dissabte, 20 de març del 2010

Entrenamoles? Una cursa més

Els qui em coneguin sabran que durant molt de temps, abans de dedicar-me a les curses, vaig ser un habitual visitant d'uns quants gimnasos pensant que si no destacava per l'alçada, ho podia fer per l'amplada. Després, com passa sovint, la cosa em va acabar avorrint i ja veieu on m'he ficat ara. D'altra banda, qui conegui una mica la ciutat de Manresa sabrà també que als darrers temps hi ha una certa "moguda" quant al tema dels gimnasos, sobretot dels més grans i potents, amb projectes de reformes i millores de les instal.lacions, campanyes agressives de captació de socis, aparició d'algun de nou, etc. Pel que sembla, l'oferta se les veu i desitja per mantenir la seva quota de mercat, en un context econòmic que no hi ajuda gens. Ja ho diuen els entesos, "renovar-se o morir". Doncs bé, el passat mes de novembre es va inaugurar a Manresa un nou gimnàs anomenat Cube Fitness Club que, pel que sembla, en part és diferent a tota la resta de l'oferta present a la ciutat. En paraules del seu gerent, "hem volgut fer un gimnàs amb valors afegits que són la innovació, la diferenciació, la qualitat, la tecnologia i estar totalment orientats al client". Ja veurem com acabarà tot plegat al cap d'un temps, doncs molta gent pensa que a Manresa i rodalies no hi ha tanta demanda com per rendible tanta oferta, i més si darrera hi ha inversions milionàries, com en aquest cas. El que és per mi, no crec que m'hi vegin el pèl doncs m'agafa molt lluny de casa. En aquest notícia del diari Regió 7 podeu llegir més detalls sobre les instal.lacions.

A tot això, si us esteu demanant el motiu d'aquesta entrada en un blog de curses és ben senzill. Ahir, llegint el mateix diari, vaig veure un anunci a tota plana (com se'ls gasten!) dels "Cube events", i que deu ser una mena de butlletí setmanal d'activitats. Doncs bé, em va cridar l'atenció una activitat que, donada la meva afició a les curses, no puc deixar d'aplaudir. Es tracta de la 1a Cursa de Muntanya Cube-La Mola, que tindrà lloc el 23 de maig i per a la qual s'estan organitzant uns quants dels anomenats "Entrenamoles" (s'ha de reconèixer que el nom està ben trobat). En concret, ahir tocava el segon des del mateix centre fins el cim del Collbaix, amb la particularitat que era nocturn i calia dur un frontal. Perquè us en feu una idea, el Collbaix és un dels turons més representatius del Pla de Bages, entre els municipis de Manresa i Sant Joan de Vilatorrada i que fa uns 540 m. sent una magnífica talaia des d'on veure el Pla. A més, a finals de mes se celebrarà la III Cursa de Muntanya de Manresa en què aquest element tan característic de l'orografia bagenca serà el gran protagonista.

Tot plegat, que encara no ser gaire amant d'aquest tipus de gimnasos -potser és que no hi estic avesat- no he de deixar de destacar aquesta iniciativa. Tot el que sigui combinar activitats indoor amb les outdoor és bo per al cos. Qui sap si al final acabaré fent aquesta cursa i passat un temps, la direcció del gimnàs m'anomenarà fill predilecte dels cops que visiti les seves instal.lacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada