, fos l'únic representant del nostre "Team", quan els altres dos membres -Frans i Xavi- són barcelonistes declarats i d'aquells que no es perden cap final. Com diria aquell ... "manda huevos".

- La XX Cursa del torró (10 km) a Agramunt coincidint amb la seva coneguda Fira del Torró, el diumenge 11 d'octubre. És aquesta una oportunitat de tornar a visitar una vila on fa anys que no hi hem tornat i que a banda de poder tastar torrons diferents dels que s'acostumen a menjar per Nadal, té altres elements d'interès, com ja vaig ressenyar en parlar de la cursa de Cervera. Per tant, no em tornaré a repetir.

- Els Sisens 10 km urbans de Manresa, que diuen és una de les curses més ràpides del circuit català (el rècord el té l'atleta Pol Guillen amb un temps de 29':59"). Els principals avantatges és que es fa al costat de casa (de fet, passa ben bé per davant) i que em conec el recorregut amb escreix perquè ja l'he fet altres vegades. El principal desavantatge, però, sóc jo mateix ja que havent corregut l'edició del 2007 i amb un temps d'uns 42':30", en certa manera crec que no seré capaç de millorar-lo (aleshores podríem dir que el meu estat de forma està minvant?). En tot cas, si acceptem que la qüestió de les marques ja ha deixat de preocupar-me, aleshores estaria en contradicció amb mi mateix.

Així doncs, si no fallen les previsions aquestes tres són les que passaran a formar part del meu calendari de curses del mes d'octubre. Tot i així, n'hi ha unes quantes més que per un motiu o altre poden ser una bona alternativa. Per ordre cronològic, tenim la IIa Cursa Solidària de Linyola el diumenge 4 d'octubre (sempre va bé deixar aflorar la nostra bena solidària); la 22ª Mitja Marató de Mollerussa el diumenge 18 d'octubre (aquesta té de bo un perfil gairebé pla i que podria ser la primera mitja de la temporada); i finalment, la Mitja Marató de Puigcerdà (me n'han parlat molt bé encara que em temo que el seu perfil deu ser una mica trenca-cames).

Posats a triar alguna d'aquestes 3 opcions em quedaria amb la segona (Mollerussa). El que passa és que això suposaria córrer tots els caps de setmana de l'octubre i per tant, aniria en contra d'un d'aquells criteris que em vaig marcar per aquesta nova temporada i que estan detallats en un escrit anterior (del 18 d'agost), com és el de participar en 2-3 curses per mes. Ja sabem que aquesta pot ser una qüestió flexible i que no hauríem de ser més papistes que el mateix Papa, però si a les primeres de canvi ja ens saltem les nostres pròpies regles ... doncs com es diu col.loquialment, "apaga y vámonos". També podria ser que decidís de no córrer-la i esperar a fer la Mitja Marató de Salou el 8 de novembre ja que és possible que puguem organitzar una sortida en grup. En qualsevol cas, però, si tenim una mica de cap el que ens acabarà per decidir una opció o una altra serà el nostre propi estat de forma. El temps ho dirà!

4 comentaris:

  1. Hola Mariano, no hi compto perquè se suposa que el dia abans hauré corregut a Santpedor, i no em voldria cremar abans d'hora. A més, la Rocaforttina és en BTT i jo prefereixo les curses a peu. Per cert, t'hi apuntes a algunes?

    ResponElimina
  2. Pensava fer les dues. Al meu ritme, clar. ara m'ha sortit un sopar per divendres i a mi em mata més que qualsevol altra cosa. Hauré de renunciar a alguna cosa.

    ResponElimina
  3. Doncs ho tens molt fàcil: renuncia al sopar! Total, de sopars en fas cada dia però no una cursa com la Rocaforttina o la de Santpedor. Dedueixo doncs que ens hi veurem.

    ResponElimina