dissabte, 9 d’octubre del 2010

Agramunt 2 - 0 Pinedes de Castellnou

Com si fos un resultat de futbol! Anuncio que demà diumenge no faré la cursa 2.0 de les Pinedes de Castellnou i al seu lloc, ens deixarem caure a Agramunt amb motiu de la Fira del Torró i Xocolata a la Pedra i de pas, fer la seva cursa. Fa unes setmanes que tenia al cap l'opció de Castellnou tenint en compte que enguany n'és la primera edició i que es fa molt a prop de casa. A més, malgrat que el seu recorregut no és planer, si ens hem de refiar de la informació del tríptic, no és tampoc de les més dures, tant per distància com per desnivell. Per entendre'ns, he fet curses d'aquesta mateixa mena (p. ex. Torà, Vallhonesta, etc.) i he arribat al final prou sencer. És clar que això era abans, en un període del meu recent passat atlètic que ja he dit per activa i per passiva, l'he deixat enrere. De totes formes, era una possibilitat bastant ferma i òbviament, no la descarto per a més endavant (hem de fer comarca!).

Si he canviat de cursa es deu sobretot a la meteorologia. Es ve anunciant d'ençà uns dies que aquest cap de setmana (amb pont inclòs) serà passat per aigua i la darrera previsió de TV3 (fins i tot amb mapa especial de les 10 de la nit d'avui a les 10 del matí de demà diumenge) apunta que plourà a gots i barrals a gairebé tota la geografia catalana. Això vol dir que tant si faig una cursa com l'altra tinc molts números que corri (més que cantar) sota la pluja. El que passa és que tal i com tinc les cames no crec que el circuit de Castellnou sigui el més adient doncs tot i no haver-lo fet sencer (sí una part en BTT), m'imagino que si ha plogut (o ho fa a la cursa) estarà enfangat, serà relliscós, etc. Diguem-ho clarament: no em vull arriscar a agreujar les molèsties del tendó i bessó per una cursa que tot i tenir el seu interès, no em ve d'aquí. Així que vaig rumiar-me fins el darrer moment de si inscriure-m'hi o no depenent del que diguessin a la darrera previsió. Però això mateix que a mi m'ho ha fet repensar no ha estat obstacle perquè gairebé 220 ben aventurats sí ho hagin fet. Els hi desitjo, doncs, que s'ho passin bé i a l'organització que la cursa sigui un èxit (deixant de banda la possible pluja).

De totes formes, deixeu-me confessar també un altre factor que m'ha fet desdir, i és el preu. Amb més d'un any i mig participant en curses crec tenir la suficient perspectiva com per afirmar que fer pagar 15€ (o 20€ si és fora de termini) per una primera edició d'una cursa de 10 km. és car (no entro a dir si ho és molt o només una mica). A més, de la informació disponible se'n desprèn que els corredors no podran ni dutxar-se un cop l'acabin (suposo que això és un bon indicatiu que la cursa està adreçada, més aviat, a corredors locals i resta de la comarca). Ja m'avenço a dir que afortunadament la meva economia familiar em permetria pagar-los sense que ni ho notés al final de mes, però entre això i el factor pluja no m'ha vingut de gust acoquinar, en el meu cas, 20€. Ara bé, ha de quedar molt clar que no voldria que s'entengués això com una crítica negativa sinó més aviat constructiva (o si ho preferiu, una reflexió en veu alta). No sé què suposa haver d'organitzar una cursa i desconec tot el que hi ha al darrera, entre bastidors, malgrat que amb el Frans hem parlat més d'un cop de muntar-ne una per la zona de Rocafort, però diria que cal estar molt amatent a aquesta qüestió pecuniària. Si es tracta d'abaratir costos, eliminem el xip i el regal i posem més l'accent en altres aspectes. Però tant se val, no és aquest el primer escrit en què critico els preus però tampoc s'ha de convertir en el meu cavall de batalla ni ha de desmerèixer la vàlua d'una cursa, sigui aquesta o qualsevol altra. Per això, i des d'aquesta modesta plataforma, encoratjo a continuar amb la iniciativa que, si surt bé en aquesta primera edició, per a les posteriors que vinguin suposo que ja ni me'n recordaré.

Com deia al principi, descarto fer la cursa de Castellnou de Bages i opto per la d'Agramunt. A part que d'entrada sigui més barata, té l'avantatge que fins ahir a la tarda encara vaig poder fer la inscripció (10€) i també que el circuit -que suposo deu ser el mateix de l'any passat- és més planer i malgrat hagi plogut (o plogui durant la cursa) no crec que ens el trobem gaire "pesat" perquè combina una mica d'asfalt amb camins rurals ben amples i de ferm ben compactat. D'altra banda, la cursa té el valor afegit d'oferir l'oportunitat de visitar la Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra. L'any passat ja hi vam anar per primer cop (us recordeu de la "torroexperiència"?) i la jornada va sortir molt rodona (també és cert que la meteorologia ens va acompanyar). I com he dit en anteriors escrits, la cursa acaba sent un bon pretext per després allargar la jornada fent alguna altra activitat. Qui sap si abans de dinar (potser cargols?) ja haurem fet les postres! Així doncs, repetirem Agramunt i Castellnou es quedarà, de moment, amb el marcador buit. Sisplau, no us prengueu malament.

Per acabar, us convido a llegir les dues entrades de la cursa de l'any passat:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada