dimecres, 14 de desembre del 2011

Cursa de Sant Silvestre a Manresa!

Per gentilesa de l'Albert Prat, un bon ex-estudiant meu i alhora un crack en curses i duatlons, m'assabento que el gimnàs de Manresa, Cube, organitza la que si no l'erro, deu ser la primera cursa de Sant Silvestre de la ciutat. Al seu moment ja vaig parlar d'aquest gimnàs amb motiu d'una altra cursa, aquesta de muntanya -cap al cim de La Mola- i dels entrenaments que va organitzar -els anomenats "Entrenamoles"- i reconeixia alhora que aquest nom estava molt ben trobat. En un altre escrit posterior hi vaig tornar a parlar-ne perquè es devia animar en això de les curses i en va muntar una altra -la del Tricoll, o el que és el mateix, pujar i baixar al cim del Collbaix no un ni dos cops, sinó tres. Doncs bé, m'imagino que els seus responsables li deuen haver agafat el gustet perquè com deia a l'inici, ara ens n'ofereixen una altra. I val a dir que mentre les altres dues no deixen de tenir el seu interès (o no, això va a gust de cadascú), aquesta altra és "diferent" donat que és una Sant Silvestre, fins ara inèdita als carrers de la capital del Bages (que jo sàpiga).

Si mireu aquest escrit que vaig fer sobre les curses en època nadalenca veureu que surten unes quantes ciutats i pobles on se n'hi fan però ... com en el cas de les mitges maratons de què ja he parlat més d'un cop, Manresa no hi apareix. No és que no s'hi facin curses, ni molt menys, però potser aquesta és la que faltava en el calendari de running de la ciutat, oimés tenint en compte que es tracta d'una cursa on ha de predominar el sentit lúdic i festiu per sobre del competitiu. Per tant, vagi per endavant la meva més sincera enhorabona al Cube per aquesta iniciativa.

Ara bé, potser us demanareu si hi penso participar? doncs la veritat és que hi ha molts números perquè us respongui que no. I és que si mireu la informació es tracta d'una cursa de 5 milles (8 km.) amb un circuit semiurbà de dues voltes pel Polígon dels Trullols. Per als que no conegueu la zona, és a les afores de la ciutat i és la darrera àrea d'expansió comercial (Carrefour, Decathlon i altres), cadenes de fast-food (McDonalds, Burger King, Viena), sales de multicinema, etc; i si us he de dir la veritat, no em fa gaire gràcia pagar per córrer per uns carrers on puc fer-ho gratis qualsevol altre dia de l'any. Té de bo que m'hi podria acostar corrent des de casa (com un escalfament previ a la cursa), que es fa al migdia, no és cara (5€) i per a qui tingui canalla en edat de córrer, també hi ha proves infantils. De totes formes, no m'atreu gaire i amb el Frans ja hem comentat la possibilitat de repetir la dels "Esquerdabocs" d'Avinyó de l'any passat. És més cara tot i que encara es manté en uns nivells raonables (10€) i a canvi el recorregut és bastant més atractiu que l'opció del Cube. Per tant, si haguéssiu de fer una juguesca a les cases d'apostes, Avinyó sortiria amb un clar avantatge.

És clar que també es pot optar per una altra cursa a la Catalunya Central i de la qual no en tenia constància (de fet, si mireu el mapa de l'enllaç sobre curses nadalenques no hi surt). Es tracta de la 3ª Sant Silvestre Cerverina: 10 km. pels carrers de Cervera, en horari de tarda, gratuïta però amb el requisit d'haver de córrer amb un barret del Pare Noel (tampoc és cap sacrifici). Tot plegat, alguna que altra acabarem fent, si ningú ni res ens ho impedeix. Ja que vam començar l'any present corrent (a les Borges Blanques i amb un fred de mil dimonis), l'acabarem també de la mateixa manera. Quina millor manera de mantenir vives les tradicions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada