dijous, 27 de maig del 2010

S'acosta la calor: curses per al juny

S'acosta juny i amb aquest l'època estival i de les més que probables calorades. Per això evitarem de fer curses que suposin, a priori, invertir més esforç del compte i més aviat, agafar-nos el tema amb calma i bons aliments. D'entrada, ja aviso d'un parell de qüestions que poden limitar la tria final de les curses a fer; d'una banda, el ventall d'opcions no dóna per gaire si volem mantenir el criteri de no repetir curses fetes l'any passat -potser ens l'haurem de "saltar" en algun cas concret; i de l'altra, si l'"assumpte" va com ha d'anar és possible que a finals de mes se'm giri feina i estigui fora de circulació uns quants dies. Però no avancem esdeveniments, ja veurem com acaba tot plegat.

Del llistat que especifico tot seguit adoneu-vos que les curses amb més números són en dissabte tarda. I vosaltres direu: "I què?" Doncs que les poques que he fet no m'han anat gaire bé (Berga, Cervera, Santpedor); potser per la mandra? També plantejo algunes alternatives en diumenge però serien, com deia abans, curses "repetides". Dit això anem a concretar.
  • La Iª Cursa del Mosquit (10 km.) a Manresa el dissabte 5 de juny. Com ja vaig dir en l'escrit que em feia ressò del seu naixement, transcorre per una zona que ens coneixem molt bé per anar-hi sovint a córrer o en BTT. Té un recorregut molt planer i és tan a prop de casa que ens hi podem acostar com si escalféssim de cara a la sortida.
  • La 2ª Cursa Popular d'Abrera (10 km.) el dissabte 12 de juny. També a prop de casa, tota urbana i que em pot permetre conèixer una mica una vila que només veig des de la carretera, quan deixo l'A-2 per agafar la C-55 en direcció a Manresa.
  • La 4ª Cursa del Foc (10 km.) a Olesa de Montserrat el dissabte 19 de juny. A aquesta ja li havia posat l'ull a sobre l'any passat però vés a saber ara perquè no hi vaig anar. En el moment d'escriure això no disposo de gaire informació, només que les altres 3 edicions ha aplegat entre uns 350 i 480 corredors i per les marques dels primers classificats, diria que deu ser una cursa força ràpida.
Aquestes tres són les que, en principi, tenen més números. De totes formes, hi ha altres curses que també són interessants, en aquest cas, de repetir i que es farien en diumenge. Són aquestes:
  • La 4ª Cursa de la Guineu (10 km.) a Vilanova de Bellpuig el diumenge 6 de juny. En guardo un molt bon record de l'any passat i pel que veig al Web el recorregut ha canviat ja que l'anterior consistia en fer dues voltes a un mateix circuit i ara és un de sol. Llàstima que sigui l'endemà de la cursa de Manresa però potser encara hi haurà sorpreses.
  • La 2ª Cursa Popular de Bell-Lloc d'Urgell (10 km.) el diumenge 13 de juny. Recordo que de l'any passat se'm va ennuegar per la calor que va fer. És ideal per a qui li agradi córrer per pista entre camps de conreu. I a més, per evitar possibles cops de calor, la Web ja informa que s'ha avançat l'hora de sortida.
  • La IV Cursa dels Templers (10 km.) a Lleida el diumenge 20 de juny. La de l'any passat va ser una de les meves millors curses. Té un recorregut plenament urbà (oblideu-vos si no us va l'asfalt) i enguany hi ha el repte de tancar-la amb 1.000 inscrits. A veure si jo en seré un d'aquests.
  • I finalment, i perquè no es digui que avorreixo les curses de muntanya, apunto aquesta per si de cas. Es tracta de la 3ª Cursa de la Campana (13,8 km.) a Vacarisses el darrer diumenge de mes (27). No m'agafa gaire lluny de casa però ja sabeu que aquest tipus de curses no són el meu fort.
Com veieu predominen les curses de 10 km. ja que tampoc hem trobat cap mitja marató atractiva. Així doncs, vés a saber si encara en repetiré alguna cursa i un cap de setmana en faci dues de seguides! Per acabar, potser us interessa llegir les cròniques d'algunes d'aquestes curses:

2 comentaris:

  1. Hola Joan Carles,
    Conec de l'any passat la Cursa del Foc, i es veritat que va ser bastant rapida, però per que estaba mal mesurada!. No es de perfil tant ràpid com pot semblar, tot i que no es tampoc de les més exigents. No em van agradar alguns detalls logístics o d'organització, (com el tema wc), i no es l'itinerari més maco que he vist, però m'ho vaig passar molt bé. Pot ser, es que jo soc poc exigent, perque de fet sempre m'ho paso bé.

    ResponElimina
  2. Hola Ernest,

    Si no som exigents amb allò que ens ofereixen les coses no tendeixen a millorar. Una altra cosa és ser inflexible. Està bé que em comentis això d'aquesta cursa i de fet, malgrat que l'he posat amb la d'Abrera, tampoc és que em cridin d'allò més. Suposo que alguna d'aquestes dues no l'acabaré fent i al seu lloc faré alguna de les de l'any passat. Em tiren més les Terres de Lleida.

    Gràcies per l'opinió i seguim en contacte.

    ResponElimina