dijous, 15 de setembre de 2011

Marathon man fa un reset

Doncs sí, ja feia uns quants dies que s'ho estava rumiant. Després de tres caps de setmana seguits participant en curses (la Vall d'en Bas, Cervera i el darrer a Calders), algunes de les quals d'una certa exigència pel seu perfil, Marathon man ha pres la decisió de descansar tres setmanes i si la seva previsió no falla, reprendrà les curses a inicis d'octubre. De ben segur que tothom coincidiria a dir que una de les qualitats més valorades de qualsevol persona ha de ser la coherència i per tant, he de procurar no portar la contrària. Més d'un cop s'ha comentat en aquest bloc, sobretot coincidint amb l'inici de la temporada, que el meu objectiu és el de mantenir un cert nivell que no requereixi grans proeses ni massa dedicació temporal, doncs el dia té només 24 hores i la setmana 7 dies; i com ja deveu saber això no dóna per a gaire si s'ha de repartir entre la feina -encara rai que en tinc-, família, entrenaments, gimnàs, etc. I això es tradueix en no voler fer més del que el cos està disposat a aguantar sense que després t'ho recordi en forma de molèsties, lesions vàries, etc.

Per aquest motiu, un altre dels objectius que m'acostumo a plantejar és el de córrer dues curses per mes (comptant una mitjana de quatre caps de setmana) i llevat d'algun cas excepcional, tres com a molt. És més, estic convençut que si cada diumenge fes una cursa, qualsevol dia em trobaria les maletes al replà de l'escala de casa meva. Segur que hi ha molta gent que fa moltes més curses que jo com també n'hi ha que amb prou feines en fa alguna de tant en tant; que cadascú es posi en l'extrem que li pertoqui i faci per ell mateix; pel que és a mi, si quan estava millor de forma no abusava de les curses, no veig perquè ho hauria de fer ara quan, per un motiu o altre, el meu nivell no és ni de bon tros, el mateix. Mentrestant, continuaré amb les meves escasses sortides de poca volada, combinades ara amb sessions de gimnàs. En efecte, això últim és una novetat de fa poques setmanes; i és que després d'uns quants anys corrent per aquests mons de Déu les carns s'havien "afofat" i havia perdut massa muscular. I seguint els consells de diferents revistes i gent que sap més que jo del tema, no està de més mantenir un cert to a base de peses, màquines, abdominals, etc.

Bé, tota aquesta "parrafada" introductòria és per dir quines curses no faré en el que resta de mes i en quina altra em tornaré a posar les piles. Per aquest proper cap de setmana hi ha dues curses interessants, com són la Ruta dels Molins de Calldetenes i la Cursa de l'Esbufegada de Mollerussa. La primera és de 9,5 km., molt barata (3€) maca i pel que vaig veure l'any passat, no gaire dura (però tampoc ha de ser un passeig); de la segona no en sé res més que és plana i també bastant barata (8€). Aquesta se'm va "escapar" quan vaig fer la previsió de curses per aquest mes però crec que tard o d'hora caurà al sarró. De totes formes, i pel que tinc previst, ja tindrem més d'una oportunitat de visitar aquestes contrades a l'octubre. I per al diumenge 25 hi ha dues bones opcions que ja coneixem i que descarto, tant pel que deia abans de la necessitat de descansar com també pel fet que es tracta de curses de muntanya i de moment, ja he fet "cupo" en aquesta disciplina: són la Cursa de Vallhonesta (Sant Vicenç de Castellet) i la Volta pels Volcans d'Olot. La primera ha canviat de data i de preu (ara només 5-7€) i és d'un 13,6 km. mentre que la segona ha augmentat el seu preu d'edicions anteriors (a canvi de córrer amb xip) i segons consta al web, enguany han retallat una mica la distància (fins els 12 km.).

Com veieu les opcions per al que queda de mes són interessants, sempe i quan no busqueu curses amb molta gent (massa) com per exemple, la de la Mercè, que també es fa aquest diumenge (amb una inscripció per a 14.000 persones). Però si sou intel.ligents, descartareu aquesta i triareu Calldetenes o Mollerussa. Pel que fa a mi, és aquest un bon moment per fer un reset i descansar fins l'octubre. I si els plans no canvien ja us avenço que la primera d'octubre serà a Linyola. Per acabar, i ja que les he citades, potser us interessarà llegir aquestes entrades de les curses fetes:

10 comentaris:

  1. Hola Joan Carles.

    No sé si és ben be el mateix cas, però acabo de recordar quan em vas citar les paraules de Napoleó: "una retirada a temps és una victòria", o era quelcom semblant.

    Aprofita ara, i ànims en la represa posterior.

    Mateu

    ResponElimina
  2. Mantenir la coherència és important i busca l'equilibri familiar-lúdico-esportiu, també. Bona decisió. Cal consensuar coses, és evident.

    Per cert, el tema muscular jo el treballo des de sempre. Al gimnàs no es fan meravelles, però 1-2 sessions a la setmana (depenent de la intensitat i del grau i l'estat de forma que estiguis o que vulguis aconseguir). Segons el monitor del meu gimnàs és essencial. Intento fer-li cas.

    Jo, com bé saps, m'amottlo a les multituts i hi tornaré a ser a la Mercè. Es fan dues sortides que hauria de beneficiar els corredors. A veure què.

    ResponElimina
  3. Mateu,

    No sé si te la vaig dir jo algun cop aquesta frase però sí es cert que als meus estudiants de tant en tant els hi deixo anar una d'aquestes frases de gent famosa que ha passat a la història. Però confesso que quan vaig escriure aquesta entrada no estava pensant en descansar per tornar a millorar, més aviat en descansar per no acabar de petar i mantenir un cert nivell "digne" de fer bones curses i no gaire més.

    No tot ha de ser córrer i si no pots entrenar gaire perquè tens el temps molt limitat, crec que al final acabaria fent curses per inèrcia, però sense estar gaire sencer.

    Gràcies pels ànims.

    JC

    ResponElimina
  4. Celina,
    Gràcies. procuraré seguir el teu consell tot i que de vegades sóc el més viu exemple de la incoherència.

    Seguim en contacte.

    JC

    ResponElimina
  5. Hola Raúl,
    La coherència és important, en efecte, i si s'aconsegueix trobar-la la resta és més fàcil, sobretot la combinació amb les altres obligacions. I ara, una d'"aquestes" és el tema muscular: amb tres sessions a la setmana vaig fent -no crec que faci mal si te les prens amb calma- i si t'ho diu el teu monitor, aleshores qui som nosaltres per negar-l'hi. És com anar al metge i passar del seu diagnòstic perquè senzillament no ens agrada i després fem la nostra. Aleshores, per què anem al metge?

    I sí, ja sé que et van les curses multitudinàries i quan vaig fer el comentari de la Mercè no pensava en tu, i altres col.legues, que aquesta cursa ja tenen gairebé fixada en el seu calendari. A veure si amb això de les sortides per calaixos fas una bona marca (potser un sub 40'). Pel que fa a mi, encara que es muntés la cursa per a mi sol, ni boig que ho aconseguiria.

    Sort.

    JC


    A veure què.

    ResponElimina
  6. Si la gent sabés lo bé que va fer resets de tant en tant... no farien res més!

    Au! a "resetejar-se" de gust i a tornar-hi quan es pugui/vulgui!

    De mentres... salut!

    ResponElimina
  7. Hola HdF,
    Tens molta raó, de tant en tant fer una pausa d'unes quantes setmanes, sense fer cap cursa però sense deixar d'entrenar. I a part de les cames, el cap tamé ho agraeix molt.

    Salut per a tu també. Ens veiem per les teves terres.

    JC

    ResponElimina
  8. Deixa'ns que et fem una proposta deshonesta ! El dia 1 d'octubre es fa la cursa del sot, de Monistrol de Calders!

    http://cursadelsot.blogspot.com/

    és la primera edició i ho estem organitzant tant bé com podem!

    ResponElimina
  9. Companys de la cursa del Sot,

    M'alegro que organitzeu aquesta nova cursa de la qual intentaré fer-ne una mica de promoció, en la mesura de les meves modestes possibilitats. De totes formes, no la podré fer perquè l'1 d'octubre potser seré fora i l'endemà tinc una cursa a Linyola. I és clar, dues curses en menys de 24 hores no crec que sigui bo per al meu cos.

    De totes formes, us agraeixo la informació i us desitjo una bona estrena.

    Joan Carles

    ResponElimina