dimecres, 24 de febrer del 2010

Curses per al mes de març

Com hi ha vida després de la Marató, i tenint en compte que estem a la darrera setmana de febrer, no està de més començar a rumiar les possibles opcions a considerar per al març. D'entrada, dir que l'oferta és molt més àmplia i variada que aquest febrer -és com si s'acabés l'època "fosca" de les curses i coincidint amb l'arribada de la primavera, n'apareguessin moltes de cop i volta. De fet, des que vaig començar a participar-hi, no hi ha hagut cap mes que no en fes cap, llevat d'aquest febrer, que no vol dir que m'hagi estat de panxing al sofà, si heu anat seguint els darrers escrits. Malgrat aquest proper i prometedor panorama, també he de dir que no tenim gaire clar què farem doncs està supeditat a dos factors: primer, vés a saber com acabarem, físicament i mental, de la marató com per després pensar en les properes curses. Ja avenço, doncs, que el següent cap de setmana (14 de març) probablement guardaré les sabatilles. I el segon factor és que per motius diversos, no coincidirem tota la colla de "runners" fins el 3r cap de setmana (i tampoc és del tot segur).

És per tot això que la previsió de curses del març ens l'haurem d'agafar amb moltes pinces i que les que llisti tot seguit -i com altres cops- responen més al que m'agradaria fer i no tant al que acabaré fent. Així doncs, algunes de les curses a tenir en compte són les següents:
  • Marató de Barcelona, el 7 de març: la primera que faré si no passa cap daltabaix i qui sap si la darrera!! No m'hi estendré gaire perquè ja ho he fet al llarg d'aquest mes. Només reiterar que serà la "Cursa" per excel.lència, l'objectiu a assolir el 2010. Si tot va bé, al final tindré un motiu real per continuar anomenant el blog pel seu nom actual.
  • Cursa atlètica Vila d'Esparreguera, el diumenge 14. Amb un recorregut de 10 km. depenent de com em trobi després de la matxucada del diumenge anterior, potser em plantejaré de fer, com un entrenament post-maratonià. Una altra opció amb serioses opcions és que enlloc d'una cursa faci una caminada -a Lleida- tenint en compte que és possible que aquest cap de setmana m'hagi de moure per aquestes terres per motius familiars. Ara bé, si m'hi inscric no compto que la faci caminant i no corrent (és de 20,5 km.).
  • III Duatló d'Agramunt, el diumenge 21. Amb un recorregut de 21 km. potser és una bona opció per desconnectar una mica de tant córrer i reprendre de nou la BTT, que amb això de la Marató i el temps hivernal ha quedat una mica oblidada al garatge. També m'han proposat de participar a la Mitja Marató de Palma de Mallorca; en principi seria una molt bona oportunitat per planificar una minisortida però diguem que hores d'ara no les tenim totes.
  • Per al darrer dissabte de mes m'he guardat una relativa sorpresa que m'ha cridat l'atenció, com és la 2ª Cursa nocturna dels mussols de Sant Quirze del Vallès, d'11 km. El fet que sigui nocturna i que per fer-la faci falta un frontal -si no vols deixar-t'hi els pinyos en qualsevol raconada del camí- ja és un bon al.licient. A més, tindria l'oportunitat de veure aquesta vila vallesana des d'una altra perspectiva ja que li tinc mania perquè és un dels punts en què em veig obligat a aturar-me quan vaig a la feina per les cues que s'hi fan.
Evidentment hi ha unes quantes opcions més per considerar però és clar, ni les podem ni volem fer-les totes. Però perquè constin, aquí les detallo: el diumenge 14 la Mitja Marató de Berga (seria molt agosarat després de la Marató) i la Cursa popular de Vilanova del Camí (que ja vam fer l'any passat); el diumenge 21 tindríem la cita dels 10 km. (o Mitja Marató) a Igualada (la primera ja l'he feta i pel que fa a la segona, no crec que estigui encara per fer mitges). I per al darrer cap de setmana, podríem escollir entre la Mitja de la Calçotada (a Valls), la Cursa de Muntanya de Manresa (al costat de casa però molt dura) o la Caminada Popular de Puig-reig (de 15 km.)

6 comentaris:

  1. Ep!!!

    res millor pel cap de setmana del 14 que passar una estona agradable tot fent una passejadeta per l'horta de Lleida estirant suament les cames, la

    II Marxà del Segrià (www.km0.cat/marxa)

    ;-) Us hi esperem!

    Ens veiem primer a Barcelona, si més no, per la foto km0, eh?

    Salut!

    ResponElimina
  2. L'opció de Lleida és bona, més que res per estirar les cames després del trote de la marató. Estic convençut que si el temps acompanya, serà una bona marxa. Ens veiem a BCN i ja us buscaré entre la munió de gent.

    Salut.

    ResponElimina
  3. Ei, Joan Carles, et recomano fortament la Cursa Nocturna dels Mussols. Jo la vaig fer l'any passat, una mica a acontracor pq no m'agraden les curses de muntanya ni tampoc em feia gràcia que fos nocturna, i frnacament, va ser una experiència enriquidora i divertida. Això sí, compta amb que hi han mooooltes caigudes.
    Crec que repetiré, així que potser ens podrem veura, aquesta vegada "a casa".

    I au, va, no tinguis mania al meu poble. És un lloc encantador per viure, crec que un lloc privilegiat. L'Autopista només és un mal necessari que passa tangencailment pel municipi.

    Una forta abraçada.

    ResponElimina
  4. Hola David, gràcies per la teva recomanació de la cursa ja que amb el teu coneixement com a vilatà de Sant Quirze i també corredor de la cursa, segur que és ben fonamentada. La veritat és que quan la vaig veure anunciada ja li vaig posar l'ull a sobre, justament perquè deu ser diferent a la resta de les que he fet fins ara. A veure si convenço als col.legues perquè s'hi animin. De totes formes, aquesta cursa té una forta "competència" per part d'una altra que es fa, justament, a Manresa l'endemà mateix, i que la tenim a tocar de casa. gairebñe podríem anar-hi caminant.

    Tot plegat, ja ho veurem. Encara queda 1 mes i les coses poden canviar d'avui per demà, i més si tenim en compte que d'aquí poc tenim la Marató i vés a saber amb quines ganes acabarem de fer més curses en un futur immediat.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  5. Torno a ser jo...

    L'any passat jo vaig fer aquesta cursa dissabte al vespre i l'endemà següent, la Mitja de Berga (molt de tranqui, això si). No ho dic per fer-me el fatxenda (pq seria molt patètic), només per il.lustrar que es pot doblar sense problemes i animar-te a fer-ho.

    I quant al que dius de les sensacions post-marató... en general, i pel que he vist i eh viscut, quan acvabes una Marató, entres en un periode d'eufòria atlètica que dura un cert temps...

    ResponElimina
  6. Sí, suposo que fer dues curses en dos dies no és la mort de ningú, sempre i quan una o altra (o ambdues) ens la agafem amb calma. De fet, el diumenge que vaig córrer a les Borges Blanques, el dia abans vaig fer 18 kms. amb els col.legues.

    I sobre això que dius de la Marató i les sensacions, suposo que és ben cert si l'acabes més o menys bé. Espero que no acabi sense cap ganes de fer-ne més, ni de maratons ni cap altra cursa.

    Gràcies.

    ResponElimina