dissabte, 15 d’agost del 2009

De BTT per la Cerdanya

Després d'una setmana d'absència per una més que merescuda escapada vacacional -sense deixar d'entrenar, però- la primera sortida ha estat una excursió en BTT per la Cerdanya, i hem aprofitat també per utilitzar per primera vegada el GPS del Frans per seguir els tracks d'un dels itineraris georeferenciats que es poden descarregar des del Web de rutes del Palau Robert. En aquesta ocasió l'expedició ciclista s'ha vist "enriquida" per la companyia de 3 col.legues rocafortins més (en Ricard, l'Aleix i el Francesc), alguns dels quals força experimentats en això de la BTT (vegeu-ne les fotos). Així doncs, després de fer un breu moix a Guardiola de Berguedà ens dirigim al poble d'Urús on deixem el cotxe i descarreguem les bicicletes, tot i que la ruta de GPS comença al nucli veí de Riu de Cerdanya.

Segons les dades "oficials" la seva distància és d'uns 29 km. i té un desnivell d'uns 780 m. i si cliqueu en aquest enllaç podreu llegir la seva descripció detallada, veure'n el mapa, una imatge aèria, fotografies i altres dades d'interès. Tot i així, us n'ofereixo cinc cèntims amb la meva impressió personal. Des de Riu de Cerdanya agafem la pista força bona que ens ha de dur a Coll de Pendís travessant la Serra de Sarset i arribem al Refugi del Serrat de les Esposes (m'hi aturo per buidar les olives però un parell de gossos sense lligar i amb una actitud no gaire amistosa em fan desistir de la idea). Continuem pujant fins arribar al Mirador (a una altitud de 1.730 m.) i des d'on gaudim d'una vista fantàstica de la cara sud del Pirineu. Després d'un darrer tram de pujada obtenim el premi de la jornada ja que en arribar al punt més alt del recorregut (uns 1.760 m.) comença el descens. Agafem la pista que ens hauria de dur al refugi de l'Ingla -que passem de llarg- i seguim la vall del riu Ingla a un ritme trepidant que fem atemorir els cotxes que ens creuem (fins i tot els canells m'avisen que he de reduir el pas).

Desemboquem al pla després de baixar més de 700 m. de desnivell en uns 10 km. i agafem la carretera que passa per Bor i Pedra, abans d'enfilar cap a Riu de Cerdanya. Quan ens pensem que tot s'ha acabat ens queda un esforç més que és arribar-nos a Urús, on hem deixat el cotxe. Encara em ve al cap la darrera pujada de la carretera -per a mi molt dura- i suposo que més se'n deu recordar l'Aleix que, després d'una primera part d'itinerari força envalentonat, va i ens agafa una "pájara". Sort que després vam poder recuperar-nos amb un àpat més que correcte en un petit bar-restaurant de Prats i Sansor, malgrat que la primera opció (el restaurant de La Hípica) va fer fallida perquè no vam reservar taula i estava ple. Res a veure amb el de la sortida anterior a Saldes. Per cert, vam comprovar com aquesta és una zona amb un "poderio" econòmic d'allò més, si hem de fer cas de les cases i cotxes que hi vam veure.

En definitiva, un itinerari força atractiu i agradable de fer, d'una duresa assumible i un GPS que no ens va fallar. Ara toca preparar la següent (programada per la setmana vinent) i que si no canvien els plans, serà per la zona de Sau-Susqueda.

1. Aprofito el teu post que parla de La Cerdanya, un indret molt important a la meva vida i al que ara (de moment) no goso tornar perquè em porta molt de dolor, per agrair-te el teu bonic comentari al darrer pensament del blog del David. Hem tornat fa poc de les vacances i l'he descobert avui. I sempre és molt reconfortant per mi trobar paraules dolces, paraules d'alè.
    Gràcies, Joan Carles.

2. Espero que hàgiu tingut unes bones i de ben segur que merescudes vacances tots plegats. D'altra banda, no es mereixen els agraïments dels meus comentaris en el teu blog si et resulten reconfortants. Continuaré fent-ho.
    Gràcies Natxo i seguim contactant pels blogs.