dimarts, 24 de novembre del 2009

Curses per al mes de desembre

Tot just hem fet la segona cursa del novembre i ja hem de començar a rumiar les possibles opcions per al darrer mes de l'any. Com es diu en aquests casos, és una previsió i com a tal susceptible d'introduir-hi canvis varis. Vagi per endavant que el desembre està farcit de curses de dues menes, les que tenen un caràcter solidari amb la Marató que organitza anualment TV3 i les de Sant Silvestre, aprofitant que la gent no té res millor a fer el darrer dia de l'any que córrer. Si més no, per a molta gent deu ser una novetat (a veure si encara m'hi apunto a alguna). Doncs bé, dit això les curses que m'han cridat més l'atenció són les següents:
  • La V Milla nocturna nadalenca de Sant Vicenç de Castellet que malgrat el seu nom no és per Nadal sinó el dissabte 12. Té de bo que es fa al costat de casa, la inscripció és barata (només 3€) i a més és de les solidàries. Ja només per això últim val la pena tenir-la en compte. Ara bé, si ens fixem en la seva distància s'aparta del tot al que he fet fins ara i no sé com respondré, ja que suposadament ha de ser una cursa ràpida i si hom espera fer un bon paper cal espréme's al màxim durant tota l'estona que duri. Altrament dit, com si haguéssim d'esprintar durant 1.609 m. Sempre va bé provar coses diferents i si durant la cursa no acabo de sentir-me a gust, sempre em quedarà el consol que per molt malament que vagi el "suplici" tampoc durarà molta estona. I després ja hem parlat amb els col.legues d'anar a fer un sopar en algun bar de la localitat, que n'hi ha uns quants i bons.
  • La I Cursa del Gall de Sant Fruitós de Bages el diumenge 13. Igual que en el cas anterior és també solidària, tot i que una mica més cara, i té de bo també que és al costat de Manresa i que aquesta seria la seva primera edició (sempre és agradable ser partícip del naixement d'una cursa que esperem després es consolidi). Per contra, té de "dolent" que tot i la seva distància assumible (10 km.), és qualificada de "muntanya" i si seguiu les meves proeses ja sabeu que aquest no és el meu terreny preferit. Per acabar-ho d'adobar, fixeu-vos que aquesta seria l'endemà de la de Sant Vicenç i per tant, vés a saber en quin estat em trobaré.
  • La 3ª Santa Bàrbara Race de Súria, el diumenge 20. Una cursa organitzada per l'empresa minera "Iberpotash", és també de muntanya (sembla que aquest mes em beuré l'enteniment) i més llarga de les habituals (14,5 km.). Com a consol, és gratuïta i també molt a prop de casa. Per cert, la pàgina web és bastant atractiva.
Les altres opcions curses que he vist per als darrers dies del mes no m'atreuen gaire, tant pel dia que se celebren (el següent cap de setmana coincideix amb Nadal i Sant Esteve) com per l'hora (les de Sant Silvestre acostumen a ser a la tarda del 31 i és clar, tindré al cap altres cabòries que no pas participar en una cursa). Tot i així, depenent dels plans que fem a casa per a la nit vella, qui sap si encara m'inscriuré a la de Berga. Si canviem de quinzena, m'han cridat l'atenció una duatló a Prats de Lluçanès (diumenge 6) i una altra cursa solidària a Manresa (diumenge 13). De totes formes, pel que fa a la primera opció no crec que estigui fet per combinar sabatilles i pedals (encara em faria un embolic) i en el cas manresà, aquesta coincideix amb la de Sant Fruitós. I tenint en compte que a finals d'octubre ja vaig fer la seva cursa urbana, doncs potser que deixem aquesta opció per a un altre any. Al cap i a la fi, ambdues són solidàries amb la Marató de TV3.

Com veieu, si no fallen les previsions el proper mes de desembre escombraré bastant cap a casa i no compto moure'm de la comarca o com a molt, a alguna de les veïnes.

2 comentaris:

  1. Bones Joan Carles,

    de les curses q vols fer aquest més de desembre n'hi ha una que vaig fer l'any passat, la Santa Bàrbara Race. Si el recorregut és el mateix que l'any passat es fa una volta el voltant del runam salí, tot un greu problema ambiental per les aigues i boscos de la zona, recordo que l'any passat plovia durant la cursa i a la primera pujada, la que va cap dalt a la mina (per una forta pujada per cert) es respirava un ambient a potassa/sal, però bé, un cop passat aquest tram s'entrava en un tram més planer, entre camps i alguna masia. Després només quedava la baixada, que era bastant tècnica, però bé.

    Has dit que no volies fer curses el dia de Nadal, de totes maneres jo et recomano la clàssica Pujada a la Mola, organitzada pel Club Muntanyenc de Terrassa. És una cursa curta de 3 kms però amb un inconvenient tot pujada, des del Cavall Bernat fins a dalt al Santuari. L'inscripció no és molt cara. Va bé per agafar gana per l'aparatós dinar de Nadal. Aquesta cursa serà de les poques que podre fer aquesta temporada.

    Doncs res, ja ens veurem per alguna cursa o sino algun dia d'aquests a la facultat.

    Albert Prat.

    ResponElimina
  2. Hola Albert,

    L'any passat ja volia fer la cursa de Súria però entre que tenia el turmell tocat i la pluja que hi queia, vaig preferir quedar-me a casa i reservar-me per a la mitja marató de Sitges de poques setmanes després. Aquest any, però, espero no perdre-me-la.

    Respecte el suggeriment de la cursa de la Mola, qui em segueixi ja sabrà que no em van gaire les curses amb un cert desnivell acumulat (em van més les planes). El cos m'ho recorda i no he de passar d'ell. Aquest desembre, amb la de Súria i Sant Fruitós, ja hauré fet el "cupo" en desnivell, tot i que sóc conscient que per a gent com tu aquestes són curses per sortir a passejar, més aviat. No dubto que entre els aires castellans i algun que altre tast de pernil de Guijuelo, faràs un molt bon paper. Ja m'ho recordaràs.

    Ens veiem el alguna altra cursa o per la Facultat quan ens facis una visita.

    Records al Ferran.

    ResponElimina