dissabte, 26 de novembre del 2011

Rajadell: que Déu m'agafi confessat!!

En el moment de començar a escriure aquesta entrada, queden poc més de 24 hores perquè demà cometi un acte de bogeria personal; pensava que amb l'edat -i ja en tinc uns quants, d'anys- m'aniria asserenant i triant fer aquelles curses que per les seves característiques, millor s'ajustarien al meu perfil però es veu que de tant en tant, el cervell se'm deu capgirar i decideix anar a la seva bola i posar-me davant de situacions que mirades amb el cap fred, hagés passat de llarg sense ni tan sols ni mirar-me-les. Potser us estareu demanant per què us estic dient aquesta "parrafada"? doncs perquè si demà Déu no hi posa remei, participaré a la primera de les quatre proves del nou circuit de curses de muntanya ARCS - ANBASO, a Rajadell. La gent que em conegui sabrà que quan al nom d'una cursa apareix el qualificatiu de "muntanya", intento fer-me l'orni i mirar altres opcions més planeres, ergo, per mi més còmodes, i alhora d'una distància assequible. Doncs bé, aquesta de Rajadell no és, precisament, ni còmoda ni relativament curta i perquè en tingueu una idea, aquí teniu les seves dades tècniques:
  • Distància : 14.52km
  • Desnivell positiu : 696.45m
  • Desnivell negatiu : -666.98m
  • Altura mínima : 346.20m
  • Altura màxima : 875.40m
Traduït en poques paraules, sortirem de Rajadell en direcció Can Massana i sense ni perdre ni un instant -no sigui que la gent es relaxi massa- començarem a pujar en un no parar fins a enfilar-nos al Turó de les Tres Creus (792m) i seguidament al Cogulló de Can Torre (882m), el punt més alt de l'itinerari i que coincideix amb el qm. 8 de cursa. La "sort" que podem tenir els que, sens dubte, haguem de patir és que a partir d'aquí, i si encara ens queda esma per a res més, la resta del recorregut serà de baixada fins arribar de nou a Rajadell. És a dir, que tot i la seva duresa innegable per a gent com jo, el seu perfil no és, a priori, el típic "trenca-cames" com sol ser norma habitual en altres curses de muntanya. De fet, si feu una ullada a les altres tres proves d'aquest circuit, veureu que són un puja i baixa continu i per sort, per a la segona d'Aguilar de Segarra (18 de desembre) ja m'he buscat una altra opció més d'acord amb les meves modestes possibilitats (a Lleida). I per a les altres dues -Callús i Súria al gener- ja faré mans i mànigues per evitar-les (potser em coincidiran amb un congrés de feina al Nepal, Alaska o Tombuctú?).

Però de la de demà no ens escaparem pas. I compte, puc estar una mica sonat però no sóc un ximple: vull dir que ningú m'ha obligat a inscriure-m'hi i abans de fer-ho ja sabia tot això que estic dient. Però em feia gràcia córrer per Rajadell, prop de casa i retrobar-me de nou amb dues potes més del "Team", com són el Xavi i el Jordi (tenim el Frans lesionat i sembla que anirà per llarg en això de les curses). Però és clar, són les dues que, justament, es troben en millor forma, oimés en aquesta mena de curses, de tanta muntanya i travesses que fan i tenint també en compte que fa dies que jo no puc córrer per manca de temps. Podríem dir que abans entrenava per preparar-me una cursa concreta i ara seria a l'inrevés, corro de tant en tant perquè és l'únic moment que puc entrenar una mica. De totes formes, tampoc és que sigui un novell en aquesta mena de curses, doncs ja n'he fet alguna que se sembla bastant i en què amb més pena que glòria, me n'he acabat sortint (p. ex. la de Castelltallat de fa uns mesos). Però és clar, temps era temps! Per tant, és de fàcil deducció que demà tinc tots els números per fer el paper de la trista figura i a mode de consol, i com ja he dit altres cops en aquest bloc, qui fa el que pot no està obligat a res més. Tot plegat, convido la gent perquè quan creuï la meta reculli el poc que en quedi de mi!

Per cert, dues qüestions a mode de curiositat: primera, demà el "Team" anirà uniformat ja que tots tres ens posarem la samarreta de la duatló de Puig-reig de fa dues setmanes. Sí, ja ho sé, jo no la vaig fer (estava a Manlleu) però com tenia un parell d'"endolls" en aquesta prova me'n vaig fer amb una. I ja us dic per endavant que és prou bufona, amb un disseny atractiu i sense cap propaganda. Això sí, ens haurem de fer la foto abans perquè si els altres dos m'han d'esperar que jo arribi, potser se'ns farà fosc. I la segona, la web de la cursa diu que les dones sortiran 10 minuts abans que els homes. No em ficaré ara amb si això és just o no, discriminatori, etc. (tampoc sé com ho veuen les pròpies dones que demà hi corrin) però potser que em disfressi i surti amb elles. Total, al cap de poca estona bona part dels homes m'enxamparan!

Apa doncs, a dormir bé aquesta nit, a carregar la bateria de l'Ipod (la música em farà distreure del patiment) i ... alea jacta est. La foto que acompanya l'escrit és una de les vistes que es podrien veure demà des del cim del Cogulló, això si no ens el trobem emboirat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada