divendres, 8 d’abril del 2011

Marathon des Sables a Cunit!

Demà dissabte toca la mitja marató de Cunit a la qual ens hi vam apuntar ja fa temps per la possibilitat que donava d'organitzar una sortida en família i grup. Dir que aquesta serà la meva tercera mitja des de finals de febrer, quan vaig fer la de Balaguer (de molt bon grat record) i després de la meva "irrupció" a la marató de Barcelona a la meitat del seu recorregut. I en mig dues curses més de 10 km. (Torà i Lleida). Dic això perquè si bé serà la sisena cursa en 3 mesos i mig (hi hem d'afegir també la de l'Oli a les Borges Blanques) i per tant, porto una mitjana ajustada a les meves previsions, el que sembla que se m'està escapant de les mans és el nombre de mitges atès que a principis d'any no comptava que a aquestes alçades d'any en faria 3 (i s'haurà d'afegir després la de Tàrrega al maig). En altres paraules, no sé fins a quin punt aquest ritme és un pèl massa per a les meves cames i vés a saber com respondran demà. Però bé, sigui el que sigui ja ens ho trobarem. Des del moment que ens agafem la sortida amb un sentit més aviat lúdic, potser la cursa passa en un segon terme; bo i més si aquesta serà la primera vegada que l'Stanis veurà el mar i que pel que sembla, tot apunta que podrà trepitjar la sorra i remullar-se a l'aigua. Emulant aquell anunci d'una targeta de crèdit, això no té preu.

I parlant de sorra (de platja que no de desert) la previsió meteorològica apunta a una calor de ple estiu i per tant, de ben segur que un cop acabada la cursa l'acabarem trepitjant també per fer una capbussada a l'aigua. Entre una cosa i altra potser no estarem gaire lluny de sentir les mateixes sensacions que deuen tenir els corredors que encara estan disputant la bogeria de la Marathon des Sables. I això em fa més por que una pedregada just abans de recollir la fruita: la calor de demà la tarda pot arribar a ser bastant forta (qui diria que som encara a l'abril) i entre això i que potser estaré més mandrós que actiu (per l'hora), no compto que em surti una cursa per emmarcar. Fa un temps pensava que jo era més aviat de secà i que la calor, més que perjudicar-me, em beneficiaria; després, però, he comprovat en algunes curses que això no és ben bé així i que puc sortir tan castigat com el que més. Per tant, tocarà hidratar-se molt abans i durant la cursa i després, amb unes quantes cerveses en una terrassa, ja ho tindrem solucionat. Tot plegat, que ja estic avisant que demà no espereu de mi una gran gesta i si sona la flauta, us confesso que jo seré el primer sorprès.

D'altra banda, vàries coses puntuals de la cursa: primera, les inscripcions estan ja tancades però desconec el límit de participants, amb la qual cosa no sé amb quin panorama ens trobarem, si engruixirem les files d'una gran massa de corredors o serà més aviat una cursa en família. Segona, pel que tinc entès ha canviat de dia i el pretext "oficial" és per gaudir de l'oportunitat de fer una cursa en dissabte, tot i que algunes males llengües apunten a la no coincidència amb la també celebèrrima cursa de bombers de BCN que, com la del Corte Inglés, sembla que és una mena de forat negre que tot ho absorbeix. Si és així, encara millor doncs ja sabeu la meva opinió de les curses amb molta gentada. I tercera, no m'acaba de convèncer el circuit ja que consisteix en dues voltes a un recorregut urbà la qual cosa pot acabar sent un pèl avorrit (i amb la calor encara més). Segurament si ens haguéssim d'inscriure ara no ho faríem i triaríem alguna altra opció potser més maca (p. ex. la cursa per la Fageda d'en Jordà) però ja està fet. I si aquesta cursa serveix per inaugurar la temporada de platja (de la qual no en sóc un fan declarat) i fer alguna que altra escapada semblant, doncs benvinguda sigui.

Per acabar, i com he fet referència a la marató de la sorra, sapigueu que el nostre col.lega està ocupant el lloc núm. 82 d'un total de 402 (van començar la prova més del doble). Malgrat que s'acosta al mig segle de vida, ja veieu està fet un xaval. Ànims i estarem al cas del poc que li queda per acabar.

6 comentaris:

  1. Molt bé teacher! però l'aigua poc a poc, a mi em fa tenir flato,(vaja, com es diu flat? bé tant se val) a veure si serà pitjor el remei que la malaltia.
    Pel que fa a la inauguració de platja seria genial si la meta estigués a la mateixa platja, més d'un es ficaria de cap, però segurament no serà el cas per tant dubto molt que facis una capbussada, perquè l'aigua encara està freda. Només als que ens agrada molt el medi aquàtic gosaríem, jeje

    ResponElimina
  2. Conchy, no sé on és la meta però crec que està molt a prop de la platja. No sé si farem la capbussada perquè l'aigua estigui encara molt freda però tot dependrà de com vagi la cursa i de com arribi al fina.
    Records.

    ResponElimina
  3. Desitjo de tot cor que et vagi molt bé la cursa, que feu inauguració de platja amb capbussada inclosa i que tot plegat us deixi un bon record per si l'any vinent voleu repetir.
    Jo també faré una capbussada, però en Geo. Física, igualito! jeje, a veure qui treu més bona nota!

    ResponElimina
  4. Vaja. Si l'Stanis hagués nascut fa uns 40 milions d'anys no li caldria anar a les terres de Tarragona per veure el mar. El tindria a casa. Bromes a part, molta sort amb la mitja de la calor.

    ResponElimina
  5. Conchy, al final la capbussada la vam fer l'endemà i amb l'aigua molt freda!!! I de la cursa, ja t'avenço que no em va sortir gaire bé i que com a mitja, crec que n'hi ha unes quantes de millors. Tot plegat, et convido a llegir la crònica que espero publicar al llarg del dia d'avui.
    Gràcies pels ànims.

    ResponElimina
  6. Rodri, tens molta raó i molta memòria, Què potser hi eres fa 40 milions d'anys, ja, ja? Gràcies pels ànims i, efectivament, ha estat la mitja de la calor.
    Seguim en contacte.
    JC

    ResponElimina