divendres, 1 de gener del 2010

2n balanç de curses: la cloenda del 2009

Inauguro el 2010 amb aquest escrit a mode de resum de les curses que he fet als darrers mesos. De fet, si recordeu a finals del mes de juliol ja vaig fer un primer balanç de les curses fetes abans de l'aturada de l'agost. Per tant, entre ambdós escrits tindrem ja una idea força fidedigna de com ha anat el que ha estat el meu primer any de participació en curses. Dit això, comptant l'única que vaig fer a l'agost (a Bagà) i la del darrer dia de l'any (a Berga) -curiosament ambdues al Berguedà- aquests cinc mesos he participat en 12 curses (no tinc en compte la frustrada de Súria) de les quals us ofereixo tot seguit unes quantes dades a mode de curiositat, seguint l'esquema de l'anterior:
  • Pel que fa a la distància, tenim una mitja marató, set curses de 10 km, una més de 13,5 km, altres dues de menys de 10 km i una darrera d'1 milla. En total, poc més de 120 km. i que equivalen poc menys de 3 maratons. Tot i així, i com ja s'ha anunciat, la intenció és fer-ne una en els propers mesos.
  • Si ens fixem en el seu perfil, tenim dues que podrien considerar-se de muntanya (la dels volcans d'Olot i la del Gall a Sant Fruitós de Bages) mentre que la resta presenta un perfil molt més suau, amb desnivells assumibles i algunes gairebé planes.
  • En termes geogràfics, tenim les quatre províncies representades i les curses es reparteixen per Barcelona (7), Lleida (3) i Girona i Tarragona (una cadascuna). Per comarques, destaquen el Bages (amb 4), Berguedà (3) i les 5 restants es reparteixen per la Segarra, Garrotxa, Urgell, Pla d'Urgell i Tarragonès. Ho podeu veure amb més detall al mapa corresponent.
  • Quant als meus resultats, si mirem les classificacions tenim que les pitjors han estat Salou (vaig ser superat pel 54% de corredors), Cervera i Bagà (51% i 47%). Per contra, la millor ha estat Ivars d'Urgell (només em van avançar el 27% de tots els corredors), Sant Vicenç de Castellet i Berga (30%). Ara bé, mentre en el primer balanç destacava que a la majoria de les curses m'havia classificat dins el primer tercil aproximadament, en aquesta segona part de l'any la cosa no ha anat tan bé ja que em situo, en bona part, al voltant del 42%.
  • Donant per fet que amb uns quants corredors haurem coincidit en més d'una cursa, he compartit gambades amb unes 4.260 persones que repartits entre les 12 curses, surt una mitjana d'unes 355 per cursa. Això reafirma la postura de fugir sempre de les curses multitudinàries i de fet només les de Salou, Manresa i Santpedor han superat de llarg aquest valor. En sentit contrari destaquen les de Bagà i Sant Vicenç de Castellet, que s'han mogut al voltant del centenar de persones.
  • Aquestes 17 curses m'han suposat una despesa de 115 EUR i un preu mitjà d'inscripció de 9,5 EUR. A canvi, m'he fet amb unes quantes samarretes (m'agraden sobretot la de l'Ametlla de Merola, Manresa i Salou) i un parell de motxilles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada