dimecres, 30 de novembre del 2011

Desembre: 2 o 3 curses?

Hores d'ara ja tinc clar que tancaré l'any amb cap més mitja marató, després de la de Mollerussa. Aquest desembre el calendari n'ofereix unes quantes d'interessants però com he dit més d'un cop, no crec que estigui ara per ara, en les millors condicions per fer-ne una com realment a mi m'agradaria, i no haver de patir un altre defalliment com a la darrera. Així doncs, ja descarto d'entrada la de Mataró (de la qual en vam parlar en aquest mateix bloc) però també Vilanova i la Geltrú, Vic, Salou o l'Espirall (a Vilafranca del Penedès). Com es pot veure, sembla que el desembre sigui la millor època de l'any per a qui vulgui fer aquesta distància. Pel que fa a mi, em centraré en proves de menor distància i que de fet, ja us avenço que el tema està bastant decidit i l'únic dubte que mantinc és si acabaré fent una Sant Silvestre o no, amb la qual cosa estaríem entre dues o tres curses.

Per centrar-nos una mica més, aquí teniu la relació de curses que més m'atreuen per al darrer mes de l'any:
  • Curses que faré: n'incloc dues que són la Bell Race de Navarcles (diumenge 11) i per al següent (18) la Pujada a la Seu Vella de Lleida. Són de similar distància (10 km.) però bastant diferents quan al tipus i perfil: la primera podríem dir que és de muntanya (però tampoc gaire dura) mentre la segona és urbana amb l'al.licient que comença i acaba al turó de la Seu Vella (d'aquí el seu nom), és a dir, primer es baixa, després es planeja pel carrers de la ciutat i després es tornar a pujar. La primera la vaig fer l'any passat i en guardo un bon record (podeu llegir-ne la crònica) mentre que la segona ja fa un temps que li tinc ficat l'ullet i enguany m'he decidit. A més, aprofitarem l'ocasió per visitar parents que fa temps no veiem i així matarem dos pardals d'un tret. De fet, en aquesta darrera ja estic inscrit (digueu-me previsor).
  • Curses que em rumiaré: hi incloc la Sant Silvestre d'Avinyó, que ja vaig fer l'any passat amb el Frans. Com es fa de tarda hi ha temps més que suficient perquè després la gent estigui llesta per a la festa de cap d'any. I pot ser aquesta l'única cursa en què tornem a coincidir jo i ell en un temps perquè està lesionat del menisc i segons diu ell, el recorregut d'aquesta cursa no el perjudicaria gaire. Vés a saber, jo no les tinc totes (per ell) i si al final hagués d'anar sol, potser em quedaré al sofà fent panxing.

  • Curses que no faré: a banda de les mitges maratons abans citades, no podré fer la Cursa del Gall de Sant Fruitós de Bages ni la segona del circuit ARCS - ANBASO a Aguilar de Segarra, doncs ambdues em coincideixen amb la de LLeida (per sort! sobretot la segona). I suposo que tampoc caurà enguany la Cursa de l'Indiot de Mollerussa, tot i que vés a saber perquè, des què la vaig "descobrir" m'ha cridat l'atenció. Però fent-se l'endemà del Nadal ... no sé jo si estarem per gaires històries. Si hi visqués a la vora encara m'hi animaria (total, només són 8 km. i plans) però no és el cas.

2 comentaris:

  1. Pues sean dos o tres, lo importante es que las disfrutes mucho! todas tienen muy buena pinta la verdad. Lo que no entiendo que es que haya tantas carreras "del pavo" si aquí casi no se come. Conozco una en Vigo en fechas navideñas...

    ResponElimina
  2. Celina,
    Pues tienes razón, lo de comer pavo no es una tradición nuestra (a ver si será importada de los USA). No me había dado cuenta de ello hasta que lo has mencionado. Y ahora imagínate si hago una carrera de éstas y ... ¡la gano! ¿Qué hago yo con el animalejo? Un motivo más para participar en carreras con este tipo de premios y no disputarlas al máximo para no ganarlas.
    No sé ésta que mencionas de Vigo pero sospecho que más que un pavo deben dar de premio para el ganador un corral entero.
    Y sean las que sean, procuraré disfrutar las que haga. Que entre otros motivos, para eso también las pago.
    Saludos.

    ResponElimina