dijous, 4 de novembre del 2010

Preparant la Berga-Santpedor

Si seguiu els darrers escrits del bloc sabreu que per aquest proper cap de setmana el "Team" no té previst la seva presència en cap cursa però sí per al següent. Així doncs, descartem de participar a la duatló de Puig-reig i ens reservem per al repte que per a nosaltres suposarà (bé, per mi segur que ho serà) la travessa en BTT Berga-Santpedor, de 55 km. Amb aquesta sortida al cap avui jo, el Frans i el Xavi n'hem fet una altra que a part de servir per desempolsegar les bicis, ha estat útil també per fer-nos una idea de com de dur ens resultarà. Hem fet 30 km. en poc més de 2:15h i vist així podríeu pensar: "osti tu, aquests tres han anat com una moto". Doncs no us cregueu pas ja que ens ho hem pres amb una certa calma però us confesso que no m'he sentit gaire còmode doncs a més del fet que no sóc un geni amb la BTT (ni en cap altra cosa), he tingut un d'aquells dies amb sensacions no gaire bones, amb les cames pesades i que es resistien a posar-se en marxa. Si em passa això mateix durant a la travessa, me'n faig creus.

Com tampoc teníem gaire estona -obligacions familiars i laborals- ens hem decidit per una cosa simple i sense gaires dificultats: des del Poal cap a Santpedor i direcció Castellnou per tornar de nou a Santpedor i el camí de la Sèquia. Encara no hem estudiat amb detall el recorregut de la travessa des de Berga però suposem que haurem fet una part del seu tram final, ni que sigui minúscula. De fet, aquesta zona ens la coneixem una mica per haver fet ja alguna altra sortida cap a la Torre dels Moros, de Castellnou, el passat mes de juliol. Curiosament, recordeu que també hi havia de ser fa unes setmanes amb motiu de la primera Cursa 2.0 de les Pinedes i que, al final, vaig substituir per la del Turró a Agramunt. Com aquesta sortida no té gaire història, no crec que valgui la pena parlar-ne més del necessari i tampoc us puc reproduir el recorregut que hem fet perquè com no duc GPS que l'enregistri, de ben segur que m'equivocaria si volgués reproduir-lo amb el Google Maps. I és que hi ha tants camins ...

Per acabar, potser us interessa llegir aquestes dues entrades; la primera amb motiu d'una de les darreres sortides en BTT, justament cap a aquesta zona i la segona sobre la cursa de les Pinedes de Castellnou de Bages.
A veure si això serveix per decidir-nos d'una vegada a "institucionalitzar" un dia de la setmana per a la BTT que, sigui dit de passada, és un excel.lent complement per a les nostres curses. I és que no tot ha de ser córrer i córrer. De moment, però, segueixo amb el meu pla de sortir 4-5 cops setmanals. A veure fins quan em dura!

2 comentaris:

  1. Porte unes quantes entrades llegides, però al final mai em decideix a fer un comentari, tot i que esta al cap. Lo de les "cames pesades" m'ha fet decidir-me.

    Pensant en la lesió que has tingut no fa molt, i en alló del descans actiu. No has pensat mai alternar bici i correr, per lliurar les articulacions de tanta carrega? I més ara que vols eixir més dies, podria ser una bona idea en contes d'eixir 5 dies a correr fer potser un dia de bici així, a més de donar-li descans a certs musculs, articulacions i demés, aprofites per tocar un poquet la bici cada setmana, així quan decideixes fer una cursa de BTT, no es fa tan pesat pujar-se a la bici

    Els entrenaments alternatius van molt bé per evitar lesions, sobretot en període de descans i "d'entre-temporades". Les excursions llagues a bon ritme, per exemple també van molt bé quan comences a entrenar després de les vacances i correr en l'aigua (amb cinturó i sense tocar terra)també evita que les articulacions es carreguen massa en èpoques de molt volum (tot i que és més avorrit).

    Pense que la varietat en tipus d'entrenament, en certes èpoques, ajuden també a mantindre la motivació i les ganes de seguir, clar que tot depen de les persones, però sempre va bé un canvi per fer els entrenaments (eixos de nit i amb fred) més amens.

    Bo, no se si t'hauré dit alguna cosa que no sapiguerés ja, però hui m'he alçat xarraoreta. :)

    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. Hola Ampariues,

    Gràcies per llegir les entrades i deixar-hi algun que altre comentari. Tens molta raó en tot el que dius i sí, tens raó, he pensat en alternar sortides de córrer i BTT. I més ara que veig que les lesions ja no em respecten tant com abans, quan vaig començar.

    El que passa és que em deixo portar també per la comoditat i rapidesa: em resulta molt més ràpid preparar-me per córrer que no pas per sortir en BTT, a més del fet que mentre en el primer cas amb 1 hora estic satisfet, en el segon penso que si he de sortir només per 1 hora, no em compensa. Per això sortim molt més sovint a córrer que no pas en fer BTT.

    Però també és cert que com la resta de la colla està com jo, sí que hem dit d'agafar més la BTT com una bona alternativa. Tot sigui per la varietat d'entrenament i per no caure en la rutina avorrida, que és el pitjor que pot passar. En canvi, això que dius de córrer en l'aigua ... como que no. L'aigua només la tasto a la dutxa i de tant en tant a la platja. Diguem que sé nedar per pur instint de supervivència i per res més. D'aquí que mai m'ha donat per la volada de fer triatlons, més que res perquè a la prova de natació ja estaria desqualificat.

    Gràcies pel comentari i espero més comentaris a les entrades. Salutacions.

    Joan Carles

    ResponElimina